2019-04-10, 17:17
Medlem
P55s avatar
Julia Dufvenius upptäcktes av Ingemar Bergman och var enligt honom själv hans senaste fynd och blev ju även det sista.

En vacker kvinna och duktig skådespelerska...
Citera
2019-04-10, 18:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Julia Dufvenius upptäcktes av Ingemar Bergman och var enligt honom själv hans senaste fynd och blev ju även det sista.

En vacker kvinna och duktig skådespelerska...
Julia slog igenom med tv-serien Glappet. Ingemar B gav henne den första rollen först några år senare, när hon gått ur scenskolan. Så att kalla henne Bergmans fynd är att förvrida historien.
Jag håller verkligen med om att Julia är båda vacker och begåvad.
Citera
2019-05-03, 09:44
Medlem
timpanis avatar
Julia är huvudperson i senaste avsnittet av "Hälsningar från" I TV4, serien där en kändis skickas tillbaka till året då han eller hon var cirka 12 år gammal. Hon får återuppleva 1988 tillsammans med sin man och deras två barn. Mycket referenser till kommunismen, som antagligen präglats deras barndom, men nu bor de på Östermalm. Deras 19-åriga dotter Tilde har verkligen utseendet för sig.
Citera
2019-05-04, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Julia är huvudperson i senaste avsnittet av "Hälsningar från" I TV4, serien där en kändis skickas tillbaka till året då han eller hon var cirka 12 år gammal. Hon får återuppleva 1988 tillsammans med sin man och deras två barn. Mycket referenser till kommunismen, som antagligen präglats deras barndom, men nu bor de på Östermalm. Deras 19-åriga dotter Tilde har verkligen utseendet för sig.

Såg också det. Tycker att Julia är otroligt snygg och hon ser ung ut, man kan faktiskt tro att hennes dotter är en syster till henne. Såg i programmet att hon gillade filmen Göta Kanal, hon var ju själv med i uppföljaren Göta Kanal 2.
Citera
2019-09-02, 01:35
Medlem
Såg just om Saraband. Överlag en ganska misslyckad film av flera skäl, och Julia Dufvenius är knappast ensam orsak till det. Men det måste sägas, hon gör en usel insats med ett överspel som är bland det värsta jag sett. Hon var ändå 27 år gammal där,
Citera
2019-09-02, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Såg just om Saraband. Överlag en ganska misslyckad film av flera skäl, och Julia Dufvenius är knappast ensam orsak till det. Men det måste sägas, hon gör en usel insats med ett överspel som är bland det värsta jag sett. Hon var ändå 27 år gammal där,

Hon var inte mycket bättre i Den utvalde 2 år senare.

Jag har noterat hennes namn lite då och då i mediabruset och såg denna film för första gången för cirka en vecka sen och blev rätt besviken. Hon är inte jätteduktig utan en förhållandevis medioker kvinnlig skådis.
Citera
2019-09-02, 08:04
Medlem
Det kanske var av andra orsaker än skådespeleriet som gjorde att Ingmar Bergman tyckte om henne.
Citera
2019-10-14, 18:06
Moderator
Schlesiens avatar
Julia deltog i ett direktsänt TV4 Malou i fredags förra veckan. Innan hon kom in satt Lena Nilsson med sin son Nisse "Einár" i malousoffan. Lena sa apropå något att hon just pratat med Julia Dufvenius ute i kulisserna. Kan de närma sig varandra angående Örjan?
Citera
2019-11-04, 21:56
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hon är skrämmande lik Annie Lööf i serien Heder, som för övrigt är skrattretande uselt
Citera
2019-11-05, 01:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var inte mycket bättre i Den utvalde 2 år senare.

Jag har noterat hennes namn lite då och då i mediabruset och såg denna film för första gången för cirka en vecka sen och blev rätt besviken. Hon är inte jätteduktig utan en förhållandevis medioker kvinnlig skådis.

Hon är inte bra men hon gör regissörer kåta och då ordnar det sig i alla fall.
Citera
2019-11-05, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Hon är inte bra men hon gör regissörer kåta och då ordnar det sig i alla fall.

Hon är bra, men lite för mycket borgarkärring för min smak.
Citera
2020-01-04, 21:25
Medlem
peder_asts avatar
Slängde förvisso ut frågan i Rambergs egen tråd också men var det han som skällde ut henne när hon ifrågasatte pjäsen om två män och som hotade henne efter metoo? Apropå hennes dag i Stjänorna... som sändes ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in