2019-04-07, 18:08
Medlem
landbandys avatar
Undrar om gärningsmannen fortfarande anser att han hade rätten att döda Lena ?
Citera
2019-04-07, 18:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du tänker förstås på att landbandy lugnt och sansat lät oss ta del av hur h*n funderade kring det där med att som pastor gå i säng med en person man vigt, att det liksom inte riktigt passar sig?

Ser du det som att LW blir "misshandlad" här i tråden?
På riktigt?

Nej, det är inte alls det jag tänker på.
Jag förstår inte hur du kan tolka det så.

Jag tänker på alla som försökt att
bagatellisera misshandeln och kalla den
för knoggnuggning.
Alla som hävdat att det var SDs rätt att
misshandla henne för att få ut henne ur
bilen.
Alla som gör sig löjliga för att LW ville att
han skulle följa med in på födelsedagsfika.
Citera
2019-04-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Förstår inte varför det inte kan få vara okej att få vara det

Det är ju många som kommer ut med det nuförtiden ,så SÅ stor rädsla behövs ju inte i dagens läge ,och som skrivits tidigare om Lenas prästämbete ,så skulle ju hon ha accepterat det utan problem ,eller hur ?
Och inte på något sätt haft behov utav att talat om det för någon .( bikta sig inför henne )

Självklart är det okej att vara bisexuell, homosexuell eller andra
sexuella läggningar. Lena fortsatte ju att vara vän med den mannen
som visade sig vara bisexuell, så visst accepterade hon honom -
om än det kanske var en stor besvikelse för henne, eftersom hon
upplevde att förhållandet var fantastiskt och kanske hon hoppats
på ett framtida äktenskap.

Tyvärr finns det forfarande fördomar om t ex bisexuella, homo-
sexuella, kanske mannen ifråga tillhörde en religion som
fördömer andra sexuella läggningar än hetero? Kanske hans
familj och släkt inte skulle kunna accepterar det? Så tyvärr,
finns det fortfarande rädsla för det som är annorlunda.
Citera
2019-04-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
-Tja, när det gäller att hindra sparkturen kunde ju SD i lönndom ha sandat trakten så att sparkåkningen inte blev till nån njutning precis.
Och när det gäller den stora segelbåten kunde SD i smyg nattetid ha öppnat båtens dyvika så att den säsongens segling blev inställd..

Vad jag förstår så har inte SD vidtagit den typen av "åtgärder". Det skulle kunna tyda på att han inte alls såg nåt skäl för att "sätta emot" som du skriver. Att han kanske inte brydde sig öht?
Vad tänker du om det?

Jag svarar på detta om det går bra.
Tidigare i tråden var det sagt att när SD såg LW med Sherlock så såg han väldigt irriterad ochj arg ut.
Ett tips. Det är bra att gå tillbaka och läsa tråden igen så man inte glömmer.
Citera
2019-04-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du är duktig på att leta fram gamla inlägg. Tackar för det! Ja, man kan fråga sig om det kan vara en anledning men då måste man veta när i tiden det hände och vem det var. Jag är inte ute efter att hitta ett namn och jag har hela tiden varit säker på att utredningen har rätt person så det kan slira däremellan.

Men det var hennes stora kärlek som visade sig vara bisexuell och det borde ha varit UW som hon hade barnen med och sedan senare separerade ifrån. UW som sedan gifte om sig med bloggerskan som skulle ha blivit otroligt sviken av UW. Det kan ha handlat om detta, om bisexualitet, som var orsaken till "sveket".

Bara en tanke.
Citera
2019-04-07, 18:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Förstår inte varför det inte kan få vara okej att få vara det

Det är ju många som kommer ut med det nuförtiden ,så SÅ stor rädsla behövs ju inte i dagens läge ,och som skrivits tidigare om Lenas prästämbete ,så skulle ju hon ha accepterat det utan problem ,eller hur ?
Och inte på något sätt haft behov utav att talat om det för någon .( bikta sig inför henne )

Även om det är accepterat i samhället
så betyder det inte att den individen vill
att det ska bli allmänt känt.
Om det t.ex skulle vara SD och JG så
skulle det kunna påverka deras relationer
med fru/sambo. Det kanske de inte vill?

Om LW fick veta.att SD försökte få
tillbaka HD så tyckte hon kanske att
det fick räcka med lögner som den
stackars kvinnan skulle stå ut med
och hon kanske tyckte att HD förtjänade
att få veta sanningen även om det.
Citera
2019-04-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men det var hennes stora kärlek som visade sig vara bisexuell och det borde ha varit UW som hon hade barnen med och sedan senare separerade ifrån. UW som sedan gifte om sig med bloggerskan som skulle ha blivit otroligt sviken av UW. Det kan ha handlat om detta, om bisexualitet, som var orsaken till "sveket".

Bara en tanke.
Förstår tanken, men det är inte det som hävdats i tråden. Här har det varit en man som LW var intresserad av men som hon sedan slog ur hågen eftersom hon uppfattade honom som homo eller bi, och alltså inte egentligen intresserad av ett förhållande m henne.
MH som en tid var gift med UW verkar ha kännt att LW hade för mycket att säga till om i UWs liv. Det är säkert mycket vanligt i omgiften med barn. Sveket var att UW valde LW, eller inte orkade med MH, som jag uppfattade MHs blogg.
Citera
2019-04-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl knappast att driva med tråden att han väljer att ta bort inlägg som ger honom för mycket uppmärksamhet. Tyckte du att MH drev med oss när hon satte ett lösenord på sin blogg så att vi inte skulle kunna läsa den mer?

De är troligtvis trötta på att vartenda ord ska överanalyseras och negativa betydelser ska läggas in som inte finns där. Jag skulle inte heller acceptera att människor som gör en höna av en fjäder får inblick i mitt privatliv.

Rosamund, jag vet inte hur du tänker men det handlsr inte om vad han tar bort för inlägg utan vad för inlägg han lägger upp för beskådning. Han ger pikar till trådläsare och det är väl osmakligt och sjukt om något?

Han verkar vara en kallsinnig jä..vel!

Ska vi diskutera exfrun också som inte fällt en tår offentligt för sin mördade väninna.
Snarare ser hon väldigt lycklig ut på bilderna de lägger upp på deras turer i somras.
Skumt är det pch det ser väl utredarna också.
Citera
2019-04-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Förstår tanken, men det är inte det som hävdats i tråden. Här har det varit en man som LW var intresserad av men som hon sedan slog ur hågen eftersom hon uppfattade honom som homo eller bi, och alltså inte egentligen intresserad av ett förhållande m henne.
MH som en tid var gift med UW verkar ha kännt att LW hade för mycket att säga till om i UWs liv. Det är säkert mycket vanligt i omgiften med barn. Sveket var att UW valde LW, eller inte orkade med MH, som jag uppfattade MHs blogg.

Det stämmer inte. När sherlock tog upp frågan med henne så handlade det om hennes livs stora kärlek. Resten är trådsanningar.
Citera
2019-04-07, 18:42
Medlem
Citat:
(Spekulation )

Kan ju ha varit så att Lena tänkte mer på sig själv , än på om SD : s och HD : s äktenskap skulle haverera ,och det är ju aningens elakt .

För hur det nu än är så är ju alltid /oftast familjen som gäller mest för en man , typ madonna /hora -komplexet .

Frun vill man inte göra illa på något sätt ,varken fysiskt eller själsligt , för hon är ju mor till ens barn .

"Horan" (hemskt ord) får ta konsekvenserna när det blir skarpt läge . Det är typ en dold lag , sen urminnes tider ...

Inte min egen uppfattning utan ett behavior som oftast sker i sådana fall ...

Gäller typ gemene man ,så där kan vi inte utpeka någon speciell ...

I början av tråden fanns det uppgifter om att HD godkänt att SD väntade. Eller att de hade ett s.k. öppet förhållande. Det kan också vara så att SD lurade i detta i LW eller hävdade att han och HD höll på att bryta upp. Men detta vet vi inget om med säkerhet. Att HD begärde skilsmässa efter sex år kan tyda på att hon inte alls var med på arrangemanget. Men lika gärna att de sedan länge ledsnat på livet som gifta. Men då ger det sig ännu märkligare att de efter mordet umgåtts så mycket.
Citera
2019-04-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det kan ju mycket väl vara så att JG sagt ngt sånt till Holmes utan att JG alls är religiös. Ibland har icke-kristna mycket mer åsikter om vad kristna borde göra och inte göra än de kristna själva. JG kan tycka att det lät bättre och ursäktade att han tog avstånd från LW men inte SD, som han väl var mer kompis med. Kanske för HDs skull.
JG själv har vi väl fått fram, är frånskild och nu sambo, så ngn fanatism i livshållning verkar inte omfatta honom själv.
Måste vara en mycket hemsk situation för JG också.

Man vet ju hur amerikanare är, skenheliga är rätta ordet. Går till kyrkan på söndagar fast de inte är troende. ( spekulationer och fördomar )
Citera
2019-04-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Man vet ju hur amerikanare är, skenheliga är rätta ordet. Går till kyrkan på söndagar fast de inte är troende. ( spekulationer och fördomar )
Å andra sidan har vi, eller snarare Thurfjäll, vetenskapliga rön om hur svenskarna är: 20% religiösa, 5% ateister och 75% semisekulära. De sistnämnda i "levd samtidlighet". Min tolkning av det är att vi kan förfäkta logiskt motsatta uppfattningar om livet samtidigt, utan att det stör oss överhuvudtaget. Så problemet med JG kanske snarare är att han bott för länge i Sverige och smittats av tankesättet. Då blir det inget problem att uppröras över ena parten i ett äktenskapsbrott och omfamna den andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in