2019-04-18, 01:57
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hela Erman familjen lär krascha om den här bubblan spricker.
https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/aktuellt/20180913/malena-ernman-jag-fick-min-diagnos-som-vuxen/

Intressant. Denna hysteriska rädsla som detta barn fick kommer alltså från morsan. Från artikeln:

– Det lättade lite ett tag. Greta hade blivit intresserad av miljökrisen så familjen samlades kring det, läste allt vi kom över, och insåg: hela världen håller på att gå under. Vi fick ett gemensamt projekt.

Sen undrar man ju hur föräldrarnas turbulenta förhållanden och pappans humör ("går från noll till hundra") påverkar döttrarna. Enligt artikeln har båda stora problem.
2019-04-18, 02:03
Medlem
https://www.instagram.com/p/BwKdAlHBqyq/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=14fds23hv7z7k

Katching! Vem redovisar var hennes prispengar hamnar?
2019-04-18, 02:06
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Givetvis står Påven i kö bara för att få tillfället att personligen träffa alla som besökt Skavlan

Vilken brilliant kommentar. Hade det inte varit för den mediala cirkusen så hade han nog inte träffat henne, nej.
2019-04-18, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Intressant. Denna hysteriska rädsla som detta barn fick kommer alltså från morsan. Från artikeln:

– Det lättade lite ett tag. Greta hade blivit intresserad av miljökrisen så familjen samlades kring det, läste allt vi kom över, och insåg: hela världen håller på att gå under. Vi fick ett gemensamt projekt.

Sen undrar man ju hur föräldrarnas turbulenta förhållanden och pappans humör ("går från noll till hundra") påverkar döttrarna. Enligt artikeln har båda stora problem.

”Hela världen håller på att gå under”, just ja! Och denna hysteri tyckte familjen var kanon att spä på hos den redan utvecklingsstörda och halvt apatiska dottern?
Kanske pappans humör (”noll till hundra” indikerar extrem saknad av självkontroll samt tendenser att bli fysiskt våldsam) bidrog till att psykfallet mamma Malena såg sig tvungen att samla den dysfunktionella familjen och hitta på en gemensam fiende, nämligen svenskar som flyger utomlands på semester samt pruttar ohejdat och äter kött och dricker mjölk som kommer från otäcka, jättestora, rapande och pruttande monsterkossor.
2019-04-18, 02:19
Medlem
autografsamlarens avatar
Klart imponerande att Greta (igår onsdag) fick träffa påven. Eller var det påven som fick träffa Greta?
2019-04-18, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hela Erman familjen lär krascha om den här bubblan spricker.
https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/aktuellt/20180913/malena-ernman-jag-fick-min-diagnos-som-vuxen/

Jäklar det är hela boken med diagnoser, jag reagerade på två saker att Malena jämför sitt liv med tv-serien the walking dead, klarar dom sig så ska jag klara mitt problemet är ju att det är en tv-serie inte verkligheten. Det säger ju lite om hur hon ser världen och förmågan att analysera, väldigt konstigt sätt att tänka på.
Det andra var att vill dottern att drottningen ska vara högre än kungen så får den vara det, hur kommer det att funka i kontakt med andra människor som följer gängse regler det kommer inte att funka.
Man ska inte låta barn hålla i tyglarna det är inte att vara en förälder.

Jag tror att hela kärnan är att Malena är en riktigt udda människa och det skapar en spiral av problem.
Slutsatsen blir att Svante och Malena borde aldrig skaffat några barn.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-18 kl. 02:25.
2019-04-18, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jäklar det är hela boken med diagnoser, jag reagerade på två saker att Malena jämför sitt liv med tv-serien the walking dead, klarar dom sig så ska jag klara mitt problemet är ju att det är en tv-serie inte verkligheten. Det säger ju lite om hur hon ser världen och förmågan att analysera, väldigt konstigt sätt att tänka på.
Det andra var att vill dottern att drottningen ska vara högre än kungen så får den vara det, hur kommer det att funka i kontakt med andra människor som följer gängse regler det kommer inte att funka.
Man ska inte låta barn hålla i tyglarna det är inte att vara en förälder.

Jag tror att hela kärnan är att Malena är en riktigt udda människa och det skapar en spiral av problem.

Udda, är ett trevligt sätt att beskriva henne.
Tänk om de vid familjesammankomsten runt köksbordet beslutat att istället för miljön så var det invandringen som det skulle vurmas för.
Kära nån, Löfven och Lööf hade ju då importerat ALLA mördare från ISIS, bara för att ”man måste lyssna på Greta”.
2019-04-18, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vilken brilliant kommentar. Hade det inte varit för den mediala cirkusen så hade han nog inte träffat henne, nej.

Påven - den förre - träffade även Maddie McCanns föräldrar, dvs de var med om någon slags gruppaudiens med honom och fick byta några ord. Tyvärr blir den Helige Fadern ibland en slags turistambassadör för mediekändisar.
2019-04-18, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Udda, är ett trevligt sätt att beskriva henne.
Tänk om de vid familjesammankomsten runt köksbordet beslutat att istället för miljön så var det invandringen som det skulle vurmas för.
Kära nån, Löfven och Lööf hade ju då importerat ALLA mördare från ISIS, bara för att ”man måste lyssna på Greta”.

Okej helt borta kanske är en bättre beskrivning.
Nu har vi ju nästan den typen av import, massinvandringen är den största katastrofen i Sverige på flera hundra år med tanke på konsekvenserna.
Det var ju det som Malena vurmade för tidigare sen så gick allting ner i avgrunden och det blev klimatet och ångest istället.
2019-04-18, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Påven - den förre - träffade även Maddie McCanns föräldrar, dvs de var med om någon slags gruppaudiens med honom och fick byta några ord. Tyvärr blir den Helige Fadern ibland en slags turistambassadör för mediekändisar.

Och tågresan dit klimatkompenserades av hans Höghets välsignelse och inte ett uns CO2 nådde atmosfären av all den skitiga kol som eldats för att framställa elen som drev loket som drog tågsättet som innehöll en vagn i vilken vår Greta färdades. Så alla klimathysteriker kan sluta andas i brun papperspåse, påven är med i matchen. Jorden kan räddas!
2019-04-18, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Okej helt borta kanske är en bättre beskrivning.
Nu har vi ju nästan den typen av import, massinvandringen är den största katastrofen i Sverige på flera hundra år med tanke på konsekvenserna.
Det var ju det som Malena vurmade för tidigare sen så gick allting ner i avgrunden och det blev klimatet och ångest istället.

Kan se dem framför mig, när de slår sina efterblivna huvuden ihop och funderar på vad som genererar mest uppmärksamhet och klicks. ”Invandringen? Nää, såå 2018. Vi måste hitta på nåt bättre! KLIMATET!! DET har ju ingen pratat om de senaste 50 åren, så vi kör igång en kampanj på det temat! Greta, du får se hemlös ut och sitta utomhus på backen och frysa med ett plakat, och så får vi be till Gud att en PR-expert bara råkar passera förbi och tar kort på dig, och sen får du garanterat massa press och priser och får träffa påven och prata inför FN-församlingen och OOOH MAAJ GOOOD vad sjukt coolt detta ska bli”
Senast redigerad av MrBollocks 2019-04-18 kl. 02:54.
2019-04-18, 03:47
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
”Hela världen håller på att gå under”, just ja! Och denna hysteri tyckte familjen var kanon att spä på hos den redan utvecklingsstörda och halvt apatiska dottern?

Enligt Greta själv i en låst Expressenartikel så var hon inte halvt apatisk utan helt apatisk. Hon slutade prata och blev inlagd på sjukhus för att hon slutade äta i samband med en djup depression.

Då tycker hennes mamma att det är paedagogiskt att reinforcera att jorden är på väg att gå under.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in