2019-04-05, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Butt-fuck-gieg? Njae, jag tror han skrämmer bort konservativa väljare med sitt bögeri och vänsterfolket skrämmer han bort med att anamma ett hånfullt språk gentemot SJW:s genom att benämna denna grupp som just så, som denna artikel menar är "nedsättande" ("pejorative") mot denna grupp:

https://www.currentaffairs.org/2019/03/all-about-pete

O fan. Får vi väl stryka honom också då. Jag trodde faktiskt han var ett bekvämt center-alternativ gemtemot typ en breadline Bernie eller någon sådan tokvänster stolle lol. Vad finns då kvar? Faith Spotted Eagle eller?

Citat:
Ursprungligen postat av teblad
Tror du verkligen det? Buttigieg kan nog ligga högt på Dems lista men om han blir kandidaten så har man övervunnit det här med homosexualitetsproblemet för många. Det kan vara så att många gillar Buttigieg på grund av det också. Vindarna blåser hela tiden åt olika håll så man vet aldrig.

Vi får väl se. Jag siar bara som de flesta andra här inne. Om ett år vet vi mer. Finns dock faktiskt faktorer som pekar på att även Buttigieg kan få nobben han med.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-05 kl. 17:04.
Citera
2019-04-05, 17:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trump säger på band att han kan greppa tag i fittan på folk. Ja, men vad bra! Då är det helt fritt fram för äckel-Biden att kladda på små barn! Är det så du säger? Du vill byta ut en gubbe som äcklat sig mot en annan som äcklar sig, för det är mindre äckligt när det är barn som är måltavlan, är det vad du säger? För det är så det låter! Kan du inte vara man nog att fördöma beteendet rakt av, oavsett vem det än är som gör det?
Det är inte fritt för nått.
Men hur inbillar du dig vi inte ska prata om trumps saker om det blir Biden Vs. trumpen?

Det kommer bli skoj och prata om trumpens kramar på ivanka och om man pratar om biden.
Plus allt annat.
What goes around, comes around, så det ska bli roligt om det blir biden.

Men varför inbillar du dig detta är whataboutism, vi har faktiskt bara två personer att prata om, och då måste man ju även prata om trumpens sexuella predatoriska beteenden.
Allt annat vore galet korkat, riktigt korkat tom, men vad är nytt där

Whataboutism
Där glömde du tänka till.
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
O fan. Får vi väl stryka honom också då. Jag trodde faktiskt han var ett bekvämt center-alternativ gemtemot typ en breadline Bernie eller någon sådan tokvänster stolle lol. Vad finns då kvar? Faith Spotted Eagle eller?
Spelar ingen roll vilket demokrat det är, man är så långt höger nu.
Att 100% som inte är på deras sida, är samtliga kräk.

Det är den nivån av diskussion vi har.
Men återge vad Biden eller andra demokrater står för, det klarar man aldrig av att berätta.
Inte ens av misstag.
Citera
2019-04-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inte fritt för nått.
Men hur inbillar du dig vi inte ska prata om trumps saker om det blir Biden Vs. trumpen?

Det kommer bli skoj och prata om trumpens kramar på ivanka och om man pratar om biden.
Plus allt annat.
What goes around, comes around, så det ska bli roligt om det blir biden.

Men varför inbillar du dig detta är whataboutism, vi har faktiskt bara två personer att prata om, och då måste man ju även prata om trumpens sexuella predatoriska beteenden.
Allt annat vore galet korkat, riktigt korkat tom, men vad är nytt där

Whataboutism
Där glömde du tänka till.
Så du vill ha en presidentvalskampaj där retoriken enbart handlar om vem som har mest rätt att kladda? Du var då en besynnerlig en... Du har fortfarande inte tagit avstånd från Bidens kladdande. Jag har inget som helst problem problem att ta avstånd från Trumps utalanden om att greppa tag i kvinnors underliv, varför kan inte du göra motsvarande och säga att det är fel av Biden att trycka små barn mot sitt underliv, klämma dem på brösten och smeka och kyssa dem i ansiktet mm.?
Citera
2019-04-05, 17:07
Avslutad
Citat:
Spelar ingen roll vilket demokrat det är, man är så långt höger nu.
Att 100% som inte är på deras sida, är samtliga kräk.

Det är den nivån av diskussion vi har.
Men återge vad Biden eller andra demokrater står för, det klarar man aldrig av att berätta.
Inte ens av misstag.

Du tycker Bernie Sanders är höger? Nej du. DNC är väldigt splittrade just nu mellan en sossig center-vänster falang (Sanders, AOC etc) och en nyliberal center-höger falang (Pelosi, Biden etc). Fullt inbördeskrig råder bland demokraterna.
Citera
2019-04-05, 17:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du tycker Bernie Sanders är höger? Nej du. DNC är väldigt splittrade just nu mellan en sossig center-vänster falang (Sanders, AOC etc) och en nyliberal center-höger falang (Pelosi, Biden etc). Fullt inbördeskrig råder bland demokraterna.
Nä, varför skulle jag tycka det för?
Citat:
Så du vill ha en presidentvalskampaj där retoriken enbart handlar om vem som har mest rätt att kladda? Du var då en besynnerlig en... Du har fortfarande inte tagit avstånd från Bidens kladdande. Jag har inget som helst problem problem att ta avstånd från Trumps utalanden om att greppa tag i kvinnors underliv, varför kan inte du göra motsvarande och säga att det är fel av Biden att trycka små barn mot sitt underliv, klämma dem på brösten och smeka och kyssa dem i ansiktet mm.?
Nej, det är du som säger, inte jag.
Och sen fortsätter du att prata som jag svarade ja, sånt kallas lägga orden i mun.

What goes around, comes around, kom ihåg det.
För så fort man börjar prata om Biden och detta, så kommer man direkt fråga om trumpen om det blir biden vs. trumpen.

Verkar som du inte har förmåga och greppa om man tar pratar om biden, så kommer man prata om trumpen.
Det är ju bara dom vi kan prata om det blir Biden vs. trumpen.
Citera
2019-04-05, 17:23
Medlem
Citat:
Pelosi och Biden skulle jag inte säga är "höger" utan mer tillhör den mer klassiska "mitten-fåran". Till högern skulle jag mer säga är sådna som är "Blue Dog Democrats", "New Democrats", eller "Democrats for Life of America". Exempel på sådana är Joe Manchin, Jon Tester, John Bel Edwards, Bob Casey Jr., Phil Bredesen, Dan Lipinski etc.

Denna grupp marginaliserades dock i valet 2016, och än mer i valet 2018, då de flesta av dessa kandidater förlorade till Republikanska kandidater, medan vänsterdemokraterna befäste sina ställningar runt om i landet, och det finns idag ingen tänkbar presidentkandidat bland demokraternas höger-fåra:

https://www.thejustice.org/article/2018/11/conservative-democrats-reach-a-new-zenith-of-uselessness

De som i så fall skulle vara "minst vänsterextrem" bland de kandidater som finns nu, skulle jag i så fall säga är någon som Tulsi Gabbard eller Kirsten Gillibrand.
Citera
2019-04-05, 17:25
Medlem
Citat:
Nä, varför skulle jag tycka det för?

Nej, det är du som säger, inte jag.
Och sen fortsätter du att prata som jag svarade ja, sånt kallas lägga orden i mun.

What goes around, comes around, kom ihåg det.
För så fort man börjar prata om Biden och detta, så kommer man direkt fråga om trumpen om det blir biden vs. trumpen.

Verkar som du inte har förmåga och greppa om man tar pratar om biden, så kommer man prata om trumpen.
Det är ju bara dom vi kan prata om det blir Biden vs. trumpen.
Suck, du fördömmer fortfarande inte Bidens agerande. Kan du inte bara göra det? Säg "Biden beter sig äckligt, och det är fel!" Bara copy/pasta den meningen om du vill, ifall du inte orkar skriva ut det själv.
Citera
2019-04-05, 17:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Suck, du fördömmer fortfarande inte Bidens agerande. Kan du inte bara göra det? Säg "Biden beter sig äckligt, och det är fel!" Bara copy/pasta den meningen om du vill, ifall du inte orkar skriva ut det själv.
Biden gillar kramas, dock ser jag inte det uppsåt som trumpen har.

Men om Biden är äcklig, det återstår väl se.
Jag tror inte det, men det får tiden utvisa.

Dock ingen whataboutism när vi bara har två personer och prata om.
Tar vi upp biden och dessa kramar, så kommer hela tiden man prata om trump.
Att prata om detta komemr bara leda till ett enda ställe.

Dock ser vi i tråden att man igen ser trumpnissar inte ha en susning vad biden står för.
Citat:
Pelosi och Biden skulle jag inte säga är "höger" utan mer tillhör den mer klassiska "mitten-fåran". Till högern skulle jag mer säga är sådna som är "Blue Dog Democrats", "New Democrats", eller "Democrats for Life of America". Exempel på sådana är Joe Manchin, Jon Tester, John Bel Edwards, Bob Casey Jr., Phil Bredesen, Dan Lipinski etc.

Denna grupp marginaliserades dock i valet 2016, och än mer i valet 2018, då de flesta av dessa kandidater förlorade till Republikanska kandidater, medan vänsterdemokraterna befäste sina ställningar runt om i landet, och det finns idag ingen tänkbar presidentkandidat bland demokraternas höger-fåra:

https://www.thejustice.org/article/2018/11/conservative-democrats-reach-a-new-zenith-of-uselessness

De som i så fall skulle vara "minst vänsterextrem" bland de kandidater som finns nu, skulle jag i så fall säga är någon som Tulsi Gabbard eller Kirsten Gillibrand.
Alla som står till vänster om trumpnissar lägg i samma grupp.
Vi sett det tusentals ggr redan, så varför skulle det ha ändrat sig till idag?

Tycker detta är parodi att inte prata sakfrågor eller ens klara av att återge dom.>
Dock är det så att högerfascisten sällan diskuterar, utan det är bara monologer som gäller och strunta i det mesta den andra säger.
Citera
2019-04-05, 17:34
Bannlyst
Biden, Sanders eller nån annan jude vem fan bryr sig numera judarna styr oavsett ALLT over there. USA är den största parodi på ett demokrati i världshistorien.
Citera
2019-04-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsdonator
Biden, Sanders eller nån annan jude vem fan bryr sig numera judarna styr oavsett ALLT over there. USA är den största parodi på ett demokrati i världshistorien.
Biden är av irländskt katolskt ursprung, med inslag av franskt och engelskt. Inte jude mao. vad jag vet. Däremot är han en "kristen sionist", men säg den amerikanske presidentkandidat som INTE varit sionist? Möjligen inte Obama förvisso, men det var mest ett personligt "beef" han hade med Netanyahu, han var i övrgt precis lika pro-israelisk som alla andra.
Citera
2019-04-05, 18:00
Avslutad
Citat:
men säg den amerikanske presidentkandidat som INTE varit sionist?

Jimmy Carter och JFK kanske? Men de är nog typ de enda sedan 1948 tror jag.
Citera
2019-04-05, 18:23
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Jimmy Carter och JFK kanske? Men de är nog typ de enda sedan 1948 tror jag.
Obama var verkligen ingen zionists. Närmare en islamist i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in