2019-04-12, 21:50
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Så du tror att A**a Ard*n och hennes konkurrent/buksyster (nu med nytt namn) är hemliga agenter från främmande stormakt, i syfte att kompromettera Julien?

Intressant, men vad har du som backar din tes?

Personligen tror jag inte ett ögonblick på det. Min tro, efter att ha läst samtliga tillgängliga förhör, är att det handlar om svartsjuka.

Tillägg:
Assange förefaller vara ett svin i dessa utfrågningar/förhör. En människa man inte gärna frivilligt önskar involvera sig i. Men, att vara en skitstövel är mig veterligen inte olagligt. Ännu.

Nja, A**a Ard*n ställde väl mest upp för och vittna om Assanges lymmelaktiga beteende i sängen. Damerna hade ju fått för sig att han rev sönder kondomerna med flit.
Citera
2019-04-12, 22:05
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast Wikileaks vet ju ingenting om detta egentligen, eller har de insiders utplacerade lite här och var hos myndigheterna och därmed har koll på vad det är som sägs och görs?

Men Donald Trump är mäkta imponerad av WikiLeaks. Tänk vad mycket han fått veta...

https://www.youtube.com/watch?v=jiJ8TRgO8GA
Citera
2019-04-12, 22:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nja, A**a Ard*n ställde väl mest upp för och vittna om Assanges lymmelaktiga beteende i sängen. Damerna hade ju fått för sig att han rev sönder kondomerna med flit.

Damerna blev väl lite sura när de upptäckte att de båda blivit lägrade av Assange. Så de gick till polisen "för att småjävlas lite".

Blott i det radikalfeministiska Sverige kan en trasig kondom leda till misstankar om våldtäkt.

(Är jag helt fel ute här så får någon rätta mig. Jag följde inte fallet så noga när det begav sig).
Citera
2019-04-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Assanges advokater har tidigare krävt domstolen för ersättning 9mille för Åklagarsidans (Margareta Ny)
hantering av sexmålet (Guardian avslöjade från läckta email att på förfrågan av den engelska åklagaren såg hon till att inte åka till ambassaden för att förhöra Assange för att på så vis förhala den juridiska processen , Ny medgav senare att hon förväntade sig JO och JK anmälan, hon visste vad hon gjort).
Nu plötsligt och så lämpligt anser domstolen at Assange skall betala 9 mille till dem!

Rättsröta brukade nationalskalden Vilhelm Moberg ofta säga om det svenska rättsystemet på sin tid.

https://www.expressen.se/nyheter/miljonsmallen-for-julian-assange-far-betala-rattegangskostnaderna/
Vansinnigt. Rättsröta säger jag på min tid!
Citera
2019-04-12, 23:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Vansinnigt. Rättsröta säger jag på min tid!

Fast det skulle du ju inte säga när det handlar om gängkriminella som flyr landet i samband med brottsutredningar, som ju inte heller får sina advokater betalda av staten under flykten.

Det är alltså rättsröta enligt dig, att gangsters inte kan få statligt betalt för sina advokaters jobb medan de själva är på flykt undan rättvisan?

Eller ligger rättsrötan i att Assange inte får en gräddfil i det Svenska rättssystemet och därmed skulle kunnat undslippa de regler som gäller för alla oss andra?
Citera
2019-04-12, 23:30
Medlem
Citat:
Fast det skulle du ju inte säga när det handlar om gängkriminella som flyr landet i samband med brottsutredningar, som ju inte heller får sina advokater betalda av staten under flykten.

Det är alltså rättsröta enligt dig, att gangsters inte kan få statligt betalt för sina advokaters jobb medan de själva är på flykt undan rättvisan?

Eller ligger rättsrötan i att Assange inte får en gräddfil i det Svenska rättssystemet och därmed skulle kunnat undslippa de regler som gäller för alla oss andra?
1. För det första är ju inte Assange gängkriminell.
2. Han är ingen gangster.
3. Nio miljonjer för ett ururselt åklagarjobb som dyker upp nu bara sådär. Verkligen ett fint rättssystem Sverige. :/
Citera
2019-04-12, 23:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag reagerar mycket på att Ecuador har bjudit in polisen in på sin egen ambassad för att gripa Assange:

The 47-year-old was arrested after Ecuador revoked his political asylum and invited police inside the embassy, where Assange has stayed since 2012 to avoid extradition to Sweden over sexual assault allegations.

https://www.theguardian.com/australia-news/2019/apr/12/morning-mail-assange-faces-extradition-election-tax-fight-folau-fallout

Det låter ganska konstigt. Om man tröttnat på honom och upphävt hans asyl så är ju första åtgärden att sätta honom på gatan, eventuellt även med lite varseltid. Men nu har man alltså bjudit in brittiska polisen på sin egen ambassad, för att göra en arrestering innan man ens meddelat Assange att hans asyl upphört. Detta är ju anmärkningsvärt. Det är ett enormt lappkast av Ecuador från att de gett honom asyl och ecuadorianskt medborgarskap. Vad är det för påtryckningar som Ecuador blivit utsatt för?
De hårdaste!
Att Run-to-the Hills Clingon vill ha honom död är ingen hemlighet.
Att Ecuador fått nytt styre som är Demokratvänliga är ingen nyhet.
Att pengarna börjar sina för Wikileaks i o m alla advokater, läkare etc etc etc......

Det gamla Ecuador kunde inte längre skydda Assange. Synd att de inte försökte förflytta honoläm innan det var för sent. Inte undra på att wikileaks och en fd attaché för Ecuador hade press release för några dagar sedan (10 april).
https://youtu.be/QFq38d3Q9qY

Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Asylen gavs 2012 för att undvika utlämning till USA. Förr brukade motståndare säga att det var en bluff för något sådant hot fanns inte. När asylen togs bort som kom kravet på utlämning omedelbart.
Ja han sitter garanterat på Gitmo nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Hoppas han får dödsstraff.
Va? Är du kompis med Shillary som såg till att hennes egen armé mördades? (googla Benghazi, riktig fet skandal som vi inte hade vetat om ifall det inte varit för Wikileaks. Kvinnan borde sitta i fängelse resten av hennes sabla, miserabla liv.)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-04-12 kl. 23:53.
Citera
2019-04-13, 00:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
1. För det första är ju inte Assange gängkriminell.
2. Han är ingen gangster.

Det är inte jag heller, men skulle jag bli anklagad för våldtäkt och fly landet i väntan på att ärendet skall läggas ned, så skulle inte många svenskar gå med på att låta staten betala för de löpande advokatkostnader jag haft under tiden.

Citat:
3. Nio miljonjer för ett ururselt åklagarjobb som dyker upp nu bara sådär.

Det är inte åklagarjobbet som kostat nio miljoner, det är Assanges advokater som begärt den summan. Tvisten som återstår är vem som skall betala advokaterna. Domstolen har bestämt att Assange skall göra det. Du tycker att Staten skall göra det.

Om åtalet återupptas och Assange lämnas ut till Sverige och sedan blir friad, så blir det dock Staten som får stå för hela notan.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-04-13 kl. 00:07.
Citera
2019-04-13, 00:27
Medlem
Citat:
Det är inte jag heller, men skulle jag bli anklagad för våldtäkt och fly landet i väntan på att ärendet skall läggas ned, så skulle inte många svenskar gå med på att låta staten betala för de löpande advokatkostnader jag haft under tiden.

Det är inte åklagarjobbet som kostat nio miljoner, det är Assanges advokater som begärt den summan. Tvisten som återstår är vem som skall betala advokaterna. Domstolen har bestämt att Assange skall göra det. Du tycker att Staten skall göra det.

Om åtalet återupptas och Assange lämnas ut till Sverige och sedan blir friad, så blir det dock Staten som får stå för hela notan.
Han var tillgänglig under lång tid. Vad jag tycker är sekundärt då jag inte fick eget mål prövat pga om jag velat det så vid förlust så skulle jag behöva betala allt själv. Hade jag haft rika föräldrar så hade jag provat målet.
Citera
2019-04-13, 02:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Varför din idiot? Han försvarar yttrandefriheten och därför försvarar jag honom.

Men avslöjade han inte identiteter på ett gäng CIA agenter under cover i mellan östern? Således döden för dom om dom inte hann hem. Jag har inget emot att obefogad tortyr i Abu Ghraib kommer ut och folk döms hårt men när Assange ger ut spioners id. Inte ok. (Våldtäkt inte heller ok, smeta bajs på väggar och misshandla betjänten inte heller ok)
Citera
2019-04-13, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men avslöjade han inte identiteter på ett gäng CIA agenter under cover i mellan östern? Således döden för dom om dom inte hann hem. Jag har inget emot att obefogad tortyr i Abu Ghraib kommer ut och folk döms hårt men när Assange ger ut spioners id. Inte ok. (Våldtäkt inte heller ok, smeta bajs på väggar och misshandla betjänten inte heller ok)
Svårt att säga. Var krig rätt där till att börja med?
Var våldtäktsåtalen från Sverige befogade? Har varit en del prat från Ecuadors president om att han smetat bajs på väggarna. Men jag tror inte på det. Har läst en bok om honom innan det här. Han verkar vara väldigt intelligent.
Citera
2019-04-13, 04:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
[...]

Assange flydde inte landet. Har du inte läst förhöret som gjordes inledningsvis? Han svarade på alla frågor, men det var förvånande många som inte alls hade med groupiserna att göra; istället var det ett fiskande om Wikileaks, vilka han träffat i Sverige o.s.v

Sedan hörde inte åklagaren av sig och Assange ville lämna landet. Har för mig att han väntade på förhör i flera veckor, men åklagaren gjorde sig oanträffbar. Till slut tröttnade han på att vänta och lämnade Sverige.

Kvinnornas beskrivning i FUPen är minst sagt ögonbrynshöjande (till deras pinsamma groupie-nackdel). Att Ardin ens yttrar sig offentligt över gripandet och "beklagar" att USA är ute efter Assange är motbjudande med tanke på hur hon njutit av att intigera och håna honom (penisskor, allmänt förtalssladder m.m).
Senast redigerad av Passepartout 2019-04-13 kl. 04:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in