2019-04-11, 16:32
Bannlyst
Den amerikanska statsåklagarens stämningsansöka mot Assange

https://minfil.com/tfi9Q7ben7/Namnl_s_12_pdf
Senast redigerad av avskildhet 2019-04-11 kl. 16:36.
Citera
2019-04-11, 16:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viracocha4711
Vad heter de där köpta tjejerna som övertalades av Claes Borgström att anmäla Assange för våldtäkt efter att de frivilligt och tillsammans legat med honom flera gånger?

Anna Ardin och Sofia Wilén.
Citera
2019-04-11, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag kan slå vad om att du tycker att skitsidor som fria tider, rt.com och liknande alster är "nyhetssidor" med trovärdighet enligt dig.

Då har du redan förlorat det vadet kan jag bara meddela dig. Tror du jag tar Putins propaganda-organ eller fria tolkningar på allvar bara för att jag även synar väst-MSM:s bluff och båg? Enkelspårig du är.

OnT. Hur är det nu? Jag får inte ihop det. Är det Manning-grejen eller våldtäktsanklagelserna han åkt dit för nu? Eller är det både och?
Citera
2019-04-11, 16:36
Medlem
foool13s avatar
Folk borde skämmas.

Citat:
Per @Isikoff, Assange attorney Barry Pollack says "the factual allegations...boil down to encouraging a source to provide him information & taking efforts to protect the identify of that source." I think that's a fair reading of the indictment:
https://twitter.com/aaronjmate/status/1116346488483975168

De kommer bli svårt att jobba i media västvärlden i den här dystopiska framtiden.
Senast redigerad av foool13 2019-04-11 kl. 16:42.
Citera
2019-04-11, 16:37
Bannlyst
Dom har inget med detta att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Anna Ardin och Sofia Wilén.
Citera
2019-04-11, 16:38
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Det som förvånar är Ecuadors agerande med att återkalla hans medborskap. Det borde Sverige införa av alla invandrare som begår grova brott.
Fick han medborgarskap eller asyl?

De återkallade väl asylen som jag fattade det. Han har tydligen
missbrukat gästfriheten där om man säger så....

För övrigt håller jag med dig! (Ut med dem som begår brott.)
Citera
2019-04-11, 16:40
Medlem
Mullrets avatar
Man får hoppas Putin har lite hard facts han kan ge Assange. Synd en kille som är visselblåsare hamnar i klorna på ett osäkert rättsystem i usa. Med lite inside kring regeringen i usa kan han säkert få en väg ut.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Dom har inget med detta att göra.

Jo, det är ju tack vare dessa som han var tvungen att sitta inlåst i en ambassad i 7 år!
Citera
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
konstapel
Det beror ju på, BBC har en ganska bra och balanserad artikel om huruvida Wikileaks kostat liv och hälsa för människor (vilket det har):

https://www.bbc.com/news/technology-37165230

Och spridit virus har han också gjort enligt länken:

Citat:
It is not the only risk involved with information on the site. Security researcher Vaselin Bontchev found more than 3,000 links to files that contained malware. The links were in a dump of emails from Turkey's ruling political party, the AKP.
Citera
2019-04-11, 16:42
Medlem
Drozds avatar
Pinsamt att svensk media skriver att han "riskerar" att utlämnas och få fängelse när han uttryckligen gripits med hänvisning till USA:s begäran om utlämning. Och att han får ett saftigt fängelsestraff är säkert som amen i kyrkan med tanke på vad han är anklagad för. Inte fasen kommer USA låta Assange gå straffri med tanke på hur Wikileaks dragit ner byxorna på dem.

Det måste ju ändå vara en slags lättnad för Assange personligen att få det hela överstökat s.a.s. Han har ju såklart begripit sen länge att han är en "dead man walking" och att det bara är en tidsfråga. Vilken enorm psykisk press att sitta sysslolös på en ambassad i flera år och inte veta om man ska gripas imorgon eller om tio år. Men så har han ju åldrats också...
Citera
2019-04-11, 16:43
Bannlyst
Nej. Det är tack vare hans avslöjande om USAs smutsiga krigsföring som man ville åt honom och överlämnad till USA.
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jo, det är ju tack vare dessa som han var tvungen att sitta inlåst i en ambassad i 7 år!
Citera
2019-04-11, 16:43
Medlem
foool13s avatar
Lol det är ett skämt.

Citat:
Note also the lone example of Assange encouraging Manning: "curious eyes never run dry in my experience." By then writing "Following this..." is the DOJ trying to suggest Assange spurred Manning to "download the U.S. Dept. of State cables that Wikileaks later released publicly"?
https://twitter.com/aaronjmate/status/1116347948785442816
Senast redigerad av foool13 2019-04-11 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in