Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Hon har asiatiska gener och kan därför vara mycket mindre än europeiska barn i denna ålder utan att det är något onormalt. Jag tror inte hon är direkt svältfödd egentligen, men magsjuka kan vara farligt för så små barn eftersom de kan förlora mycket vätska och kroppens energidepåer är rätt små på så små barn. Då hon är mörk så kan hon få D-vitaminbrist om hon inte vistas tillräckligt mycket utomhus på vintern.
Ja, de asiatiska generna är ju det som pappan benhårt bitit sig fast vid. Dock är hon ju också halvsvensk. Och den asiatiska mamman är 170 cm lång.
Jag vågar hävda att alla småbarn i Sverige behöver tillskott av D-vitamin, då spädbarn inte kan vistas i direkt solljus särskilt mycket ens på sommaren och då vädret är som det är nio månader om året.
Hur kan du anse att flickan ”inte är direkt svältfödd”, med ett hb-värde på 50, brist på kalium och omätbar nivå av B12? Det är inte saker som uppstår över en natt och inte heller pga fyra dagars magsjuka.
Hb-värdet var förmodligen lägre innan magsjukan, i och med att uttorkningen ledde till högre koncentration i blodet.
När jag var gravid och fick ett hb på 96 så värkte det i benen av mjölksyra så fort jag gick i en trapp.