2019-04-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Så kan det vara. Eftersom skribenten som satte ihop detta säger emot det själv i sina ihärdiga försök att svärta ner föräldrarna (framförallt Oskar) i tråden, så vet jag knappt vad jag tror längre. Tycker nästan att schizofreni och personlighetsklyvning framträder tydligt hos skribenten ifråga. Framförallt när man läser PM:et och sedan jämför med vad hen skriver i tråden.

Nej, jag lägger mig nu platt. Och tror varken på det ena eller det andra. Suck.
Som vanligt så hemfaller jag åt wikipedia, pålitlig om än inte fullt trovärdig:

Citat:
Mytomaner kan skapa en myt om sig själva, varifrån de kommer, hur deras uppväxt har varit, hur mycket pengar de har, vad de jobbar med osv. Orsakerna till ljugandet kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande eller för att manipulera ett brottsoffer i en bedrägerisituation etc. En del mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.
Citera
2019-04-13, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Om vi håller oss mycket strikt till det vi fått veta (eller rättare sagt inte fått veta) av polisen så kan din beskrivning här var precis lika trolig som andra beskrivningar som diskuteras i tråden. Om Hanna har vi inte ett enda uns av information - hon kan lika gärna ha varit en kuvad och nedbruten kvinna - som ´"starkt pådrivande." Rent "objektivt" utifrån den in formation som vi (inte) har...

Hur tycker du att beskrivningen harmonierar med de utanför tråden verifierade faktan?
Handen på hjärtat?
Citera
2019-04-13, 16:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Varför borde dom det? De har utrett morden och de är polisiärt uppklarade. . Det FINNS onda människor, absolut. Men i detta fall handlar det nog inte om det. Här var det omständigheter. Tyvärr lägger man in egenskaper hos föräldrarna som man inte kan ha en aning om, eftersom man inte kände föräldrarna. I ett pm beskrivs det som att t o m Hannas far, i sitt tal vid begravningen, inom sig kunde förstå handlingen. Du har ju själv läst pm:et. Om HAN kan begripa det utan att fälla ett enda ont ord, så borde väl vi kunna det?

Jag försöker fortfarande vara renhårig och ärlig, men det är INTE renhårigt och ärligt av dig att dra upp dina, eventuellt påhittade journalistkontakter, poliskontakter fan och hans moster och berätta vad de tror. Det kan du ha fabulerat ihop själv för att framställas som att du vet mer än andra. Jag tror dig inte, inte I DETTA fallet.

Angående det jag fetmarkerat.

Vad är detta för PM? Finns det i tråden?
Citera
2019-04-13, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Hur tycker du att beskrivningen harmonierar med de utanför tråden verifierade faktan?
Handen på hjärtat?
Jag vill gratulera på förhand om du får fram relevant källa som kan bekräftas och som överensträmmer med den fakta som beskrivits i media -------> via de som kände familjen samt information från förundersökningen baserad på ett 50-tal förhör.
Jag försökte nyss med nilshit - men vederbörande smet iväg.
Citera
2019-04-13, 16:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Det är ett PM som även är omdiskuterat i tråden så det ska nog tas med en nypa salt för att uppgifterna sägs vara modifierade.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2019-04-13, 16:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Kl 23.59 igår kväll lade develi in en länk av ett pm som Rewievs tidigare lagt ut i tråden. Jag skulle kunna skicka precis hela pm:et med förskrift och efterskrift också, som den pm:ande skribenden lagt till. Jag mottog alltihop igår från någon annan. Men min hederlighet förbjuder mig. Jag har vissa moralprinciper. Dessa kan i och för sig ändras lite under gång - men i det stora hela så outar jag inte skribenten. Än. Så moralen hos mig kan sjunka rejält ibland om omständigheterna kräver

Jag har hela originaltexten, inget verkar vara ändrat. Tvärtom så är en hel del borttaget.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-13 kl. 16:45.
Citera
2019-04-13, 16:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Kl 23.59 igår kväll lade develi in en länk av ett pm hon fått. Jag skulle kunna skicka precis hela pm:et med förskrift och efterskrift också, som den pm:ande skribenden lagt till. Jag mottog alltihop igår från någon annan. Men min hederlighet förbjuder mig. Jag har vissa moralprinciper. Dessa kan i och för sig ändras lite under gång - men i det stora hela så outar jag inte skribenten. Än. Så moralen hos mig kan sjunka rejält ibland
Jag har nu återigen lagt in PM:et från tråden och jag vill inte misstolkas framöver att ha med detta att göra då mitt nick upprepas samtidigt:

JAG har aldrig fått nåt PM. Jag hänvisar till reviews som lagt in det.
Citera
2019-04-13, 16:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har nu återigen lagt in PM:et från tråden och jag vill inte misstolkas framöver att ha med detta att göra då mitt nick upprepas samtidigt:

JAG har aldrig fått nåt PM. Jag hänvisar till reviews som lagt in det.
Sant. Det är Reviews som mottagit det. Och innan dess nån annan. Tror det florerat en hel del under vägs. Sorry för det.
Citera
2019-04-13, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Sant. Det är Reviews som mottagit det. Och innan dess nån annan. Tror det florerat en hel del under vägs. Sorry för det.
Redigera ditt inlägg, tack.
Citera
2019-04-13, 16:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ett PM som även är omdiskuterat i tråden så det ska nog tas med en nypa salt för att uppgifterna sägs vara modifierade.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Tack så mycket!

Har personen som skrev PM:et utgett sig för att ha stått familjen nära eller har personen hört från anhöriga eller andra nära? För att veta omständigheter kring begravningen och händelser efteråt (kremering och besök vid havet på flickornas födelsedagar), bör källan antingen varit med själv eller fått uppgifter från personer som var det.
Citera
2019-04-13, 16:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Tack så mycket!

Har personen som skrev PM:et utgett sig för att ha stått familjen nära eller har personen hört från anhöriga eller andra nära? För att veta omständigheter kring begravningen och händelser efteråt (kremering och besök vid havet på flickornas födelsedagar), bör källan antingen varit med själv eller fått uppgifter från personer som var det.
Fått uppgifter från personer som var på begravningen enligt skribenten själv.
Citera
2019-04-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Handen på hjärtat?

Vi vet inte. Ingen vet (utom kanske de anhöriga och polisen). Det finns inga uttalanden av polisen eller av personer som kände O och H, som har berättat någonting om huruvida H var dominerad och kuvad av O, eller om hon "var drivande" i fråga om att barnen skulle dö. Vi vet absolut ingenting om detta - för ingen av de som kan veta har uttalat sig. Inte polisen, inte släktingar, inte H's chef, ingen skolpersonal, inga vänner har uttalat sig (jo, i polisförhör, så klart, men dem har vi inte tillgång till).

Vi vet ingenting om huvuvida båda föräldrarna var deprimerade - ingen har uttalat sig om det heller.

Det är med andra ord öppet för gissningar...
Senast redigerad av Kryptogam 2019-04-13 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in