Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Det är inte jag heller, men skulle jag bli anklagad för våldtäkt och fly landet i väntan på att ärendet skall läggas ned, så skulle inte många svenskar gå med på att låta staten betala för de löpande advokatkostnader jag haft under tiden.
[...]
Assange flydde inte landet. Har du inte läst förhöret som gjordes inledningsvis? Han svarade på alla frågor, men det var förvånande många som inte alls hade med groupiserna att göra; istället var det ett fiskande om Wikileaks, vilka han träffat i Sverige o.s.v
Sedan hörde inte åklagaren av sig och Assange ville lämna landet. Har för mig att han väntade på förhör i flera veckor, men åklagaren gjorde sig oanträffbar. Till slut tröttnade han på att vänta och lämnade Sverige.
Kvinnornas beskrivning i FUPen är minst sagt ögonbrynshöjande (till deras pinsamma groupie-nackdel). Att Ardin ens yttrar sig offentligt över gripandet och "beklagar" att USA är ute efter Assange är motbjudande med tanke på hur hon njutit av att intigera och håna honom (penisskor, allmänt förtalssladder m.m).