2019-04-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är tvärt om - han gör ingen djuplodande analys av vapnet - han ser ett vapen och han agerar.
Precis lika lite som du gör en djuplodande analys av folks mustaschvax när du stirrar in i deras pistolmynning. Människan har en sällsynt usel förmåga att fånga detaljer när hon är stressad. Det visar precis alla studier. Man har till exempel gjort studier där personer ska agera vitten till en scen de i förväg inte fått veta något om. Sedan har man spelat upp en rånliknande scen med skottlossning och och flyktbilar. Det visar sig att i princip ingen kan nämna hur många skott som avlossas, vilken färg folk har på kläderna, vilka fordon och hur många fordon, hur många som rör sig på platsen och så vidare. Alla fokuserar på att försöka lokalisera hotet och ta sig bort från det. Skillnaden här är att polisens jobb faktiskt är att neutralisera hotet...

För att vara en vettskrämd person, så anser jag att hans funderingar kring det här är just det:

-Och jag ser att det här vapnet är liksom större, det är inte ett gevär, men det är betydligt större än en pistol, större än våra tjänstevapen.
Citera
2019-04-14, 21:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
/.../ Att polisen hann med att fundera över Erics vapen och dess utseende, samtidigt som han inte noterade något av Erics karaktäristiska utseende (dvs det Downssyndrom han hade), annat än att han var "rätt så stor".

Men jag får tacka för en rätt så bra utförd halmdocka.

Sätter du på ett par mörka glasögon (solglasögon), vilket Erik hade gjort, så försvåras identifiering, även sett till downs.
Citera
2019-04-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Sätter du på ett par mörka glasögon (solglasögon), vilket Erik hade gjort, så försvåras identifiering, även sett till downs.

Javisst, det är ju därför som alla rånare bara har solglasögon som maskering....

För min del, så tror jag nog att du hade kunnat sätta en hatt på Eric också och ändå, sett att han hade Downssyndrom.

Själva huvudformen och kroppsbyggnaden är väldigt speciell och rätt så svår att missa.
Citera
2019-04-14, 21:17
Medlem
Citat:
För att vara en vettskrämd person, så anser jag att hans funderingar kring det här är just det:

-Och jag ser att det här vapnet är liksom större, det är inte ett gevär, men det är betydligt större än en pistol, större än våra tjänstevapen.
Jag tror det är enklare än så - han ser ett eldhandvapen. Ett vapen som utgör ett direkt hot. Tor inte man funderar speciellt mycket över vilken typ om det inte är direkt uppenbart.
Citera
2019-04-14, 21:18
Medlem
Citat:
Javisst, det är ju därför som alla rånare bara har solglasögon som maskering....

För min del, så tror jag nog att du hade kunnat sätta en hatt på Eric också och ändå, sett att han hade Downssyndrom.

Själva huvudformen och kroppsbyggnaden är väldigt speciell och rätt så svår att missa.
Visst - även när det är mörkt ute och du har ett vapen riktat mot dig... Du lever i en fantasivärld.
Du har inte en jävla aning om något när någon riktar ett vapen mot dig. Jag vet.
Citera
2019-04-14, 21:34
Medlem
shoot-outs avatar
[quote=LeeVan|67316388]Sätter du på ett par mörka glasögon (solglasögon), vilket Erik hade gjort, så försvåras identifiering, även sett till downs.[/QUOTE

Hade Erik mörka solglasögon på sig? såg poliserna detta är det ännu klarare att det rör sig om en clown med tanke på
han nämnvärt korta längd och gångstil mm. Det är av vikt attveta längd och kroppsstorlek på den påstådda dock redan häktade man som de vill att vi ska tro förväxlades med Erik som sköts till döds i ryggen av polisen.
Citera
2019-04-14, 21:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Nu är det ändå så att samtliga tre Poliser som befann sig på på platsen bedömde situationen som så hotfull att de valt att avlossa verkanseld och det är inte så att vår poliskår består av lågbegåvade miffon.

Mindre än 10% av de som lämnar in ansökan till Polishögskolan kommer att gå hela vägen och komma ut som examinerade dito. Skälen till att det ser ut så är flera, men visar på en hård utgallring.
Citera
2019-04-14, 21:52
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ännu en som stor att det är mindre farligt att bli skjuten i Sverige än i exempelvis Bogota eller Basra. Kan du utveckla på vilket sätt blyet gör mindre skada på våra breddgrader? Är det luftfuktigheten eller att vi ligger närmare det magnetiska norr?
Kan din haschhjäna utveckla sen när den anser vi bör likställa Stockholm med Bogota eller Basra ?
Citera
2019-04-14, 22:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Kan din haschhjäna utveckla sen när den anser vi bör likställa Stockholm med Bogota eller Basra ?

Din idiot, ingen har gjort den jämförelsen mellan städerna. En kula har samma verkan i Stockholm, Basra och Bogota är vad martinator skriver. Tror du något annat så kan du be din fysiklärare att förklara.

Fattar du verkligen inte skillnaden mellan farligheten i att bli skjuten och sannolikheten att bli skjuten?

På samma sett är det lika farligt att bli skjuten av någon med downs som någon som är yrkeskriminell. Poliser som har ett vapen riktat mot sig av en vuxen person gör inga analyser om sannolikhet utifrån grupptillhörighet. De har en individ framför sig med vapen och måste agera efter det.
Senast redigerad av Blundetto 2019-04-14 kl. 22:27.
Citera
2019-04-14, 22:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det ser ut som ett avsågat hagelgevär.
Citera
2019-04-14, 22:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Din idiot, ingen har gjort den jämförelsen mellan städerna. En kula har samma verkan i Stockholm, Basra och Bogota är vad martinator skriver. Tror du något annat så kan du be din fysiklärare att förklara.

Fattar du verkligen inte skillnaden mellan farligheten i att bli skjuten och sannolikheten att bli skjuten?

På samma sett är det lika farligt att bli skjuten av någon med downs som någon som är yrkeskriminell. Poliser som har ett vapen riktat mot sig av en vuxen person gör inga analyser om sannolikhet utifrån grupptillhörighet. De har en individ framför sig med vapen och måste agera efter det.

Ett vapen i händerna på en treåring (defacto treåring) är lika dödligt som i händerna på en vuxen även om treåringen inte har samma förmåga att hantera vapen som en vuxen.
https://www.newsweek.com/3-year-old-boy-accidentally-shoots-kills-4-year-old-sister-1244129
Citera
2019-04-14, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Dina hjältar fyller allt och alla med bly det vet alla på fb. Om piketen kommit kan jag garantera dig att de är mer erfarna som ser skillnad på vilket potentiella hot och andra förvirrade hjärnor här lyssnar man på varandra och kan hantera stress med ett befäl som ger order inget annat. Du vet inte ett skit om min sysselsättning men en sak ska du ha klart för dig jag lever utan paranoida tankar utan skyddad adress som vissa andra. Inte konstigt om dessa nerv vrak lätt kommer åt avtryckarna.
Kårandan gör sig påmind i väldigt många inlägg. Hurvida det påverkar domstolarna är skrivet i himlen dvs. ingen vet

En gång till på svenska tack.

Jag är tämligen övertygad om att även piketen skadar sig om kulor avfyras från ett vapen, oavsett om den som håller i det är en mongoloid eller heter Arne Weise. Men att det i din värld är annorlunda förvånar mig inte. Enda skillnaden i verkligheten hade nog varit att han hade fått fler kulor i sig, inget annat.

Begriper man inte varför någon kan uppfattas som hot då denne pekar med föremål som liknar vapen mot någon så skall man nog inte ta ordet " nervvrak " i sin mun ens, då bör man endast dricka sin oboy hålla käften, gå och lägga sig så man orkar upp till sin dagverksamhet.

Sekretessmarkering har jag och tjejen pga hot som hon fått mottaga, inte jag.

Frågor på det?
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-14 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in