Citat:
Spår? Några ynka hårstrån utan hårrötter var väl allt?
Vadå? Tror du Ripper var flyttgubbe på dekis likt Vinof?
Vilken inställning då? En sista mordisk sexkund torde väl vara den mest troliga hypotesen här i både Rippers och CdC:s fall?
Hur kan du vara så säker på att GM kom undan i fallet CdC? Bara för att det inte gick att påvisa dödsorsaken så betyder väl inte det automatiskt att männen som misstänktes går att avfärda som möjligen inblandade? Du har kanske läst domskälen förresten?
Men var är det som säger att GM i fallet CdC måste ha befunnit sig på samhällets botten och "korkad"?
Vadå? Tror du Ripper var flyttgubbe på dekis likt Vinof?
Vilken inställning då? En sista mordisk sexkund torde väl vara den mest troliga hypotesen här i både Rippers och CdC:s fall?
Hur kan du vara så säker på att GM kom undan i fallet CdC? Bara för att det inte gick att påvisa dödsorsaken så betyder väl inte det automatiskt att männen som misstänktes går att avfärda som möjligen inblandade? Du har kanske läst domskälen förresten?
Men var är det som säger att GM i fallet CdC måste ha befunnit sig på samhällets botten och "korkad"?
Jag har ingen specifik uppfattning om Rippers sammhällstillhörighet. Jag har inte settnågon genomgång någonstans som pekar specifikt till någon uttalad hylla i sammhället.
Det fetade: har någon dömts för mord på CDC? Har man lyckats styrka att det de facto är fråga om mord?
Det kursiva: Det behöver inte nödvändigt vara så att en som är på "samhällets botten" är korkad. Det är fullt möjligt att vara det ena men inte andra. Din förmodade lustmördande sadist behöver inte nödvändigt ha en tidigare etablerad relation till sitt ofter, en sådan GM är ju bekväm om man inte känner för att rota runt i BOs bekantskapskrets med frågor som säkert är jobbiga. Men tråkigt nog så mördas de flesta BO av någon som de sedan tidigare är ganska väl bekanta med. CDC var en hemlös, gatuprostituerad pundare sedan ca ett decennium som hade två barn med olika fäder, varav senaste blivit utvisad för grovt narkotikabrott. Hon var alltså på "samhällets botten" (men inte nödvändigtvis "korkad" i egentlig mening). Om hon blivit mördad så menar jag att det finns goda statistiska skäl att anta att GM finns i denna delen av bekantskapskretsen. (Detta kvarstår även om den omständigheten att hon var gatuprostituerad vidgar kretsen av plausibla GM).