2019-04-11, 16:14
Medlem
longbow4ys avatar
Snart presskonferens

https://www.youtube.com/watch?v=SCkqWZQt3Nw

Går han fri därifrån idag?
Citera
2019-04-11, 16:15
Bannlyst
Nej. Polisen som håller presskonferens tillhör charaden.
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Snart presskonferens

Citera
2019-04-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ecuador har ingen som helst skyldighet att skydda Assange. Det finns många bovar i den här historien men Ecuador har jag väldigt svårt att förstå varför Assange-fans är sura på. I sociala media har de ju varit surare på Ecuador än på Storbrittanien, vilket är helt oförståeligt.
Jag är idioliserar inte Assange idiot. Han skall ha stort tack för han avslöjade folkmordiska USAs gärningar. Ecuador skall ha en stor tistel för att fegat ur och tjänar packet i USA.
Citera
2019-04-11, 16:17
Medlem
Citat:
Snart presskonferens

Det är nog lika troligt att han går fri därifrån idag som att han skulle bli utnämnd för chef för FBI/CIA. Dvs inte alls.
Citera
2019-04-11, 16:18
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Snart presskonferens

Han skulle flytt till Sverige då.. och testa den ädla svenska rättvisan, se om de utlämnar honom till USA som alla andra skurkstater.

För det här är ju ingen risk..
Citat:
Det är fortfarande teoretiskt möjligt för svenska åklagare att återuppliva den nedlagda förundersökningen mot Assange och efterlysa honom igen.
– Det tror jag är osannolikt, säger Per E Samuelson.
TT: Så du ser det inte som sannolikt att du får försvara Assange inför svensk domstol?
– Nej det gör jag inte. De finns ingen grogrund för det,
Citera
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Det har ju suttit "experter" i alla möjliga sammanhang och förklarat att det är omöjligt för USA att få honom utlämnad inte bara från Sverige utan från Storbrittanien också. De har varit tvärsäkra. Det tar inte två timmar från gripandet tills det framkommer att detta gjorts på uppdrag av USA. Han kommer utlämnas till USA exakt som jag sagt från dag 1 och varenda gång jag hör en jurist eller andra säga att det finns "lagar som förhindrar" och liknande så får jag stroke över hur naiva de är.

Man får inte utlämna personer till Egypten som har dödsstraff och tortyr heller men det hindrade inte CIA att mitt i natten hämta upp personer från Bromma flygplats och flyga ner dom. Var är det rättsliga efterspelet till den aktionen? Vad är alla "experters" lagar värda nu?
Exakt just precis så. Tror de att vi glömt? Jag har det sannerligen inte. Inga omständigheter i fallet har ändrats, enda som skett är vatten under broarna.

Detta behöver lyftas fram och belysas.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men vad bra. Då är vi överens.

Med det sagt så tror jag också Assange sitter i Putins knä. Precis som Snowden. Inget fel i sak med att avslöja det de gjort om USA:s egna korruption men de har som trolltestet nämner ovan varit väldigt selektiva med vad de avslöjat minst sagt. Snowden bor väl till och med i Ryssland numer om jag inte missminner mig.
Du lever i en fantasivärld där du tror att du ska få amerikanskt medborgarskap ifall du låter dom rövknulla dig.

Wikileaks läcker det dom får och ingen ryss har läckt. Hur svårt kan det vara att fatta egentligen. Men det är ju klart, du läcker ju som ett såll ur röven av all yankeekuk du tagit där.
Citera
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men vad bra. Då är vi överens.

Med det sagt så tror jag också Assange sitter i Putins knä. Precis som Snowden. Inget fel i sak med att avslöja det de gjort om USA:s egna korruption men de har som trolltestet nämner ovan varit väldigt selektiva med vad de avslöjat minst sagt. Snowden bor väl till och med i Ryssland numer om jag inte missminner mig.

Det beror ju på, BBC har en ganska bra och balanserad artikel om huruvida Wikileaks kostat liv och hälsa för människor (vilket det har):

https://www.bbc.com/news/technology-37165230

Vad gäller just Snowden så luktar hela den affären skunk lång väg. Hans förklaring till hur han lyckades bära iväg med tonvis av superkänslig information från världens största och mest framstående signalspaningsorganisation är inte trovärdig helt enkelt.
Citera
2019-04-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ecuador har ingen som helst skyldighet att skydda Assange.
Jovisst har de, han är Equadorianska medborgare och de har en konstitution de måste följa.
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-04-11 kl. 16:21.
Citera
2019-04-11, 16:19
Medlem
longbow4ys avatar
WikiLeaks founder Julian Assange was convicted on Thursday by a London court of skipping bail in 2012 after an extradition order to Sweden over an allegation of rape.

Assange, who pleaded not guilty, will be sentenced at later date when he will face a maximum sentence of 12 months in prison for the offence. He is to remain in custody until his next hearing on May 2nd.
https://www.irishtimes.com/news/world/uk/julian-assange-appears-in-court-after-arrest-in-london-1.3856964?localLinksEnabled=false
Citera
2019-04-11, 16:21
Medlem
konstapels avatar
Citat:
WikiLeaks founder Julian Assange was convicted on Thursday by a London court of skipping bail in 2012 after an extradition order to Sweden over an allegation of rape.

Assange, who pleaded not guilty, will be sentenced at later date when he will face a maximum sentence of 12 months in prison for the offence. He is to remain in custody until his next hearing on May 2nd.
https://www.irishtimes.com/news/world/uk/julian-assange-appears-in-court-after-arrest-in-london-1.3856964?localLinksEnabled=false

Nu börjar det, han kommer att få se insidan på flera olika fängelser i flera olika länder under en lång tid framöver.
Citera
2019-04-11, 16:21
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ecuador har ingen som helst skyldighet att skydda Assange. Det finns många bovar i den här historien men Ecuador har jag väldigt svårt att förstå varför Assange-fans är sura på. I sociala media har de ju varit surare på Ecuador än på Storbrittanien, vilket är helt oförståeligt.
Ecuador ville skydda honom men den korrupta och kriminella "presidenten" Moreno hörde att Wikileaks hade papper på hans kriminella tjuveri samtidigt som jänkarna öste miljoner in i fickan på honom, så ja, det är Ecuador vi ska skylla på också tills de hänger den jäveln Moreno.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in