2019-04-16, 14:48
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Så länge vi svenskar pumpar in pengar i landsbygden så gör det inget

Den svenska landsbygden ligger där den ligger. Men det finns inget egenvärde i att den måste vara befolkad. Kan inte folk försörja sig får de söka sig annorstädes. Förr kanske man kunde leva på ett torftig jordbruk, eller få jobb inom kraftindustrin eller i skogs- eller gruvnäringen.

Antagligen blir detta allt svårare i takt med automatisering och effektiva maskiner och någon livskraftig jordbruksnäring är väl inte att tala om numera.

Men framför allt så skapar man ingen levande landsbygd genom att placera ut ett antal hundra arbetslösa och outbildade människor från tredje världen där och hålla tummarna för att man ska få statsbidrag. De tillför inget, de skapar inget och de vill inte själva vara där. De borde åka hem och jobba.
Citera
2019-04-16, 15:36
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Så länge vi svenskar pumpar in pengar i landsbygden så gör det inget

Är det därför drivmedelspriserna höjs, för att öka alt minska människor på landsbygden?
Citera
2019-04-16, 15:37
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Inte konstigt, vi behöver dem i Sverige, upp med skylten!

Är du helt säker på att vi behöver unga arga män från mellanöstern o somalia?
Citera
2019-04-16, 15:39
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det går nog inte så länge Löfven är statsminister, för han är så dum så han står med en stor skylt med redigera welkome, bara nån månad innan vår flyktingmottagning havererade, han är i princip helt intelligens befriad.

S hade en förståndig statsminister i form av Göran, men det vara bara till fördel för landet, men till nackdel för de totalt inkompetenta och odugliga kvinnor som tagit sig upp i toppen av S, som tex Mona och Margot, så en kompetent S ledare som såg till landets bästa var det sista man ville ha.... Då fick man ta en obildad idiot, som knappt kan tala ens (ni vet vem jag tänker på )

Göran P, känd för att ta in med irakier till Södertälje än vad hela Usa tog emot.

https://www.realtid.se/chocknotan-efter-goran-persson
Citera
2019-04-16, 16:09
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
"- Hur ska en person som är analfabet komma ut i arbete inom några år? Vi har analyserat varenda person som har kommit till oss och många har en lång, lång väg till egen försörjning."

Men ni sa ju att det var raketforskare....?

"- Det är en enorm resa mellan olika världar. När man redan har rätt till försörjningsstöd och bostadsbidrag finns inte alltid incitamenten att arbeta."

Men ni sa ju att folk alltid kommer hit för att arbeta och göra rätt för sig, inte för att leva på frikostiga bidrag, det här var ju märkligt....

Gick Filipstads politiker in i cargo-kulten fullt ut och intalade sig att det skulle regna kompetens som man inte behövde lägga pengar på? Jävla bondpolitiker. Är det inte företagsskojare som får dem att bekosta privata projekt så går de och hoppas på att migranter ska se till att staten skjuter till pengar år ut och in. När det sedan är slut och Migrationsverket drar ner på boendena hos asylbaronenerna börjar gnället och man väntar på nästa förhoppning. Kanske blir det något "klimatsmart" som blir nästa universallösning.

Å andra sidan tror jag det skulle vara nyttigt för Södermalmseliten och riksdagspolitikerna att resa runt i småkommunerna och faktiskt se hur många som tagits emot och att de är fast i det system politiker hjälpt till att skapa. Men det är klart - det är ju bara AfSare och män med problematisk kvinnosyn som lever där ute.
Citera
2019-04-16, 16:45
Medlem
StrikeforceUpplands avatar
Låt Filipstadsborna gå under, de förtjänar inget annat. Det var detta de ville ha.
Citera
2019-04-16, 17:11
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du har så rätt. Märkligt att så få lyckas se detta uppenbara fakta. Globalismen startade i stort sätt på samma tid på samtliga kontinenter och massmedia agerade på samma sätt överallt samtidigt. På samma sätt som det fortfarande finns dårar som fortfarande hävdar att rumänska tiggare inte ingår i kriminella nätverk.

Ja det är så sjukt uppenbart att Invandringen är en Scam en Agenda för att sänka Svea Rike.
Citera
2019-04-16, 17:11
Medlem
För några dagar sedan hade jag förmånen(?) att besöka några mindre orter i Bergslagen. Orter som helt tagits över av Migrationsverket. Kunde säkert lika gärna vara Filipstad, kan jag tänka mig. Hur som helst, det är rent skrämmande att gå omrking på dessa gator med en massa stora somaliska tanter som vaggar omkring och skinntorra somaliska män som drar runt i stora grupper och dominerar hela gatubilden. I min fördomsfulla värld så ser de inte ut som raketforskare eller hjärnkirurger. Men jag kan ha fel. För att återgå till Filipstad och liknande orter så kan jag inte låta bli att undra hur många av oss ursvenskar kan tänka så olika. Kan ha så fundamental olika uppfattningar om detta med invandringen. Vad är vitsen med att ta in en massa människor som aldrig kommer klara av att göra sig anställningsbara? Jag tror jag vet; Politikerna ser dessa analfabeter som en investering för framtiden. De kommer föda många fler barn än vad ett normalsvenskt par kommer göra. Barnen till dessa analfabeter kommer säkerligen gå i skola och får utbildning och därmed om ca 20-25 år vara en arbetsresurs, skattebetalare. Det är dessa barn som kommer bygga landet! Så tror jag många politiker tänker. De ser inte Sverige som det Sverige vi har fram till nyligen. De ser Sverige som en produktionsanläggning i ett område som just bara råkas kalla sig Sverige.
Citera
2019-04-16, 17:28
Medlem
En retard till troll lyckas hålla hela tråden som gisslan. Sluta mata trollet!

Självklart önskar inte dessa skräpmänniskor jobba och kommer heller aldrig jobba. Alla vi rasister, fascister och övriga tillmälen som östs över oss har hela tiden haft rätt! Hoppas lågkonjunkturen kommer inom kort.

Det blir svårt för muhammedan-kramarna att säga emot när vi säger, Vad vad det vi sade!
Citera
2019-04-16, 17:29
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
För några dagar sedan hade jag förmånen(?) att besöka några mindre orter i Bergslagen. Orter som helt tagits över av Migrationsverket. Kunde säkert lika gärna vara Filipstad, kan jag tänka mig. Hur som helst, det är rent skrämmande att gå omrking på dessa gator med en massa stora somaliska tanter som vaggar omkring och skinntorra somaliska män som drar runt i stora grupper och dominerar hela gatubilden. I min fördomsfulla värld så ser de inte ut som raketforskare eller hjärnkirurger. Men jag kan ha fel. För att återgå till Filipstad och liknande orter så kan jag inte låta bli att undra hur många av oss ursvenskar kan tänka så olika. Kan ha så fundamental olika uppfattningar om detta med invandringen. Vad är vitsen med att ta in en massa människor som aldrig kommer klara av att göra sig anställningsbara? Jag tror jag vet; Politikerna ser dessa analfabeter som en investering för framtiden. De kommer föda många fler barn än vad ett normalsvenskt par kommer göra. Barnen till dessa analfabeter kommer säkerligen gå i skola och får utbildning och därmed om ca 20-25 år vara en arbetsresurs, skattebetalare. Det är dessa barn som kommer bygga landet! Så tror jag många politiker tänker. De ser inte Sverige som det Sverige vi har fram till nyligen. De ser Sverige som en produktionsanläggning i ett område som just bara råkas kalla sig Sverige.

Säkerligen har du rätt i hur våra enfaldiga politiker tänker. Men obildbara icke-anställningbara människor föder i stor utsträckning obildbara och icke-anställningsbara barn. Genetiken är skoningslös. Det är bara att ta en titt på de andra generationens invandrare som härjar runt i våra förorter. Där ser vi en försmak av vad som komma skall. Skillnaden är att nativiteten kommer att mångfaldiga problemet bortom allt det vi sett hittills.
Citera
2019-04-16, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Vad är vitsen med att ta in en massa människor som aldrig kommer klara av att göra sig anställningsbara? Jag tror jag vet; Politikerna ser dessa analfabeter som en investering för framtiden. De kommer föda många fler barn än vad ett normalsvenskt par kommer göra. Barnen till dessa analfabeter kommer säkerligen gå i skola och får utbildning och därmed om ca 20-25 år vara en arbetsresurs, skattebetalare. Det är dessa barn som kommer bygga landet! Så tror jag många politiker tänker. De ser inte Sverige som det Sverige vi har fram till nyligen. De ser Sverige som en produktionsanläggning i ett område som just bara råkas kalla sig Sverige.

Jajamänsan. Därför heter det "alla människor är lika mycket värda". Vad det betyder närmare bestämt förklarade Fredrik Reinfeldt: "de som kommit till Sverige nu har mer rätt till landet än de som bott här i åtskilliga generationer".

Det tragiska är alla idioter till svenskar som inte begripit att politikerkåren de röstar på anser att dessa lojala pk-svenskar är ganska värdelösa. De är bara några i mängden och de blir färre och färre jämfört med befolkningen i stort. De har ett värde endast i att vara röstboskap och att vara skattebetalare. Tragiska idioter!
Citera
2019-04-16, 18:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Gick Filipstads politiker in i cargo-kulten fullt ut och intalade sig att det skulle regna kompetens som man inte behövde lägga pengar på? Jävla bondpolitiker. Är det inte företagsskojare som får dem att bekosta privata projekt så går de och hoppas på att migranter ska se till att staten skjuter till pengar år ut och in. När det sedan är slut och Migrationsverket drar ner på boendena hos asylbaronenerna börjar gnället och man väntar på nästa förhoppning. Kanske blir det något "klimatsmart" som blir nästa universallösning.

Å andra sidan tror jag det skulle vara nyttigt för Södermalmseliten och riksdagspolitikerna att resa runt i småkommunerna och faktiskt se hur många som tagits emot och att de är fast i det system politiker hjälpt till att skapa. Men det är klart - det är ju bara AfSare och män med problematisk kvinnosyn som lever där ute.
Problemet är förstås att inga normalt fungerande människor vill engagera sig inom politiken eftersom all politisk verksamhet är mer eller mindre förstörd av människor som det INTE går att samarbeta normalt med. Då blir det såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in