Jag reagerar mycket på att Ecuador har bjudit in polisen in på sin egen ambassad för att gripa Assange:
Det låter ganska konstigt. Om man tröttnat på honom och upphävt hans asyl så är ju första åtgärden att sätta honom på gatan, eventuellt även med lite varseltid. Men nu har man alltså bjudit in brittiska polisen på sin egen ambassad, för att göra en arrestering innan man ens meddelat Assange att hans asyl upphört. Detta är ju anmärkningsvärt. Det är ett enormt lappkast av Ecuador från att de gett honom asyl och ecuadorianskt medborgarskap. Vad är det för påtryckningar som Ecuador blivit utsatt för?
De har väl bara lärt känna honom och då märkt att han inte var till någon fördel längre för Ecuador. Vidare så struntade han i de flesta regler som gällde på ambassaden. Sedan tror jag att han fått reda på allt tidigare men vägrat lämna ambassaden och då lät de polisen hämta honom.
Jag kommer mycket väl ihåg, när mord på ett bröllopsgäster, (visades på tv) gående över gatan mejades av USAs soldater då det diskuterades i luften i var sin helikopter :"Ska vi ta dom? En annan röst ropade,"Gör det" på så sätt mördades en grupp människor. Allt detta gjorde Julian Assange offentligt, alltså sanningen och inget annat än sanningen kom fram. På amerikansk sätt?? Förrädare!!! Avslöjade USAs hemlighet osv. FAAn smuts och inget annat än smuts, som amerikarna kallar DEMOKRATI.
Hur vet du att detta var hela sanningen, det är kanske bara lösryckt ur sitt sammanhang?
Nej Trump och Hillary tål jag inte heller. Det är sant. De andra har jag inte så stor koll på. En narcissistfri värld är en bra (bättre) värld.
Jag får mest bara dåliga vibbar och onda aningar utav både Julian och Edward. Jag tycker båda dessa är kontraproduktiva och ett dåligt exempel för andra dissidenter och visselblåsare där ute. De är sina egna värsta fiender kan man säga. Med det sagt så avskyr jag de psykopater som förstört hans liv desto mer. Även fast han sabbade för sig själv en hel del också.
Påstår bla clownen Lenin Moreno ja. Du vet inte varför? USA och IMF gick in och lovade Ecuador skuldlättning på 4.2 miljarder eller nåt sånt har jag för mig bara han lämnade över Assange som på ett silverfat åt dem. Moreno står även under utredning för korruption i hemlandet. Det är därför det här händer. Dels har CIA och bankir-äcklena pressat Moreno, dels är även Moreno under enorm press på hemmaplan och väljer nu därför att kasta skit på allt och alla bara för att avleda.
Julian är patetisk.
Inser man att spelet är slut så hjälper det inte att sprattla och skrika som en 5 åring.
Han skulle gått ut med polisen utan motstånd, vinkat till journalistpöbeln och hoppat in i bilen.
Julian Assanges mamma, Christine Assange, sin egen teori om varför hennes son gripits just nu. Theresa May vill ta bort strålkastarljuset från Brexit och i stället ”hylla ett ligistartat, brutalt, olagligt gripande av min modiga, torterade
Julian är patetisk.
Inser man att spelet är slut så hjälper det inte att sprattla och skrika som en 5 åring.
Han skulle gått ut med polisen utan motstånd, vinkat till journalistpöbeln och hoppat in i bilen.