2019-04-22, 12:09
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Man kunde verkligen känna hur jobbigt det var för SVT att skriva islamistisk. Den kom långt ner i deras artikel.

Det står ju i ingressen... kanske inte i rubriken men de säger tydligt att det är en islamisk militant grupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
"Danska UD bekräftar att tre danska medborgare dött i attackerna"
De tre var syskon och barn till en av Danmarks rikaste företagare (f. 1972)
Citera
Medlem
TT förnekar sig inte.

I rubriken sägs det att "internationellt nätverk" ligger bakom. Längre ned i texten att en "lokal extremistgrupp" opererat med stöd från nätverket.

Islam/muslim nämns först senare och i positivt ljus: "Högt uppsatta muslimska ledare kräver maxstraff för de som ligger bakom handlingarna".
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Känns som ett alldeles för stort sammanträffande att detta skedde direkt efter Notre Dame, även det under påsk. Samt att flera kyrkor/kristendomen vandaliseras men media är tysta om det eller säger att det är ”olyckor”. Kan nog sluta säga att det är konspirationer. Hmm.

Till och med vänstervridna kan se ett tydligt mönster här.
Citera
2019-04-22, 12:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jag får ingen direkt uppfattning av vad de vill uppnå med dåden?
Annat än att de givit sig på västerländska turister och kristna.
Citera
2019-04-22, 12:12
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här är bild på en av de som misstänkts ha utfört attackerna:

https://www.infowars.com/wp-content/uploads/2019/04/210419suspect.jpg

Namn: Zahran Hashim

Så där brukar de se ut, inavlade kusinknullare. Fy fan vilken ful jävel.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så är det, enligt våra svenska politiker och svensk medias förvridna rasistiska människosyn så är en muslim alltid värd mer än en kristen. Alltid, alltid, repetera.

Det stämmer inte. Det är bara en rädsla att spä på polariseringen som de inte skriver. Ta t ex alla döda i mellan östern i krigen. Det är förbannat många fler. Vidare så kan Israelerna byta en av Palestina tillfångatagen Israelisk soldat mot 1000 palestinska fångar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gilad_Shalit_prisoner_exchange

Så visst, vita mer värda än bruna, kristna mer värda än muslimer. Så är det.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
TT förnekar sig inte.

I rubriken sägs det att "internationellt nätverk" ligger bakom. Längre ned i texten att en "lokal extremistgrupp" opererat med stöd från nätverket.

Islam/muslim nämns först senare och i positivt ljus: "Högt uppsatta muslimska ledare kräver maxstraff för de som ligger bakom handlingarna".

Helt otroligt. Det är nästan så de lyckas vrida det till att det är muslimerna som är offren även i detta fall. De är så sanslöst skickliga på att sprida desinformation och förvirra befolkningen.
Citera
2019-04-22, 12:13
Medlem
Väldigt bra rapporterig på dansk tv. 1000-2000 danskar är i Sri Lanka nu. Konstigt, svenskar verkar inte vara så många.
De skickar ner ett plan med UD personal nu
Citera
2019-04-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Var finns alla de som brukar fördöma terrorister? Varför fördöms inte muslimerna? Var finns de som bildar ring runt våra kyrkor?
Det tycks vara större katastrof i Sverige om 50 muslimer dödas i Nya Zeeland än om 200 kristna mördas i Sri Lanka!
PS - Kanske någon redan skrivit liknande inlägg.
Vet ej om liknande inlägg. Men det kan inte påpekas ofta nog. Jag undrar varför man inte berör ämnet med islamistisk terror, när det drabbar oss så hårt. Är politikerna rädda för att dessa islamister ska bli kränkta?
Citera
2019-04-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Hur kom du fram till det?
1. Man har inte gjort någon koppling till tigrarna och deras organisation finns knappt längre.
2. Dom har snarare legat i konflikt med muslimer och har historiskt haft religös mångfald i sin organisation.
3. Tigrarna har aldrig utfört terrordåd av denna typen riktat mot kristna.

1. Nej, men man har ju inte gjort någon koppling alls - till varken tigrarna eller någon muslimsk organisation (vanligtvis tar de på sig dåden snabbt f.ö)
2. Känner inte till något kring mångfalden där så det lämnar jag.
3. Nej, men attentatet var inte enbart riktat mot kyrkor utan också fina hotell(fler än ett vad jag vet). Därav min "joint-operation" post innan.

Tigrarna var kända som extremt våldsamma och körde med självmordsbälten och hela köret. Att de lyckades ha ihjäl presidenten 93 också visar rätt så mycket kring deras kabapiliteter.

Det var mest på den fronten jag tycker de passar bra in. Vem mer har resurser att utföra något sådant?
Citera
2019-04-22, 12:15
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag får ingen direkt uppfattning av vad de vill uppnå med dåden?
Annat än att de givit sig på västerländska turister och kristna.

Attentat mot kyrkor = attentat mot kristendomen

Attentat mot hotell = attentat mot västvärlden

Vad de vill uppnå är svårt att tolka, kanske en krigsförklaring mot västvärlden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in