Citat:
Ursprungligen postat av
spanaren007
Nu var ditt inlägg inget svar på den fråga jag ställde till personen jag citerade?
Men visst kan det bli sämre och det har det blivit, och ännu sämre kommer det onekligen att bli.
Så att dra den gamla paradoxen om att hur jävligt man än har det så är det alltid någon som har det värre hjälper oss föga, frågan är om det hjälper någon alls?
Vi har det så "jävligt" som våra herrar via bankerna bestämmer att vi ska ha det, och detsamma gäller i resten av världen.
Det finns ingen brist på pengar. Pengar skapas genom belåning, och eftersom hela altet är en bluff allt igenom (och inte bygger på någonting alls egentligen) så kan vi teoretiskt fortsätta på samma vis i en evighet utan att någonsin få slut på pengar.
... Men pengar är i sig själva helt värdelösa, och problemet handlar heller inte om pengar utan om reella värden så som homogenitet, folkvärden, global mångfald (värdet därav) och människors frihet.
Så länge det gynnar agendan att Sverige har pengar kommer Sverige att ha pengar. Staten belånar sig bara och ger till kommunerna.
Det är när beslut tas att sänka Sverige som det kommer att "bli värre", som jag uttryckte det tidigare, och det kommer förstås inte att göra något gott för världen.
Argumentet att världen är ett helvete och att svenskar därför bör få det sämre är milt uttryckt märkligt. Som att världen skulle bli bättre om tio miljoner människor fick det sämre...