2019-04-11, 13:46
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Han vill inte ge henne ost för det förvandlas till morfin i kroppen.
Vad förvandlas tramadolen till när han äter den? Broccoli?

haha! och hur han ondar sig över att mamman till hans andra barn inte gillar att han röker på och därmed inte får träffa barnet.
Alltså jag hoppas verkligen att åklagaren ställer lite frågor kring hans övertygelse kring renlevnadslära kopplat tills hans egna missbruk.

Är det satt ngt datum för förhandling? Någon härifrån som ska dit och titta? :-)
Citera
2019-04-11, 13:53
Medlem
SmygarBerits avatar
La märke till hur han försökte svänga sig med långa meningar och "obegripliga" termer och ord för att verka smartare än vad han är. Ett typiskt sätt för narcissister som är van att babbla bort sin omgivning. Folk hänger inte med, man orkar inte följa upp för det blir bara en massa långa haranger och indirekta dumförklaringar till den som frågar mer om det som sades. Många har han säkert lurat med att låta smart på detta sätt, att man tror att någon är oerhört kunnig pga invecklade ord. De flesta backar för en sådan typ.

Han kunde inte ens ge en enda vettig sida där han har lärt sig all sin oändliga kunskap om kost. Där ser man direkt om hur han ålar sig när polisen frågar upp flertal gånger.
Citera
2019-04-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Är det satt ngt datum för förhandling? Någon härifrån som ska dit och titta? :-)

Kan vem som helst komma dit? Göteborgs tingsrätt man ska till då eller?
Citera
2019-04-11, 14:03
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorM
Kan vem som helst komma dit? Göteborgs tingsrätt man ska till då eller?

Ja, vem som helst får närvara om inte förhandlingen är satt bakom stängda dörrar.Kan vara så att vissa delar är bakom stängda dörrar, men grundprincipen är att det är offentligt. Ex våldtäktsmål, LVU-mål är bakom stängda dörrar vet jag.
Om man vill vara helt säker så kan man ju ringa tingsrätten och fråga om just denna förhandling Det är ju domaren som bestämmer det.
Citera
2019-04-11, 14:13
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:

Svar från tingsrätten

Citat:
Huvudförhandling är planerad till fyra tillfällen som följer:
tillfälle 1 20190426, 10:30-16:30;
tillfälle 2 20190502, 08:45-15:45;
tillfällle 3 20190506, 08:45-15:45;
tillfälle 4 20190507, 08:45-12:00.
Citera
2019-04-11, 14:15
Medlem
Citat:
La märke till hur han försökte svänga sig med långa meningar och "obegripliga" termer och ord för att verka smartare än vad han är. Ett typiskt sätt för narcissister som är van att babbla bort sin omgivning. Folk hänger inte med, man orkar inte följa upp för det blir bara en massa långa haranger och indirekta dumförklaringar till den som frågar mer om det som sades. Många har han säkert lurat med att låta smart på detta sätt, att man tror att någon är oerhört kunnig pga invecklade ord. De flesta backar för en sådan typ.

Han kunde inte ens ge en enda vettig sida där han har lärt sig all sin oändliga kunskap om kost. Där ser man direkt om hur han ålar sig när polisen frågar upp flertal gånger.
Lite som vissa stycken av den här tråden...
Citat:
Ja, vem som helst får närvara om inte förhandlingen är satt bakom stängda dörrar.Kan vara så att vissa delar är bakom stängda dörrar, men grundprincipen är att det är offentligt. Ex våldtäktsmål, LVU-mål är bakom stängda dörrar vet jag.
Om man vill vara helt säker så kan man ju ringa tingsrätten och fråga om just denna förhandling Det är ju domaren som bestämmer det.
Målsägande är ju väldigt minderårig men samtidigt är det väl inga direkt känsliga uppgifter kring dennes person heller. Jag vet inte heller hur rätten ställer sig men annars får vi väl hålla till godo med faderns egna rapporteringar. Jag föreställer mig att han gärna slår på stora trumman om ödlemänniskornas fortsatta övergrepp.

Har någon koll på om det snackas något om detta i hippiekretsar? Försvarar antivaxxare och autonoma svampmongon deras föräldraskap? Eller är han ingen riktig lufterian?
Citera
2019-04-11, 14:18
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Hon har asiatiska gener och kan därför vara mycket mindre än europeiska barn i denna ålder utan att det är något onormalt. Jag tror inte hon är direkt svältfödd egentligen, men magsjuka kan vara farligt för så små barn eftersom de kan förlora mycket vätska och kroppens energidepåer är rätt små på så små barn. Då hon är mörk så kan hon få D-vitaminbrist om hon inte vistas tillräckligt mycket utomhus på vintern.

Ja, de asiatiska generna är ju det som pappan benhårt bitit sig fast vid. Dock är hon ju också halvsvensk. Och den asiatiska mamman är 170 cm lång.

Jag vågar hävda att alla småbarn i Sverige behöver tillskott av D-vitamin, då spädbarn inte kan vistas i direkt solljus särskilt mycket ens på sommaren och då vädret är som det är nio månader om året.

Hur kan du anse att flickan ”inte är direkt svältfödd”, med ett hb-värde på 50, brist på kalium och omätbar nivå av B12? Det är inte saker som uppstår över en natt och inte heller pga fyra dagars magsjuka.

Hb-värdet var förmodligen lägre innan magsjukan, i och med att uttorkningen ledde till högre koncentration i blodet.

När jag var gravid och fick ett hb på 96 så värkte det i benen av mjölksyra så fort jag gick i en trapp.
Citera
2019-04-11, 14:31
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
haha! och hur han ondar sig över att mamman till hans andra barn inte gillar att han röker på och därmed inte får träffa barnet.
Alltså jag hoppas verkligen att åklagaren ställer lite frågor kring hans övertygelse kring renlevnadslära kopplat tills hans egna missbruk.

Verkligen hoppas att han får frågor om det!

Att han kallade mamman till sitt första barn för ”some ignorant blonde Swedish girl that decided that I was a drug addict for smoking cannabis” är ju väldigt fint... en kvinna han valt att skaffa barn med. Dessutom, så jävla avgörande roll spelar det inte att ens ex ”bestämmer” att man är en knarkare, utan att han förlorat vårdnaden om sitt första barn har ju naturligtvis med massor av andra saker att göra.

Ingen domstol skulle ge en tjej ensam vårdnad bara för att hon själv har bestämt att hennes exkille är en knarkare.
Citera
2019-04-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppilej
Fast de blev väl i samband med det medborgare i andra länder, jag kanske är helt ute och cyklar men blev inte Clark Olofsson dansk medborgare?

Om du bara säger upp det utan att ha et andra medborgarskap så blir du så kallat statslös. Om du skickar in papper på att du vill säga upp ditt medborgarskap kommer liksom inte Sverige ringa runt till alla andra länder och checka om du är medborgare i någon av de länderna för att du ska få säga upp ditt svenska...
Citera
2019-04-11, 15:23
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Om du bara säger upp det utan att ha et andra medborgarskap så blir du så kallat statslös. Om du skickar in papper på att du vill säga upp ditt medborgarskap kommer liksom inte Sverige ringa runt till alla andra länder och checka om du är medborgare i någon av de länderna för att du ska få säga upp ditt svenska...

Du måste ansöka till migrationsverket för att, som det heter, befrias från ditt svenska medborgarskap. Men det går bara om redan har annat, eller får annat, medborgarskap. D kan alltså inte ansöka om att bli statslös. Se https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Forlora-eller-aterfa-medborgarskap.html
Citera
2019-04-11, 15:32
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Ingen domstol skulle ge en tjej ensam vårdnad bara för att hon själv har bestämt att hennes exkille är en knarkare.

Blir nyfiken på vad han kan ha gjort förut i livet, som gjorde han förlorade vårdnaden. Nån kunnig som kan snoka lite?

Tankarna går annars till flickan, hur kommer det gå för henne? Finns det chans att föräldrarna får tillbaka henne efter eventuellt avtjänat straff? Man adopterar ju inte bort barn i första taget här i landet.
Citera
2019-04-11, 15:38
Medlem
Nån som vad ett barn får på akuten när det kommer in undernärt? Och vad för näring får det påföljande tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in