2019-04-14, 12:52
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Det fanns en tid då Polacker var lägre stående än Somalier är nu. Tom fyllona använde djävla polack över arbetsskygga tjuvar.
Det gick ganska bra för er polacker så det kommer nog gå bra för Somalierna med.
Skitsnack.

Polen har en kultur av hårt arbete och fokus på utbildning. Framförallt inom det teknologiska fältet så har man bidragit en hel del till världen. De har gjort en hel del gott för världen sedan lång tid tillbaka.

Många outbildade polacker drog till Europa för att arbeta, en hel del tjuvar men många fler hederliga arbetare. Man brukade klaga på "polackbyggen", att de snor våra jobb och att de super mycket. "Polackbyggen" är svenskens fel, eftersom företagen som tar kontrakten är svenska. Att de "snor våra jobb" är för att folket röstat för det. Att de super mycket stämmer, men det gör även svensken.

Polacken har aldrig någonsin varit lägre ner än somaliern.

Under 80 och 90-talet var det en del kriminella i Sverige som kom från Bulgarien, Lettland, Polen osv. Om folk såg en sådan person på stan, så kallade man denne för polack. Även om personen är från Bulgarien. Precis som man gör med turkar och invandrare idag. Med skillnaden att vanliga polacker aldrig varit avskydda så som halvmänniskorna från Mellanöstern och Afrika är.

Du jämför ett hårt arbetande europeiskt folk med analfabet-negrer från Somalia, som varken afrikaner eller araber vill veta av. Jo, tjena..
Senast redigerad av Yxherren 2019-04-14 kl. 12:55.
Citera
2019-04-14, 13:00
Medlem
S.Kandals avatar
Vet inte riktigt vad som ska till för att få svensken att vakna. Personligen tror jag inte ens att en fullständig brakande ekonomi kommer påverka det generella tyckandet. Detta beroende på att majoriteten av medier och politiker inte kommer att adressera grundorsaken. De törs/kan/vill såklart inte erkänna varför det blev som det blev, dvs att de är upphovsmän till hela förfallet.
Citera
2019-04-14, 13:00
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Det har länge funnits en diskussion om invandring i Filipstad. Vem minns inte Levi Klausen?

https://youtu.be/g9dJtGUvtcE
Konstigt att de inte lyckades göra något positivt av invandringen med sådana skarpa politiker
Citera
2019-04-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Rätt åt Filipsstad liksom övriga Sverige. Jag känner ingenting för detta land längre som jag en gång älskade innerligt. Som etnisk polack såg jag en gång upp till svenskarna och ville bli som er. Numera äcklas jag av er och ser er som förrädare som bidragit till att förstöra vårt vackra Europa och detta en gång så oerhört vackra land. Det smärtar mig oerhört men jag hatar er.

Jag instämmer med dig, född här men föräldrarna från Centraleuropa. När jag va barn för 15 år sen kunde vi ha ytterdörrarna olåsta på dagarna när vi lekte på gårdarna i miljonprogrammen. Finns inte i världen att jag skulle göra detsamma idag. Varför böjde sig svensken frammåt och svalde allting vad politikerna sa. Hur kunde svensken bli så ultra god, att man inte kunde se förbi att folk utanför Europa inte känner någon anknytning till Sverige och svenska systemet.
De bryr sig inte ett smack om svenskarna och vill inte integreras. Två olika folkslag som är så lång ifrån varandra kommer aldrig att funka.
Fattar inte folk det? Vad hände i Rwanda, Jugoslavien, krim... Osv.
Detta kommer endast att sluta på två sätt.
Antingen kommer svensken vakna upp och ta kontroll över landet och börja skicka tillbaka folk eller så kommer det bli ett inbördeskrig som tillslut polisen /militären inte kommer ha kontroll över.

Då mina vänner, önskar jag att ni kommer befinna er i ungern/polen/Tjeckien/Ukraina.
Citera
2019-04-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Skitsnack.

Polen har en kultur av hårt arbete och fokus på utbildning. Framförallt inom det teknologiska fältet så har man bidragit en hel del till världen. De har gjort en hel del gott för världen sedan lång tid tillbaka.

Många outbildade polacker drog till Europa för att arbeta, en hel del tjuvar men många fler hederliga arbetare. Man brukade klaga på "polackbyggen", att de snor våra jobb och att de super mycket. "Polackbyggen" är svenskens fel, eftersom företagen som tar kontrakten är svenska. Att de "snor våra jobb" är för att folket röstat för det. Att de super mycket stämmer, men det gör även svensken.

Under 80 och 90-talet var det en del kriminella i Sverige som kom från Bulgarien, Lettland, Polen osv. Om folk såg en sådan person på stan, så kallade man denne för polack. Även om personen är från Bulgarien. Precis som man gör med turkar och invandrare idag. Med skillnaden att vanliga polacker aldrig varit avskydda så som halvmänniskorna från Mellanöstern och Afrika är.

Du jämför ett hårt arbetande europeiskt folk med analfabet-negrer från Somalia, som varken afrikaner eller araber vill veta av. Jo, tjena..
På 80- talet var polacker de mest avskydda folken i Sverige, rätt eller fel så var det så. T.o.m fyllona använde djävla polack som skällsord. Ingen ville veta av polacker på 80- talet.
Jag har personligen aldrig haft något emot polacker. I mitt tycke jobbade de bra. Söp som svin och slog kvinnor ansågs det. Jag tror det var ont förtal ungefär som nu då vi drar alla invandrar över samma kam. Finns bra och dåliga människor bland alla folkgrupper.
Citera
2019-04-14, 13:04
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Skitsnack.

Skitsnack polacker har alltid ansets vara ett skitfolk, inte bara i Sverige utan i hela världen. Tjuvar, ohederliga och kriminella.

Att ni har fått ett uppsving pågrund av EU och fri rörlighet gör inte att ni är ett bättre folk. Ni är och förblir slaver och slaver kommer aldrig bli arier.
Citera
2019-04-14, 13:05
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Att ni har fått ett uppsving pågrund av EU och fri rörlighet gör inte att ni är ett bättre folk. Ni är och förblir slaver och slaver kommer aldrig bli arier.
Ni?
Citera
2019-04-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
"- Hur ska en person som är analfabet komma ut i arbete inom några år? Vi har analyserat varenda person som har kommit till oss och många har en lång, lång väg till egen försörjning."

Men ni sa ju att det var raketforskare....?

"- Det är en enorm resa mellan olika världar. När man redan har rätt till försörjningsstöd och bostadsbidrag finns inte alltid incitamenten att arbeta."

Men ni sa ju att folk alltid kommer hit för att arbeta och göra rätt för sig, inte för att leva på frikostiga bidrag, det här var ju märkligt....

Haha

Ja, 7-klövern och vänsterhennarna är väl för goa

"Det är läkare, ingenjörer, raketforskare som kommer."
"Kommunerna behöver invandrare för att överleva"
"Invandrarna kostar något år eller två, sedan är de en vinstaffär"

Det har inte fungerat de senaste 30 åren.
Citera
2019-04-14, 13:14
Medlem
Subodiosuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
"- Hur ska en person som är analfabet komma ut i arbete inom några år? Vi har analyserat varenda person som har kommit till oss och många har en lång, lång väg till egen försörjning."

Men ni sa ju att det var raketforskare....?

"- Det är en enorm resa mellan olika världar. När man redan har rätt till försörjningsstöd och bostadsbidrag finns inte alltid incitamenten att arbeta."

Men ni sa ju att folk alltid kommer hit för att arbeta och göra rätt för sig, inte för att leva på frikostiga bidrag, det här var ju märkligt....

Cirkelrunken är fullbordad när de efterblivna brunisarna svarar på de egna halmgubbarna. Stor humor.
Citera
2019-04-14, 13:15
Medlem
javeliners avatar
Finns en enkel lösning. Stryp bidragen. Problem solved.
Citera
2019-04-14, 13:16
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Då mina vänner, önskar jag att ni kommer befinna er i ungern/polen/Tjeckien/Ukraina.
Det hoppas inte jag. Människorna i de här länderna har fortfarande förnuft och ett helt annat sätt att bete sig på. Svenskarna av idag är fega, arroganta och destruktiva - de är undermänniskor, helt enkelt.

När det blir krig i Sverige så hoppas jag att svenska håller sig kvar där, alternativt drar till Norge eller Danmark. Öst- och centraleuropa är fortfarande en fristad från allt sjukt som övriga Europa håller på med. Med Tjeckien (Prag och Brno) som undantag då.

Dessa länder är för fina för att förstöras och perverteras av dekadenta svenskar.
Citera
2019-04-14, 13:18
Medlem
Imnshos avatar
Jag påstår att alla kommuner sitter mer eller mindre i samma båt. Några skorvar läcker mer än andra, som Filipstad. Men att de alla kapsejsar till slut är ett faktum. Det är bara att googla Hans Jensevik.

När jag skriver att kommunerna måste börja sätta sig på tvären och jävlas med staten och de dagdrivande så är det mer än bara ett beslut som ska tas. Jag tror att det helt enkelt blir en självförstärkande process när det väl drar igång.

Ta t ex Staffanstorp och Vellinge som börjat i liten försiktig skala (man är ju fortfarande till viss del påverkad av den reinfeldtska ideologin som styr M). Även om vissa trilskande kommuner åkt på bakslag i myndighetsdomar så kommer man ändå att tjäna ekonomiskt på att bända på statens påbjudna regler.

Följden blir att grannkommunen kommer att göra likadant, varefter ytterligare någon kommun tar ett nytt djärvt steg. Det hela kommer att utvecklas till ett kommunernas "inbördeskrig" för att behålla etniska svenskar och integrerade blattar, behålla relativ social stabilitet och ett företagande. Det blir ett slags omvänt auktionsförfarande där den lägstbjudande kommunen vinner.

Den här processen kommer att bli självförstärkande, och tar fart när lågkonjunkturen sätter klorna i oss och en kreditbubbla börjar pysa ihop.

Se inte ovanstående som någon optimism från min sida - det kommer att bli kraftiga konvulsioner och sociala spänningar - men att något börjar hända vid någon tidpunkt är glasklart. Opinionen har faktiskt börjat vända, även om Anna Dahlberg bara är en vindflöjel som följer opinionen och inte leder den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in