2019-04-15, 19:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Depression leder till passivitet, men distansarbete kan dölja sådana symptom, i Os fall. På andra arbetsplatser kan för mycket arbete leda till stillestånd, på grund av stress. Jag tror att O kunde dölja hur han mådde på grund av distansarbetet och en chef som inte följde upp som han borde, där O kanske ljög om hur han låg till med allt. Eventuellt började O distansarbeta för att han blev mobbad, om det nu var så att han var den där duktiga människan som folk i allmänhet gärna retar sig på, om de själva inte kan nå lika långt i sitt arbete.

Folk kan nog bli deprimerade också om de är understimulerade.
Eller av omständigheter helt utanför arbetsgivarens kontroll. Exempelvis om. man har begåvade intelligenta barn, som tyckt om att vara aktiva med idrott m. m. och glider in i en tillvaro där de inte orkar nyttja en förmåga man är medveten att man haft?
Citera
2019-04-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Folk kan nog bli deprimerade också om de är understimulerade.
Eller av omständigheter helt utanför arbetsgivarens kontroll. Exempelvis om. man har begåvade intelligenta barn, som tyckt om att vara aktiva med idrott m. m. och glider in i en tillvaro där de inte orkar nyttja en förmåga man är medveten att man haft?

Nja, Oskar var en far som var närvarande överallt. Det handlade om honom, inte om barnens sjukdomar. Det handlade även om relationen mellan O och H. Barnens sjukdomar är symptom på det som snurrade kring föräldrarna är min slutsats. De verkar även ha varit rektorns slutsats... Om hans syskon dog i en olycka eller av sjukdom så har han tidigt grundlagt en rädsla för förlust om det var vad som präglade familjen, en sorgeprocess som inte gick rätt. Det är väl ingen som vet om han upplevt våld som barn heller, men något gjorde att han måste kontrollera både liv och död.

Blev O fråntagen sina uppgifter? Kan tio procent nedgång i arbetstid ha utlöst galenskapen?
Senast redigerad av rappytt 2019-04-15 kl. 19:39.
Citera
2019-04-15, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Jovisst är det så. Även om förövarna inte tagit bort sig själva och man skulle kunna åtala dem så skulle en ganska ansenlig del av huvudförhandlingen ske bakom lyckta dörrar i det saken berör barnens hälsotillstånd.
Exakt vad jag haft i åtanke gällande Huf förutom sedvanligt maskat material i FUP som berör barnen.
Nu är det både hängslen och livrem iom nedlagd Fu.
Citera
2019-04-15, 19:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Precis som om hon skulle ringa en helt okänt och delege spårsäkring att en enda gärningsperson som dödat barnen? Chefsjuristen som sköter sekretessen? Under rådande förundersökningssekretess?

Vi är några stycken som försökt att få A-C A att verifiera vad som påstås i tråden men den kära gruppchefen är lika pratsam som en egyptisk mumie, inget bekräftande går att få via mail eller telefon, det lär nog till metoder från gamla KGB för att få något ur henne.
Citera
2019-04-15, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Nja, Oskar var en far som var närvarande överallt. Det handlade om honom, inte om barnens sjukdomar. Det handlade även om relationen mellan O och H. Barnens sjukdomar är symptom på det som snurrade kring föräldrarna är min slutsats. De verkar även ha varit rektorns slutsats... Om hans syskon dog i en olycka eller av sjukdom så har han tidigt grundlagt en rädsla för förlust om det var vad som präglade familjen, en sorgeprocess som inte gick rätt.
Ja, Hanna har ni allt passificerat rejält. Kördes hon i rullstol i juni på skolmötena med tanke på fotbojan?

Fy fabian vilken oansvarig mor som sett hur barnen lidit i åratal och går omkring och bryr sig inte ett skvatt enligt missan.
Han är i Tyskland så hon hade kunnat packa och dra för länge sen.

Dina fabler haltar.
Citera
2019-04-15, 19:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt vad jag haft i åtanke gällande Huf förutom sedvanligt maskat material i FUP som berör barnen.
Nu är det både hängslen och livrem iom nedlagd Fu.

Exakt, det är nog enklare att stjäla Mona Lisa än att få ut en omaskad Fu
Citera
2019-04-15, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi är några stycken som försökt att få A-C A att verifiera vad som påstås i tråden men den kära gruppchefen är lika pratsam som en egyptisk mumie, inget bekräftande går att få via mail eller telefon, det lär nog till metoder från gamla KGB för att få något ur henne.
Ja, det låter allt mer troligt under rådande omständigheter. Att hon både vet vem hon är och har koll på tillvaron för övrigt gällande sekretess.
Citera
2019-04-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Och vi är "några andra" (nej, jag!) som föredrar att myndigheterna berättar mer för den breda allmänheten så att tomtar som du inte ska behöva ringa och ta upp en massa tid med diverse frågeställningar... Du är väl inte bättre än SG i det avseendet?
Citera
2019-04-15, 19:50
Medlem
Citat:
Nja, Oskar var en far som var närvarande överallt. Det handlade om honom, inte om barnens sjukdomar. Det handlade även om relationen mellan O och H. Barnens sjukdomar är symptom på det som snurrade kring föräldrarna är min slutsats. De verkar även ha varit rektorns slutsats... Om hans syskon dog i en olycka eller av sjukdom så har han tidigt grundlagt en rädsla för förlust om det var vad som präglade familjen, en sorgeprocess som inte gick rätt. Det är väl ingen som vet om han upplevt våld som barn heller, men något gjorde att han måste kontrollera både liv och död.

Blev O fråntagen sina uppgifter? Kan tio procent nedgång i arbetstid ha utlöst galenskapen?

Det kanske har mer med karaktären på arbetsuppgifterna snarare än antalet timmar per vecka? Jag vet inte, kanske O verkligen gillade att fixa kring administration och logistik kring konferenser. Istället för att ägna sig åt djupa materiella juridiska spörsmål?
Citera
2019-04-15, 19:56
Medlem
Citat:
Det kanske har mer med karaktären på arbetsuppgifterna snarare än antalet timmar per vecka? Jag vet inte, kanske O verkligen gillade att fixa kring administration och logistik kring konferenser. Istället för att ägna sig åt djupa materiella juridiska spörsmål?

Du vet väl inte vilka uppgifter han hade?
Citera
2019-04-15, 20:00
Medlem
Tänk om familjen vetat hur mycket stöd de kunnat få medan de levde, om de bara öppnat sig och skrivit ett inlägg på Flashback om sin sits. När vänner, släkt, skola, arbetskamrater och vård inte stöttar, då kan man ändå skriva av sig i anonyma forum...? Men det är klart, här, precis som ute i samhället hade de kunnat träffa på charlataner också. Jag undrar vilka som korsade deras väg det sista året.
Senast redigerad av rappytt 2019-04-15 kl. 20:02.
Citera
2019-04-15, 20:14
Medlem
Citat:
Tänk om familjen vetat hur mycket stöd de kunnat få medan de levde, om de bara öppnat sig och skrivit ett inlägg på Flashback om sin sits. När vänner, släkt, skola, arbetskamrater och vård inte stöttar, då kan man ändå skriva av sig i anonyma forum...? Men det är klart, här, precis som ute i samhället hade de kunnat träffa på charlataner också. Jag undrar vilka som korsade deras väg det sista året.

Kanske inte så knäppt som man i förstone skulle kunna tro. Ett objektivt (i meningen att någon inte har en förutfattad mening om O, som familj, släkt, vänner och arbetskamrater kanske har) tips om hur att komma vidare hade kanske varit vad som behövs.
Det är väl inte ovanligt att folk som mår dåligt fastnar i ett negativt tankemönster, O och H var antagligen bekant med att man måhända såg dem som "besvärliga anhöriga". Om man uppfattar sådan inställning så kanske tröskeln att söka hjälp inom vården blir något högre.
Med det sagt menar jag inte att de nödvändigt blivit illa bemötta eller förlöjligade eller så, det är väl stressigt för människor i vården att krävas på svar och lösningar man tyvärr inte kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in