Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Funderar på att ominstallera in10 på en laptop. Hur skiljer det sig från t.ex. Win7 och kommer man kunna använda den licesnnyckel man redan har? Hur blir det med licensen och funktioner om man inte kan ge en riktig nyckel, blir det liknande restriktioner som Win7 har?
W10 är snabbare på alla sätt och säkrare och fyllt med olika intressanta egenskaper. Vilka dessa är är det bäst du kollar upp själv genom att Googla.
Enligt flera personer här på forat samt av egen erfarenhet så ska din W7 licens fungera på och omvandlas till W10. Har licensen inte godkänts inom några dygn så aktiverar du den manuellt, vilket kommer gå problemfritt. Allt annant vore väldigt förvånande.
Gör en backup av Os`et du har nu innan du startar.