2019-04-08, 11:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nedanstående skulle inte jag kalla för hot. Snarare att det kommer att göras en anmälan om förtal eftersom skribenterna inte är anonyma.
Att be någon sluta sprida osanningar för att det är olagligt och förtal, vari ligger hotet exakt?

"Angående vad du har sagt – och skrivit –om mig och vad andra personer har sagt om mig, får stå för dig och dem. Men att offentligt sprider osanningar om en annan eller deras karaktär kallas i lagboken för förtal. Kom ihåg det. Du är inte anonym "

Var kommer ditt citat ifrån?
Tråden?
Citera
2019-04-08, 11:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
PAv någon anledning skrivs det inte längre om fallet i tidningarna, men det troliga är väl att SD fortfarande är formellt misstänkt.olisens spaningsledare Mikael Nyqvist sade i en intervju att han tror att åklagaren kommer att skriva av SD om inte misstankarna går att stärka, men det är alltså enligt Nyqvist upp till åklagaren att fatta det beslutet:

Men detta, bäste Draifos, är just ett typexempel på hur tråden blivit. Du har skrivit just detta och mycket annat, om och om igen.

Det är därför jag sällan skriver. Jag har inte obegränsat med tid.

För det som finns för tillfället är i stort sett bara upprepningar och variationer av tidigare inlägg. Samt inlägg där man vill påvisa att de som inte tycker som de själva är lågbegåvade. Det är mer terapi och tjafs, än det är en brotts- och kriminaltråd.

Det går lätt att skapa nya trådar i andra delar av Flashback, typ:

"Vi som vill förlåta Lenas mördare innan h*n ens åkt dit."

"Vi som vill upprepa det som skrivits tusen gånger om LW."

"Vi som anser att alla som inte tycker som vi i LW-tråden är är korkade."

OBS! Jag tänker inte svara på svar till mina inlägg. Detta blir bara ännu mer meningslöst tjafs som tar fokus från mordet på LW.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-04-08 kl. 11:45.
Citera
2019-04-08, 11:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tråden?
Googlar man på det så hittar man det i tråden.
Senast redigerad av Draifos 2019-04-08 kl. 11:45.
Citera
2019-04-08, 11:49
Medlem
Citat:
Tråden?

Se mitt inlägg #42521 tidigare idag, där jag länkat
ett inlägg av @Sh.Holmes, står skrivet där.
Citera
2019-04-08, 11:51
Medlem
landbandys avatar
[quote=hoppsann|67256923]Menar du på allvar att man inte ska bry sig om vem som är mördaren? Förklara gärna hur du tänker.

// jo så här tänker jag :

Det finns redan tre barn som är otroligt olyckliga över det som hänt (Lenas barn ) .De kommer aldrig att må riktigt bra i sina liv efter det som hänt .

Och eftersom jag ser till barns bästa så vore det ju lika illa för SD: s barn om de måste gå till ett fängelse för att träffa sin far ,i resten utav deras liv ,det kommer ju traumatisera och mobba ut dem resten utav deras liv . Deras inre kommer ju fladdra mellan vad som är rätt och fel i många moment ,eller hur ?

eftersom barn ALDRIG skall behöva ta straffet som en vuxen gjort ,typ bli utdömda pga en handling som de aldrig tänkt en tanke på ,eller hur ?
Så stod jag upp för att låta allt vara ,om det nu inte finns tillräckliga bevis .
Det var så jag tänkte ...

Har svårt att tro att Lenas barn , med den kristna uppfostran de antagligen fått ,skulle trivas med att gilla att SD: s barn skulle få leva med den framtiden ....

Förstår du mitt tänk då ?

Eller ser du det hela på det sättet ,att det är inte mer än rätt ,att de bara skall ta det ?

De har ju inte gjort något ? Inte rätt att barn skall få lida för något de vuxna gjort ....

Viktigt är att : -Nu vet vi ju inte alls om det är SD ,så det är det jag menar ,att ingen är ju dömd skyldig än så länge ...

//Fröken Sverige har rätt i att så länge som vi inte vet vem som är gärningsmannen så kommer tråden att balla ur mer och mer ,...så ja det är nog lika bra att låta den ligga lågt tills något mer konkret visar sig ...
Senast redigerad av landbandy 2019-04-08 kl. 12:00.
Citera
2019-04-08, 11:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Se mitt inlägg #42521 tidigare idag, där jag länkat
ett inlägg av @Sh.Holmes, står skrivet där.

Tack!
Slarvigt av mig 🥺
Citera
2019-04-08, 12:00
Medlem
Inte för att man förtjänar att dö, men att semigulingen gapskriker efter uppmärksamhet & njuter av manligt uppvaktande kan ingen ha missat. Sen att man till slut lekt färdigt med någons känslor känns rätt självklart. Verkar vara vanligt beteende bland risfolket.

Sen att skitfula gubbar som inte får når annat än thailuder är äckligt i sig bara det, men det finns det nog andra trådar om..
Citera
2019-04-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
[..]
Vem tycker du att vi ska förlåta? SD? Eller menar du någon annan person?
[..]
Kl 02:41[sic!] postade kontot gloriouslife ett inlägg, en replik till vad skribenten landbandy skrivit där bl a frågan om förlåtelse kom upp.
Jag skrev en kommentar till det där nattliga inlägget, men tyvärr är det försvunnet. Jag får gissa att det beror på starka, kosmiska krafter. Skulle det däremot bero på att det, likt många andra av mina inlägg, blivit anmält och därför raderat, så visar det på svårigheten med att föra debatt, när själva underlaget, d v s inlägget, är borta. Så långt kanske inte hatarna tänker? Vill också understryka att ovanstående INTE är en diskussion om moderatoråtgärd!

OnT: Av det jag skriver ovan kanske du kan dra slutsatsen att jag inte är med i nån diskussion rörande vem som person som skall bli förlåten?
Det är inte min sak att tycka till i fråga om förlåtelse. Hur skulle det se ut om jag, med direktiv, pekade på en människa och till den skulle säga att "Du måste förlåta NN!"
Då har man öht inte förstått vad förlåtelse innebär.
Fattar du?

Edit: Vill bara förtydliga för dig att det citat från mig som du använder är en del av det inlägg som nu är försvunnet.
Det lilla du använder är allt som återstår.
Så kan det gå..
Senast redigerad av Carinah78 2019-04-08 kl. 12:19.
Citera
2019-04-08, 12:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

// jo så här tänker jag :

Det finns redan tre barn som är otroligt olyckliga över det som hänt (Lenas barn ) .De kommer aldrig att må riktigt bra i sina liv efter det som hänt .

Och eftersom jag ser till barns bästa så vore det ju lika illa för SD: s barn om de måste gå till ett fängelse för att träffa sin far ,i resten utav deras liv ,det kommer ju traumatisera och mobba ut dem resten utav deras liv . Deras inre kommer ju fladdra mellan vad som är rätt och fel i många moment ,eller hur ?

eftersom barn ALDRIG skall behöva ta straffet som en vuxen gjort ,typ bli utdömda pga en handling som de aldrig tänkt en tanke på ,eller hur ?
Så stod jag upp för att låta allt vara ,om det nu inte finns tillräckliga bevis .
Det var så jag tänkte ...

Har svårt att tro att Lenas barn , med den kristna uppfostran de antagligen fått ,skulle trivas med att gilla att SD: s barn skulle få leva med den framtiden ....

Förstår du mitt tänk då ?

Eller ser du det hela på det sättet ,att det är inte mer än rätt ,att de bara skall ta det ?

De har ju inte gjort något ? Inte rätt att barn skall få lida för något de vuxna gjort ....

Viktigt är att : -Nu vet vi ju inte alls om det är SD ,så det är det jag menar ,att ingen är ju dömd skyldig än så länge ...

//Fröken Sverige har rätt i att så länge som vi inte vet vem som är gärningsmannen så kommer tråden att balla ur mer och mer ,...så ja det är nog lika bra att låta den ligga lågt tills något mer konkret visar sig ...

Så SD ska slippa fängelse för att det
är synd om hans barn att behöva
besöka honom i fängelset?

De kan ju välja att inte besöka honom
utan låta honom sitta där ensam och
ruttna.

Det är SD som utsätter sina barn för
det här (om han är skyldig).
Och han tycks inte bry sig ett dugg
om ifall de mår dåligt eller blir
mobbade.
Hela sommaren postade han foton
på döttrarna i sin geologg så att ingen
kunde missa vilka de är.

De som väljer att begå brott vet att
konsekvensen om de åker dit blir
att deras anhöriga får lida men det skiter
de fullständigt i.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-04-08 kl. 12:25.
Citera
2019-04-08, 12:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Så SD ska slippa fängelse för att det
är synd om hans barn att behöva
besöka honom i fängelset?

De kan ju välja att inte besöka honom
utan låta honom sitta där ensam och
ruttna.

Det är SD som utsätter sina barn för
det här (om han är skyldig).
Och han tycks inte bry sig ett dugg
om ifall de mår dåligt eller blir
mobbade.
Hela sommaren postade han foton
på döttrarna i sin geologg så att ingen
kunde missa vilka de är.

De som väljer att begå brott vet att
konsekvensen om de åker dit blir
att deras anhöriga får lida men det skiter
de fullständigt i.

jo det har du helt rätt i ,håller med dej i allt det du skriver ....men tänk om det nu inte är han ???
Citera
2019-04-08, 12:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
jo det har du helt rätt i ,håller med dej i allt det du skriver ....men tänk om det nu inte är han ???

Då behöver de ju inte heller besöka
honom i något fängelse så vad är då
problemet?
Citera
2019-04-08, 12:50
Medlem
Citat:
Alternativt:
Att han inte blir fälld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in