2019-04-12, 12:57
Medlem
Mullrets avatar
Känns som det är denna kille som sitter med nyckeln som kan låsa upp den krypterade filen. Får hoppas han kniper ihop brödsaxen om så är fallet.

(FB) Vem är egentligen Ola Bini?

Dessutom Svensk, vilket lär röra till det för USA.
Citera
2019-04-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag reagerar mycket på att Ecuador har bjudit in polisen in på sin egen ambassad för att gripa Assange:

Det låter ganska konstigt. Om man tröttnat på honom och upphävt hans asyl så är ju första åtgärden att sätta honom på gatan, eventuellt även med lite varseltid. Men nu har man alltså bjudit in brittiska polisen på sin egen ambassad, för att göra en arrestering innan man ens meddelat Assange att hans asyl upphört. Detta är ju anmärkningsvärt. Det är ett enormt lappkast av Ecuador från att de gett honom asyl och ecuadorianskt medborgarskap. Vad är det för påtryckningar som Ecuador blivit utsatt för?
De har väl bara lärt känna honom och då märkt att han inte var till någon fördel längre för Ecuador. Vidare så struntade han i de flesta regler som gällde på ambassaden. Sedan tror jag att han fått reda på allt tidigare men vägrat lämna ambassaden och då lät de polisen hämta honom.
Citera
2019-04-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aranka444
Jag kommer mycket väl ihåg, när mord på ett bröllopsgäster, (visades på tv) gående över gatan mejades av USAs soldater då det diskuterades i luften i var sin helikopter :"Ska vi ta dom? En annan röst ropade,"Gör det" på så sätt mördades en grupp människor. Allt detta gjorde Julian Assange offentligt, alltså sanningen och inget annat än sanningen kom fram. På amerikansk sätt?? Förrädare!!! Avslöjade USAs hemlighet osv. FAAn smuts och inget annat än smuts, som amerikarna kallar DEMOKRATI.
Hur vet du att detta var hela sanningen, det är kanske bara lösryckt ur sitt sammanhang?
Citera
2019-04-12, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nej Trump och Hillary tål jag inte heller. Det är sant. De andra har jag inte så stor koll på. En narcissistfri värld är en bra (bättre) värld.

Jag får mest bara dåliga vibbar och onda aningar utav både Julian och Edward. Jag tycker båda dessa är kontraproduktiva och ett dåligt exempel för andra dissidenter och visselblåsare där ute. De är sina egna värsta fiender kan man säga. Med det sagt så avskyr jag de psykopater som förstört hans liv desto mer. Även fast han sabbade för sig själv en hel del också.
Citera
2019-04-12, 13:45
Medlem
Assange missbrukade sitt värdlands gästfrihet och blev därför utslängd från ambassaden

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-47907600?ocid=socialflow_twitter
Citera
2019-04-12, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Assange missbrukade sitt värdlands gästfrihet och blev därför utslängd från ambassaden

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-47907600?ocid=socialflow_twitter

Påstår bla clownen Lenin Moreno ja. Du vet inte varför? USA och IMF gick in och lovade Ecuador skuldlättning på 4.2 miljarder eller nåt sånt har jag för mig bara han lämnade över Assange som på ett silverfat åt dem. Moreno står även under utredning för korruption i hemlandet. Det är därför det här händer. Dels har CIA och bankir-äcklena pressat Moreno, dels är även Moreno under enorm press på hemmaplan och väljer nu därför att kasta skit på allt och alla bara för att avleda.
Citera
2019-04-12, 13:57
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Julian är patetisk.
Inser man att spelet är slut så hjälper det inte att sprattla och skrika som en 5 åring.
Han skulle gått ut med polisen utan motstånd, vinkat till journalistpöbeln och hoppat in i bilen.
Citera
2019-04-12, 14:42
Medlem
Theresa May har som vanligt svårt att handskas med konkreta frågor vare sig det gäller Brexit eller Assange.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/krav-pa-utlamning-av-assange-vallar-politisk-strid-i-storbritannien/

Citat:
Julian Assanges mamma, Christine Assange, sin egen teori om varför hennes son gripits just nu. Theresa May vill ta bort strålkastarljuset från Brexit och i stället ”hylla ett ligistartat, brutalt, olagligt gripande av min modiga, torterade

https://twitter.com/AssangeMrs/status/1116334575603445760
Citera
2019-04-12, 15:53
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Julian är patetisk.
Inser man att spelet är slut så hjälper det inte att sprattla och skrika som en 5 åring.
Han skulle gått ut med polisen utan motstånd, vinkat till journalistpöbeln och hoppat in i bilen.

Rädd för sitt liv kanske?
Citera
2019-04-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Rädd för sitt liv kanske?

Hur många i Assange kaliber "dör" bara sådär?

Pratar vi utanför Ryssland, Asien, Turkiet och liknande så är det ju inte många som dör i västvärlden.
Citera
2019-04-12, 16:17
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Men snälla sprid inte så hänt skit, läs på innan du postar för fan!

Han har aldrig blivit dömd eller häktad. Polisen ville bara prata med honom angående misstanke om sexuella övergrepp.

Läs på själv din jävla tomte, jag skrev om åtalspunkter som kan bli aktuella.
Citera
2019-04-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Samtidigt som 99? av 100 våldtäktsutredningar läggs ner, självklart är det en politiskt motiverad häxjakt eller på order från Pentagon.

Precis!

"Varför ska ett 7 år gammalt brottmål öppnas som en gång lagts ned ( Assange) när det i dag ligger drivor med "färska" våldtäktsutredningar som ingen har tid med?"
https://twitter.com/ljusetitunneln/status/1116419583718645760

mycket amerikansk påverkansoperationer, desinformation nu även i den här tråden av vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in