2019-04-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Läser du bara rubriker? Han har inte våldtagit nån, Anna Ardin hade frivillig sex med honom. Hob bjöd honom till Sverige och ordnade så han skulle sova över hos henne. De hade sex, hon skröt om det, sen hade han sex med en annan kvinna och hon blev galen och anmälde honom för våldtäkt pga sprucken kondom.
Sverige ville inte förhöra honom då han var här, då åkte han vidare.

Jag har aldrig sagt att han våldtagit någon.

Han var anhållen i sin frånvaro för det.
Att det numera är nerlagt är en helt annan sak.

Va kul att du verkar veta exakt vad som hände, var du där eller har du läst det på flashback?
Citera
2019-04-11, 14:49
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Han var anhållen i sin frånvaro i Sverige.

Det som amerikanerna vill ha honom utlämnad för gissar jag oxå har en brottslig grund, men framförallt så har han ju hållit sig undan vilket i sig väl är brottsligt?

Att saken i Sverige numera är nerlagd är en helt annan sak.

Att det kan vara så svårt att förstå:

Assange sökte asyl för att undvika utlämning till USA.
Och som det visar sig idag att det på goda grunder.

Fallet i Sverige är nerlagt.
Brottsvärdet för att underhålla sig från borgensvillkoren i UK utfärdat för en misstanke som är nerlagt är piss och intet.

Det är detta han nu troligen blir utlämnad för:
Assange has been arrested in relation to a US extradition request for "conspiracy with Chelsea Manning" for publishing Iraq War Logs, Cablegate, Afghan War Logs,
Dvs för grejor som hände redan 2010

Manning sitter sedan en månad i häkte/förvar i USA för sin vägran att vittna i Wikileaksärendet.

Hela den svenska delen i ärendet var och är ren bullshit.

Hoppas de ansvariga för detta ställs till svars någon gång på ett eller annat sätt.
Ardin som diakon! Vilket jävla skämt.
Citera
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Straffvärdet är livstidsfängelse för att han publicerat dokument om USAs militär.
Men det är inte det han grips för , att jonglera med brottsrubricering är nåt korrupta poliser/åklagare ändå gör varje dag i alla länder så jag är säker det i slutändan landar på det du nämnt.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Med tanke på han avslöjat krigsförbrytelser utförda av usa, där civila mördats, tycker jag Nobels fredspris kan tilldelas Assange 2019.

I sanningens och demokratins namn.

Inte så sannolikt nä. Ungefär lika sannolikt som att Saddam skulle få Nobels fredspris, postumt.
Citera
Medlem
Dessa sju år på ambassaden verkar ha tagit hårt på honom. Fastän han bara är 47 år så såg han ut som en gammal gubbe när polisen bar ut honom.
Citera
Medlem
EndOfDays avatar
Kan du vänligen förklara vad du menar? Förstöra vad? Varför saknar vi all kunskap som du besitter?
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Är ni två uttråkade och bara vill förstöra? Ni saknar ju all form av kunskap om vad detta handlar om.
Citera
Bannlyst
Nobels fredspris? Det skulle aldrig Norge gå med på eftersom Norge själva är i händerna på USA.

Han borde bara ha begått självmord innan dom stormade in och grep honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Med tanke på han avslöjat krigsförbrytelser utförda av usa, där civila mördats, tycker jag Nobels fredspris kan tilldelas Assange 2019.

I sanningens och demokratins namn.
Citera
2019-04-11, 14:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Vakna!
Manning är gripen på nytt! I år: 2019.

Jag är klarvaken. Nu är han/hon fängslad för att vägrat vittna. Gissar obstruction. Lär väl max ge ett år.

Släpptes för själva brottet 2017.
Citera
2019-04-11, 14:50
Bannlyst
Han slutade att leva.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Dessa sju år på ambassaden verkar ha tagit hårt på honom. Fastän han bara är 47 år så såg han ut som en gammal gubbe när polisen bar ut honom.
Citera
2019-04-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det finns folk här i världen som drivs av principer och sanning, trot eller ej.
Du menar principen att fly undan ett åtal i Sverige för att gömma sig på en ambassad? Assange har redan visat att han är väldigt intresserad av att skydda sitt skinn.
Citera
Bannlyst
Han kanske döms i storbritannien istället för i USA, någon som vet bättre på det juridiska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
I huvudsak ja, oavsett så har han smitit från lagens långa arm i 2 våldtäktsanmälningar, han ville inte bemöta dem!
Sen om han gjort det eller ej kan jag inte avgöra, bara att han inte var man nog att stå till svars för anklagelserna!

Det är såklart ett sätt man kan välja att se det på.

Ett annat skulle kunna vara att han faktiskt fruktade framtiden efter stolpiller och vuxenblöja.
Sveriges högst verkliga historia av att låta människor försvinna för en vistelse i omärkta tortyrfängelser runt om i världen, den var JA såklart medveten om.

Sex-fällan är ett klassiskt verktyg i den där branschen.
Senast redigerad av T|N|X 2019-04-11 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in