2019-04-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Länderna i mellanöstern har haft krig länge. Kriget mella shia och sunni är lika gammalt som Mohammed själv minus hans levnadsår. Jag skulle gärna vilja stänga gränserna till mellan östern, ta ut all internationell militär, handel endast med demoratiska lkänder i mellan östern. Sen skall vi se hur många de själva dödar. IS go wild...
Tror du ja, indoktrinerad som du är. Själv säger jag att det är för sent och din lösning är bara barnslig som att ha en egen måne.

Mitt älskade Ceylon blev Sri Lanka med Tigerrevolt mot den kriminella buddhismen, Tsunami slog hårt och nu är det nya lidanden. Påsken går igen med 1+2+3 i huvet på gott folk. Tragiska offer och sånt är det där vissa vill härska över andra överallt på denna planet och det är en naturlag som varken du eller jag rår över.

Stäng bron vore en bra början men feministerna skulle väl nagla fast sig på bron. Jag tror att du är en sån men nu går jag ut så ha en bra dag du med?
Citera
2019-04-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Du gör skäl för ditt användarnamn. Vilka tror du ligger bakom då?
Det finns mängder med misstänkta.

Läs kommentarerna i lankesisk media så ser du att det spekuleras i: den egna regeringen, den förra regeringen, Indien, Pakistan, Tamilska Tigrarna, buddist-nationalister, hindu-nationalister, muslimer ...

Att vi i Sverige, i vår kontext, genast tänker på muslimer och islam är som det är men lankeserna själva ser många andra tänkbara förövare.
Citera
2019-04-21, 10:50
Medlem
Det handlar väl om hämnd för moskeattacken på NZ i kombination med att muslimer på Sri Lanka inte vill ha konkurrens av andra religioner.
Citera
2019-04-21, 10:52
Medlem
Tyvärr kommer den här spiralen av dåd mellan kristna och muslimer att försätta.

På arabiska sociala medier läser man ofta hur muslimer och moskéer attackeras dagligen av kristna.

Gud, det var bara en person som utförde massakern på New Zealand och inte kristna.

Mina varmaste kondoleanser går till offrens anhöriga.

Jag är muslim
Citera
2019-04-21, 10:52
Medlem
https://www.news18.com/news/world/sri-lanka-terror-attack-live-six-blasts-at-churches-hotels-rock-easter-sunday-24-killed-2110779.html ?ref=hp_top_pos_1

Apr 21, 2019
12:05 pm (IST)

Two of the six attacks that rocked Sri Lanka this morning are reportedly to be have been carried out by suicide bombers. The attack at Shangri La hotel was carried out by suicide bomber Zahran Hashim, while Abu Mohammad has been identified as the attacker at the Batticalao church.
Citera
2019-04-21, 10:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Ännu en explosion nu i skrivande stund.
Två döda.
Citera
2019-04-21, 10:53
Medlem
okok1s avatar
Citat:
UPDATE - 2.15: Blast reported in Dehiwala, in close proximity to the zoo, according to the Kalubowila (CSTH) Hospital Director. Two victims were admitted and subsequently passed away.
https://twitter.com/NewsfirstSL/status/1119885711468003328
Citera
2019-04-21, 10:54
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ska bli intressant att se hur världen reagerar när kristna dödas mångdubbelt fler av muslimer jämfört med Christchurch.
Skulle tippa på att det här dådet får ca 60% mindre sympatier och 80 - 90% mindre mediabevakning.
Citera
2019-04-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Såklart bra att vara källkritisk, men då skulle du också klickat vidare och sett vart deras källor kom från. Livefilmat med dödsoffer från platsen med mera.
Tror dig men inte ljugmedia samnytt. Vill ha bekräftelse av sanningsorganet SVT.
Citera
2019-04-21, 10:55
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Två döda i en SJUNDE explosion nära zoo i Columbo. Källa: Agenda Free TV
Citera
2019-04-21, 10:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sri Lankesisk säkerhetstjänst är känd för att vara snabb och effektiv, och man har nu tydligen redan fått fram namnen på två av de självmordsbombare som var med i gruppen som slog till:

The attack at Shangri La hotel was carried out by suicide bomber Zahran Hashim, while Abu Mohammad has been identified as the attacker at the Batticalao church.

Zahran Hashim och Abu Mohammad alltså. Var och en får dra sina egna slutsatser om vilken religion som ligger bakom, jag drar min.
Citera
2019-04-21, 10:56
Medlem
fernebos avatar
Med tanke på att polisen gick ut med en varning för förestående terrordåd från en lokal islamistisk grupp för bara tio dagar sen så kan man nog avskriva övriga misstänkta. Hela tillvägagångssättet och målen talar för islamister. Det här är rena massmordet. Ett av de största terrordåden i värden någonsin. Det är riktat mot civila. Det är kristna och turister som har mördats i massor.

Klart som fan att det är islamister som ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in