2019-04-22, 09:09
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom har varit bra när dom ska vara bra. Att halvsova genom grundserien och bli trea är helt okej, sen ta fram rivjärnet till slutspelet. Typ tvärtemot vad Färjestad och Luleå gjorde.

japp gäller toppa formen till slutspelet.

sen gäller det också gärna slippa spela 7 matcher, tror FBK fick lida mycket i semin för sinhårda serien mot HV.
Citera
2019-04-22, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
japp gäller toppa formen till slutspelet.

sen gäller det också gärna slippa spela 7 matcher, tror FBK fick lida mycket i semin för sinhårda serien mot HV.

Fast att slippa 7 matcher handlar ju om hur bra man toppat formen?
Frölunda exempelvis har ju inte spelat 7 matcher i en serie just för att de toppat formen.
Citera
2019-04-22, 11:32
Medlem
RobertoSavianos avatar
Efter att ha sett första finalmatchen är jag övertygad om att Djurgården plockar hem detta med 4-2 i matcher.

Vi ser ut att ha oerhört mycket lättare för Frölunda än vi hade mot FBK, precis som jag förutspådde.
Citera
2019-04-22, 11:40
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Frölunda exempelvis har ju inte spelat 7 matcher i en serie just för att de toppat formen.

jaa självklart. min poäng är att det tar på krafterna att lira mer matcher.

Djurgården har lirat 3 matcher mer än frölunda.
Citera
2019-04-22, 12:24
Medlem
Citat:

Delvis. Om 2 formstarka lag möts i ex semi kan det lätt bli 7 matcher trots att båda är i superform.
Citera
2019-04-22, 12:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Delvis. Om 2 formstarka lag möts i ex semi kan det lätt bli 7 matcher trots att båda är i superform.

Fast det var inte fallet i Färjestad - Djurgården. Färjestad var ojämna, Djurgården var rakt igenom dåliga.
Citera
2019-04-22, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jaa självklart. min poäng är att det tar på krafterna att lira mer matcher.

Djurgården har lirat 3 matcher mer än frölunda.

Självklart. Men Djurgården har bara sig själva att skylla att de har spelat 3 fler matcher än Frölunda.
Citera
2019-04-22, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Efter att ha sett första finalmatchen är jag övertygad om att Djurgården plockar hem detta med 4-2 i matcher.

Vi ser ut att ha oerhört mycket lättare för Frölunda än vi hade mot FBK, precis som jag förutspådde.

Ja, verkligen!
Djurgården kommer köra över Frölunda o vinna med minst 50-0 imorgon. Är helt övertygad om det!
Är verkligen avundsjuk på det, att man kan vara så övertygad om ens eget lag vinst i en finalserie! Du måste ha en superkraft?

För övrigt så kommer Frölunda att vinna SM-guld, oavsett vad du tycker.
Citera
2019-04-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fast det var inte fallet i Färjestad - Djurgården. Färjestad var ojämna, Djurgården var rakt igenom dåliga.

Citat:
Självklart. Men Djurgården har bara sig själva att skylla att de har spelat 3 fler matcher än Frölunda.

Givet. Menade i praktiken
Citera
2019-04-22, 20:56
Medlem
Roligt att vi lever i ett land där numera även hockeyexperter gissar finalseriens utgång efter hur de estimerar deras artiklar kommer rendera i klickar.

Är det någon expert som tror på Frölunda?
Citera
2019-04-22, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
Roligt att vi lever i ett land där numera även hockeyexperter gissar finalseriens utgång efter hur de estimerar deras artiklar kommer rendera i klickar.

Vet inte hur du definierar expert men typ alla experter i sporttidningar tror på Frölunda som segrare.
Citera
2019-04-23, 07:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund

De flesta tippar väl dif, åtminstone lokalt. Har inte sett någon statistik så det iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in