2019-04-09, 19:03
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapos-lista-har-ar-41-kommuner-som-kan-tvingas-hantera-is-atervandare

Har ni någon mer info om dessa IS-krigare?
Hur känner ni som bor i någon av dessa kommuner att det kan gå omkring IS-krigare i dina närområden?
Hur bör man hantera IS-krigarna?

Citat:
Center mot våldsbejakande extremism (CVE) har bjudit in 41 av Sveriges 290 kommuner till en ”kunskapsdag” om IS-återvändare. Syftet är att ”ge stöd till de kommuner som har eller eventuellt kan komma att ta emot återvändande barn och vuxna från områden som tidigare har kontrollerats av Islamiska staten”.
Listan på de 41 kommunerna, som kan vara tvungna – eller redan tvingas – hantera IS-återvändare bygger på uppgifter från Säkerhetspolisen, enligt Center mot våldsbejakande extremism.
– Vi har fått informationen från Säpo. Antingen handlar det om personer som finns på plats i Syrien och kan vara på väg hem, eller så har de redan kommit hem, säger Anders Kretz, senior rådgivare på CVE.
Karl Melin, presschef på Säpo, bekräftar att man delar information med CVE.

---

Arvika
Alvesta
Boden
Botkyrka
Borås
Emmaboda
Filipstad
Gävle
Göteborgs stad
Halmstad
Hallsberg
Huddinge
Järfälla
Jönköping
Karlskrona
Kristianstad
Knivsta
Kungsör
Landskrona
Lund
Lidingö
Lidköping
Linköping
Malmö
Mark
Nacka
Norrköping
Partille
Stockholm
Sundbyberg
Sandviken
Strömsund
Södertälje
Upplands Väsby
Umeå
Uddevalla
Vansbro
Växjö
Västerås
Åsele
Örebro
Citera
2019-04-09, 19:08
Bannlyst
Synd att man inte kan riva upp medborgarskapet för dem. Särskilt när det inte ens rör sej om riktiga Svenskar. Dom Svenskar som slogs för SS var riktiga Svenskar, men dom slogs för IS är inte ens Svenskar.
Citera
2019-04-09, 19:17
Medlem
okok1s avatar
De flyr ju undan lagen om jag förstår det rätt. Och Sverige tar gärna emot personer som med största sannolikhet har mördat och våldtagit.

Sverige borde skicka tillbaka dem så de kan dömas för deras brott.
Citera
2019-04-09, 19:45
Medlem
Mad monks avatar
Malmö var verkligen en lågoddsare.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De flyr ju undan lagen om jag förstår det rätt. Och Sverige tar gärna emot personer som med största sannolikhet har mördat och våldtagit.

Sverige borde skicka tillbaka dem så de kan dömas för deras brott.

Precis som majoriteten vi tar emot.
Citera
2019-04-09, 20:34
Medlem
Citat:
– De har lämnat från en kommun, sedan har vi inga exakta uppgifter om var, när och hur de eventuellt kommer återvända, säger Karl Melin presschef på Säpo.

För att vara tydlig, uppgifterna baseras på vilken kommun de här individerna var skrivna i när de reste?

– Det är riktigt.

Hur tusan skall man tolka denna information?

Om han är korrekt citerad betyder det väl endå att skäggen kan åka ifrån en kommun men när de återvänder välja bosätta sig i en annan kommun och isåfall hamnar inte den nya kommen på listan såvida ingen rest ifrån den kommunen tidigare?

Om listan inte är komplett, varför?
Om det helt obehindrat rör sig IS-krigare i min hemkommun så vill jag som medborgare gärna veta detta så att jag kan vidta rätt åtgärder för att skydda mig och min familj mot dessa.
Senast redigerad av T|N|X 2019-04-09 kl. 20:43.
Citera
2019-04-09, 20:59
Medlem
Gyrks avatar
Ingen i min kommun i varje fall. Men faktum är att jag vill ha namn, bild och adress på varje jävel. Min granne ska han eller hon gärna få bli, kan garantera att de flyttat snabbt. Den inställningen borde alla ha. Spotta på dom på gator och affärer, skrik och peka” där går dom”, ge kurder och yazidier uppgifterna som försvinner dom fort nog. Hata dom för dom hatar dig. Ingen fristad i Sverige, det ska bli mitt rättesnöre, tids nog kommer namn och bild.
Citera
2019-04-09, 21:04
Medlem
TraXzmans avatar
Till att börja med : Jävla idioter till myndigheter som tror man kan hantera,rehab, fjant utbilda personal eller idka kontroll 24/7 som ska hålla ett öga på dem i ett fritt liv av IS mördare. Inkl att dom vet inte ens när, var och hur dom kommer in i Sverige där en bomb kan brisera när som helst var som helst och hur som helst av vilken IS sympatisör - medkriminell som helst

Helt jävla otroligt korkat, hör n ibara hur tokigt det låter : IS återvändare.. IS är mördare och kriminiella terrorister som samarbetar punkt och slut och ska bort och ur Sverige på gott säkerhetsavstånd inlåst
Citat:
– De har lämnat från en kommun, sedan har vi inga exakta uppgifter om var, när och hur de eventuellt kommer återvända, säger Karl Melin.
Citera
2019-04-09, 21:13
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Till att börja med : Jävla idioter till myndigheter som tror man kan hantera,rehab, fjant utbilda personal eller idka kontroll 24/7 som ska hålla ett öga på dem i ett fritt liv av IS mördare. Inkl att dom vet inte ens när, var och hur dom kommer in i Sverige där en bomb kan brisera när som helst var som helst och hur som helst av vilken IS sympatisör - medkriminell som helst

Helt jävla otroligt korkat, hör n ibara hur tokigt det låter : IS återvändare.. IS är mördare och kriminiella terrorister som samarbetar punkt och slut och ska bort och ur Sverige på gott säkerhetsavstånd inlåst

Men det är ju så de hanterat alla kriminella babbeluringar hittills varför skulle dessa godhetsknarkande freaks plötsligt ändra sig?
Citera
2019-04-09, 21:20
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men det är ju så de hanterat alla kriminella babbeluringar hittills varför skulle dessa godhetsknarkande freaks plötsligt ändra sig?

Kommer det IS återförrädare som är inga Svenskar både etniskt och ideolgiskt samt praktiskt till sin medverkan och anslutning till IS i kommunen där jag bor .. Kommer den eller de personerna mer eller mindre bli sk "vådaskutna" under vilt jakten och jag tror de flesta vill bli varse om vilka de är. Har inget dugg med rädsla att göra utan vilka jubel idioter det är som bor granne med en som har noll och inget gemensamt med en
Senast redigerad av TraXzman 2019-04-09 kl. 21:22.
Citera
2019-04-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman

Vad ska myndigheter göra tänker du? Det du önskar går ej att verkställa då det ej finns tillämpbar lagstiftning. Till att börja med behöver lagstiftningen att förändras och därefter tankesättet hos en del kommuner etc.
Citera
2019-04-09, 21:47
Medlem
EricBlairs avatar
Ställ kommunernas företrädare mot väggen, kräv att de tar ansvar, skicka med länkar till avrättningsvideos där barnen utför morden.

Fråga hur de motverkar att IS ungar som skjutit/skurit halsen av kristna fångar inte tar till kniven på förskola/skola. Kommer de införa metalldetektorer och beväpnade vakter?
Om inte, fråga vad de kommer göra när en elev knivats av dessa monster?
Gäller skolplikten ? Kommer de tvinga kommuninnevånarnas barn till slakt?

Kommer de sättas i samma klass som kommunchefens barn?
Senast redigerad av EricBlair 2019-04-09 kl. 21:49.
Citera
2019-04-09, 22:41
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stones3232
Vad ska myndigheter göra tänker du? Det du önskar går ej att verkställa då det ej finns tillämpbar lagstiftning. Till att börja med behöver lagstiftningen att förändras och därefter tankesättet hos en del kommuner etc.

Då tar man lagen i egna händer som "laserturken"... ni minns han va fast vice versa.. lasersvennen" Jag har letat overallt dag natt fram och bak, jag ska hitta han" " jag ska ta hans efternamn" osv om de minsta suspekta händer och sker
Senast redigerad av TraXzman 2019-04-09 kl. 22:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in