2019-04-15, 21:34
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Intelligens och nasse gör inte ihop så där ljög du. Du får vara nasse det respekterar jag för till skillnad frön dig så gillar jag olika.
Olika kan vara bra när saker harmonierar. Vitlök, paprika och kött är olika som harmonierar. Chokoladbollar och vitlök harmonierar inte. Där är olika inte bra. Afghaner och svenskar harmonierar inte.
Citera
2019-04-15, 21:43
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men du ser väl att det INTE fungerar? Du ser väl VAD artikeln om Filipstad beskriver? Detta är INTE arbetskraftsinvandring. Det är massimport av arbetslöshet, brottslighet, social oro, inkompatibla kulturer, skenande kostnader och så vidare.

Jo men han tänker på Syrianer, haha dom gör bara fina affärer, äger i krogbranschen och är kungar här i staden, där pengar finns där finns syrianerna dom mockar inte koskit.

Det har vill ha det är balter, ryssar och ukrainare som livegna, dom kan bo i stallet och gör det, det finns rätt gott om dem undansmusslade på landsbygden och dom går inte via AF utan det är svart arbetskraft och att dom vistas här illegalt.

Begriper inte vad karln gnäller om? Han måste ju bo på en ort som gud har glömt som inte vet att det finns visst folk som arbetar 12 timmar om dagen för en sup och en bit bröd, tyvärr.

Djävla skitland som Sverige har blivit till piss och mygel överallt och alla skäller på Svensson, en lat och dum djävel.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2019-04-15 kl. 21:48.
Citera
2019-04-15, 21:45
Medlem
Citat:
Du får vara nasse det respekterar jag för till skillnad frön dig så gillar jag olika.
Du gillar olika så länge det olika inte är alltför olika. Fler "IS-familjer" till Restads kvarter, det borde hen respektera.
Citera
2019-04-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
I och för sig, men de verkar tagit slut nu känns det som. Jag tycker vi ska höja företagsskatterna med 180 % men jag verkar ensam om den filosofin här på flashback. Men dessa pengar ska främst fördelas till folket. Inte till kommuner. Jag tycker att skattmasen ska ta EU till hjälp och ta skatt från IKEA, SEB, Nordea, SHB, Trelleborg, Industrivärden, SSAB, ASSA Abloy, Ericcson och från alla multinationella företag i Sverige som inte går Sverige till godo och bara kötta på.

Ja, du är mycket riktigt ensam om den filosofin. Det vore som att kissa i byxan. Varmt och behagligt inledningsvis, men kallt och besvärligt efteråt.

Hur många bolag tror du blir kvar i Sverige med en sådan skatt? Det är oerhört enkelt att flytta både bolag och folk mellan olika länder inom EU i jämförelse med hur det var förr.

Det blir garanterat en omedelbar "SWEXIT" bland de få storbolag som i egentlig mening faktiskt finns kvar i Sverige.
Senast redigerad av Eventor 2019-04-15 kl. 21:56.
Citera
2019-04-15, 21:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jo men han tänker på Syrianer, haha dom gör bara fina affärer, äger i krogbranschen och är kungar här i staden, där pengar finns där finns syrianerna dom mockar inte koskit.

Det har vill ha det är balter, ryssar och ukrainare som livegna, dom kan bo i stallet och gör det, det finns rätt gott om dem undansmusslade på landsbygden och dom går inte via AF utan det är svart arbetskraft och att dom vistas här illegalt.

Begriper inte vad karln gnäller om? Han måste ju bo på en ort som gud har glömt som inte vet att det finns visst folk som arbetar 12 timmar om dagen för en sup och en bit bröd, tyvärr.

Djävla skitland som Sverige har blivit till piss och mygel överallt och alla skäller på Svensson, en lat och dum djävel.
Ja, det finns många från Östeuropa som jobbar svart. De jobbar så in i helvete, klagar inte och drar in mycket pengar i deras värld. Det är något helt annat än de problem som finns i Filipstad.
Citera
2019-04-15, 22:01
Medlem
Citat:
Nu tycker jag IS frågan är en annan fråga med tanke på det extrema livssynen IS har. Men har inget emot att grannar är invandrare. Har en neger som jobbar på bruket som granne. Har tre andra invandrare i mitt närboende och de är inga problem, de lever ungefär som mig.
Ptja, Filipstad är ändå en av de 41 kommuner som uppges vara eller kunna bli föremål för tvång att motta "IS-återvändare". Och som du bekräftar mitt påstående, att du gillar olika så länge det inte är alltför olika, eller farligt.
Citera
2019-04-15, 22:07
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Jag rackar inte ner på något. Jag njuter. Filipstad kommer säkert blomstra nu. Jag önskar dem inget negativt (inget positivt heller). De får väl kämpa sig igenom sin kris precis som alla andra. Spotta i nävarna och börja fixa. Kanske de skulle kunna bygga en stor bordell i mitten av Filipstad med unga filipstadshonor som tar den i tvåan utan kondom. Skulle nog får fart på ekonmin.
Jag har ju efterlyst konkreta förslag från Anna Dahlberg, men uppenbarligen är trådens läsekrets mer uppfinningsrik och på tårna för att lösa Filipstads predikament.

Ovanstående integrationsidé har alla förutsättningar att gro i den värmländska myllan. Flashbacks begåvningar levererar!
Citera
2019-04-15, 22:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nu tycker jag IS frågan är en annan fråga med tanke på det extrema livssynen IS har. Men har inget emot att grannar är invandrare. Har en neger som jobbar på bruket som granne. Har tre andra invandrare i mitt närboende och de är inga problem, de lever ungefär som mig.
Den här typen av diskussion har en tendens att alltid landa i samma resonemang: ”Jag känner flera invandrare och de är som vanliga människor...”

Nähä, det menar du inte? Tänk, det gör jag också. Jag känner ganska många invandrare MEN jag kan trots det förstå de problem som skapas av Sveriges omöjliga politik. Du har däremot gång på gång visat att du är helt oförmögen att förstå de problem som finns. Tyvärr tycks det vara ganska vanligt förekommande bland många svenskar. Det är obegripligt.
Citera
2019-04-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ptja, Filipstad är ändå en av de 41 kommuner som uppges vara eller kunna bli föremål för tvång att motta "IS-återvändare". Och som du bekräftar mitt påstående, att du gillar olika så länge det inte är alltför olika, eller farligt.
Det är en lögn, Sveriges regering har inte bestämt ännu vad som skall ske med IS rextremisterna. Däremot har man bestämt vilka kommuner som kan tvingas ta mot migranter.

Problemet med många av IS krigarna är att de är svenskar. Tycker personligen att vuxna svenska IS människor skall dömas till långa fängelsestraff, 10 - 15 år, oavsett vilken roll man haft inom IS. Icke svenska vuxna IS folk skall inte tas emot.
IS barn borde soc omhänderta och omplacera eftersom mamma och pappa är döda, insatt i föngelse eller utvisade.
Citera
2019-04-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Den här typen av diskussion har en tendens att alltid landa i samma resonemang: ”Jag känner flera invandrare och de är som vanliga människor...”

Nähä, det menar du inte? Tänk, det gör jag också. Jag känner ganska många invandrare MEN jag kan trots det förstå de problem som skapas av Sveriges omöjliga politik. Du har däremot gång på gång visat att du är helt oförmögen att förstå de problem som finns. Tyvärr tycks det vara ganska vanligt förekommande bland många svenskar. Det är obegripligt.
Vilka är problemen med invandrarna förutom ensamkommande barn, 2-3 generationens invandrare.
Citera
2019-04-15, 22:13
Medlem
Citat:
Det är en lögn, Sveriges regering har inte bestämt ännu vad som skall ske med IS rextremisterna. Däremot har man bestämt vilka kommuner som kan tvingas ta mot migranter.
Vadå lögn, vad syftar du på?
Citera
2019-04-15, 22:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vilka är problemen med invandrarna förutom ensamkommande barn, 2-3 generationens invandrare.
Som sagt, du är oförmögen att förstå. Efter 54 inlägg i tråden så frågar du vad som är problemet. Läs krönikan som tråden handlar om. Om du fortfarande inte förstår så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in