2019-04-11, 21:25
Medlem
Doffhausens avatar
Julian är nog ganska så död om han sätter fot, antingen frivilligt eller ofrivilligt i USA.
Alla poliser som hjälpte till att arrestera han, har sänt han till hans död. Härligt av ett land som motspråkar dödstraff att sända någon rakt till döden. Jävla hycklare.
Citera
2019-04-11, 21:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Du glömmer USA:s utrikesminister Mike Pompeo, som vill/ville avrätta Edward Snowden:

https://m.youtube.com/watch?v=DZxu73OJHkI

Har han blivit avrättad ännu? Senast jag hörde något om honom hade väl hans medhjälpare fått asyli Kanada?

Snowden var ju anställd av CIA/NSA, Assange är det väl inte?

Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Kim.com håler inte med dig.
Livstid om han hanar i usa.
Håller med om att han inte får dödsstraff även om doj skulle yrka på det.

Han får nog samma typ av fakestraff som Manning för syns skull. Sedan släpps han fri. Känns mest som spel för gallerierna.
Citera
2019-04-11, 21:32
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Han får nog samma typ av fakestraff som Manning för syns skull. Sedan släpps han fri. Känns mest som spel för gallerierna.
Alltid skönt med optimister. Du har med stor sannolikhet fel.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Om USA kan åtala Julian Assange för dataintrång, som är skälet till begäran om utlämning, så är det väl självklart att dataintrånget gjordes mot USA, och därför kan klassas som spionage mot USA?

Nej, det är inte alls självklart. Assange har väl inte ens varit i USA under tiden brotten har begåtts? När avrättades senast en ickeamerikansk medborgare för spionage i USA?

Vi får se vad som händer, men jag tror inte det är aktuellt.
Citera
Avslutad
Citat:

Tror jag med. I nuläget i alla fall. Assange och Snowden doftar väldigt mycket kontrollerad opposition enligt mig. Däremot finns det ett symbolvärde för den globala finanselit-maffian i detta gripande utav JA. De flexar musklerna införa andra dissidenter och visselblåsare som är mer legit och antyder symboliskt och passiv aggresivt att: "Aja baja. Det är så här det kommer gå för alla andra som kan få några idèer i framtiden. Passa er!".
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-11 kl. 21:36.
Citera
2019-04-11, 21:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Alltid skönt med optimister. Du har med stor sannolikhet fel.

Möjligt. Vi får se. Min magkänsla kring amerikansk utrikes samt inrikespolitik har sällan fel, men du får gärna citera mig om dagen kommer.
Citera
2019-04-11, 21:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, det är inte alls självklart. Assange har väl inte ens varit i USA under tiden brotten har begåtts? När avrättades senast en ickeamerikansk medborgare för spionage i USA?

Vi får se vad som händer, men jag tror inte det är aktuellt.

USA har avrätta utlänningar för sabotage tidigare enbart för att de var anarkister, så det är knappast unikt att avrätta folk som är jobbiga
Citera
2019-04-11, 21:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen
Julian är nog ganska så död om han sätter fot, antingen frivilligt eller ofrivilligt i USA.
Alla poliser som hjälpte till att arrestera han, har sänt han till hans död. Härligt av ett land som motspråkar dödstraff att sända någon rakt till döden. Jävla hycklare.
Tyvärr hade det väl gällt normalt, men USA verkar få göra som dom vill.
Citera
2019-04-11, 21:43
Bannlyst
Citat:
Har han blivit avrättad ännu? Senast jag hörde något om honom hade väl hans medhjälpare fått asyli Kanada?

Snowden var ju anställd av CIA/NSA, Assange är det väl inte?

Snowden flydde till Ryssland, och det kan förklara varför Pompeo INTE fick som han ville.

"As of 2017, he was living in an undisclosed location in Moscow"
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden

Huruvida en spion är anställd av amerikanska myndigheter är väl ganska irrelevant, när det gäller vad för straff hen får?

USA avrättar ganska många människor per år, 25 st år 2018, varav två i elektriska stolen:
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_offenders_executed_in_the_United_States_in _2018

Så varför INTE avrätta en utländsk spion?
Det kanske blir den stora valfrågan i nästa presidentval - att avrätta eller INTE avrätta Julian Assange.

Som sagt, Donald Trump, var nu en riktig landsfader och sätt stopp för ditt folks vansinne:
Intervene and MAKE AMERICA SANE "AGAIN".
Senast redigerad av a987 2019-04-11 kl. 21:46.
Citera
2019-04-11, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doffhausen

Assange är en kommunist....och hans tid var räknad....Snowden nästa man till rakning/\
Citera
2019-04-11, 21:47
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det var chelsea manning som läckte och fick 35 år för det

Ok!
Citera
2019-04-11, 21:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA har avrätta utlänningar för sabotage tidigare enbart för att de var anarkister, så det är knappast unikt att avrätta folk som är jobbiga

Men det är stor skillnad på brott begågna i landet och mot landet. Någon som sitter på ett ens när aliknande fall där en utländsk medborgare blivit avrättad? Vore intressant att ta del av så man kan kolla det juridiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in