2019-04-22, 06:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
UPDATE : 24 suspects linked to yesterday's attacks are currently in CID custody - Police Spokesperson
https://twitter.com/NewsfirstSL/status/1120161019014340608
Citera
2019-04-22, 06:34
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Nej jag tror det var muslimer
Tänker på "ordspråket" Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer.
Citera
2019-04-22, 06:35
Medlem
[quote=superflippat|67377627]Fucking bullshit. Kristna och Kristna... Jag tror inte ens dem länderna kan läsa en bön utantill. Det är ju skillnad om man dödar i religionens namn. Säg att Sverige attackerar ett muslimskt land. Då ska vi kristna få skiten bara för att Sverige är kristet?? Det skulle ju suga kuk för inte ens 1 av 10 i Sverige är troende. Man tar konfirmation för att få presenter. Går aldrig i kyrkan men vill gifta sig där. Sen när man blir äldre och inser att man betaöar skatt till kyrkan så går svenskarna ut osv osv.

Kristna på Sri Lanka har inte gjort ett skit så det här är så jävla fegt fucking horungar.[/QUOTE

Javisst är det åt helvete och det är den världen vi lever i. Alla idioter har rätt att rösta och de röstar fram galningar och inte minst i Sverige som bjudit in muslimflockar för att vinna val och söndra. Har du röstat på det så är du skyldig och har du inte så fick du veta att rättvisa bara är ett nonsens ord. Du måste vara stark för att överleva.

Kyrkan är en symbol för den galna västvärlden där USA är det äckligaste som finns med alla sina attacker på folk i andra länder över hela planeten. Fattar du inte det så läs på innan du skriver.

Jag försvarar inga krig och absolut inte läget nu på SL men jag vet vad buddhistrna gjort där mot hinduerna medan de kristna var ok samt även muslimerna. Efter 10 år i Indien vet jag oxå att muslimerna där är ok medan alltför många som bjuds in till Sverige inte är ok. Gå o kasta ruttna ägg på idiotpolitiker och deras röstboskap PK hjon är vad jag gör, ok.
Citera
2019-04-22, 06:52
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Tänker på "ordspråket" Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer.

nästan alla =) finns en o annan vit som vill ge igen ibland... Breivik o Nya zeeländaren...
Citera
2019-04-22, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
väst-apona är kristna antar jag.... ? Nä, vi vet nog inte hur många de kristna på Ceylon "mödat" de sista 30 åren, men du får gärna bilda oss.

Målen för attackerna ger litet eller inget uttrymme för spekulation om vem som utfört dessa, eller varför.
Under mina 5 år på ön träffa jag många och alla var ok. Så bröt kriget ut därför att buddhisterna, som är dumma i huvet jmf med hinduerna på ön, inte fick ett statligt jobb trots att de fanns i ca 20% av befolkningen.

De var förbannade och buddhisterna började att mörda hinduerna. Kristna och muslimer stod utanför. Sen gick allt åt helvete med en galen hinduledare och slakten på hinduer började. Japan har alltid stött de äckliga buddhisterna på ön.

Jag älskar Buddha man han var ingen galen buddhist, Samma med Jesus, han var heller ingen galen kristen, osv

Vem som gjort detta kommer vi nog inte att få veta. Det handlar om politik som vanligt och skaffa makt medan folk lider. Kyrkor och hotell är lätta mål för att visa sin ilska. Så är det!

Kasta gärna ruttna ägg på politikerna i Sverige för jag bor i Thailand med bra folk och umgås inte med politiker.

När jag skriver om mord de sista 30 åren avser jag såklart vad USA gjort under 30 år. Har du inte märkt än att världen hänger ihop och delas upp enligt idiotiska religioner och att USA är den största slaktaren av liv som finns? Kanske dax att vakna och kasta ut lite muslimer ur Sverige och rutna ägg på politiker och deras röstboskap, kompis! Tillhör du de 80% så skäms nu!
Citera
2019-04-22, 07:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Trådrubriken kommer nog att ändras till "över 300 människor döda" under dagens lopp. Antalet döda är nu 290 och det kan väl antas att en del av de svårt skadade lämnar in under dagen.

Har det skett ett större terrordåd, i klassisk mening, någonsin?

Det var väl mer än osannolik tur att ingen svensk dog den här gången. Skulle det varit annat ljud i den mediala koskällan om några svenskar dött?
Någon kristen svensk kanske vill hämnas andra kristnas död? Nähä nej det kan det inte, men kanske en Brevik eller Tarrant? Säger som Leif G W brukar säga om vissa händelser "det skulle pigga upp mig"!
Citera
2019-04-22, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tyvärr är det väl så att det ett problem tenderar att följas av ett annat. Man kan väl tänka att många i väst trodde att alla problem var lösta när östblocket föll samman, men den tanken fick man släppa ganska fort. På samma sätt lär knappast Sri Lanka helt förskonas från våld bara för att de Tamilska Tigrarna besegrats.

Exakt vad som ligger bakom just de här dåden lär väl dock framkomma allt eftersom men terrorister brukar som sagt inte vara speciellt kräsna när det gäller val av mål.
Du vet alltså ingenting om inbördeskriget på ön så du borde hålla käft! Jag bodde där under 5 år tills det blev för farligt. Buddhisterna slaktade vanligt folk hinduer på ön och äckliga FN har inte ens fått resa dit för intervjuer. Kanske 0,5 miljon med få galna fanatiker och resten vanligt folk och tigrarna-barnen hade att välja på att kriga eller bli skjutna av en galen ledare. Hur skall de kunna glömma det? Som om USA kan glömma 7/11 eller muslimer vad som hänt i MÖ.

Skiten har träffat fläkten så att vi får leva en dag i taget där vi tror det är säkrare än på andra platser, men bara tro det... Vem som ligger bakom detta tragiska fyrverkeri vet jag inte mer än att de själva som grupp blivit slaktade och ger nu igen..
Citera
2019-04-22, 07:21
Medlem
Vindpinads avatar
Har Mats Larsson från Expressen uttryckt sig än? Vi minns ju vad han skrev om attentatet i Nya Zeeland. "Det är så här vit fascistterror ser ut".
Citera
2019-04-22, 07:30
Medlem
Enligt en tjänsteman vid presidentens kansli:

- Lankesiska myndigheter tror att det fortfarande finns två eller tre bomber som de inte har upptäckt än.

- Man ser också en tydlig inblandning av "internationella krafter".

- Man ser likheter med bombdåd i Nigeria och Pakistan.

-Man misstänker att "internationella element" har infiltrerat SL:s säkerhetstjänst/säkerhetsfunktioner.

- Man kan ännu inte peka ut någon enskild ansvarig.

Och lite till ...

https://indianexpress.com/article/world/clear-that-international-elements-are-involved-says-sri-lankan-official-5687466/
http://www.sundaytimes.lk/article/1084943/top-government-official-tells-indian-media-involvement-of-international-elements-is-clear-two-or-thr ee-more-bombs-believed-to-be-at-large
Citera
2019-04-22, 07:31
Medlem
arbetets avatar
Verkar komma bekräftelser från officiellt håll att radikala extremistiska islamister ligger bakom terrordåden:

BBC-reporter:

Azzam Ameen Verifierat konto
@AzzamAmeen
Government Analyst speaking to @newsradiolk has confirmed that Suicide bombers carried out explosions in St. Anthony's & Katuwapitiya Church, Shangri-La & Cinnamon Grand. 13 arrested so far Police believe most of them are part of a "radical extremist Islamist group".
https://twitter.com/AzzamAmeen/status/1120160222629306373
Citera
2019-04-22, 07:35
Medlem
290 döda än så länge...näst största terror attacken efter 9/11?
Citera
2019-04-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Religiösa grupper har hämnats varandra i över 1000 år.
Det finns ingen annan långsiktig lösning än att separera religioner från varandra.

Ett hårt arbete som till slut måste genomföras.

Och det tror du är möjligt i tex PK-Sverige med feministisk fana och en samling godhetsknarkare längs vägen. Tragedin är helt enkelt att alla idiotet får rösta även om de inte kan se samband eller titta ut i världen! Lycka till jag avskyr religioner när de inte bara är snuttefiltar istället för knarkmediciner. Det här är bara början på skiten i världen och fler vapen löser ingenting, vet vi. Inte hellre staket. Medvetenheten är låg men MSM är starka så here we go. Jag valde Thailand som är ok och har inte sett någon skit på 15 år. Inte ens en trafikolycka och min MC vilar aldrig.

Vad som hänt på min ö får vi nog aldrig veta. Jag lämnade efter 5 år då kriget tog fart och buddhisterna började att slakta hinduerna. Har redan skrivit om detta så ha en bra dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in