Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Jag lägger inte din text i en spoiler, då jag tycker den är alldeles för bra.
Tror du är väldigt nära sanningen.
Ett av alla argument många använder för att visa att Oskar är ensam gärningsman är att flera påpekar att han såg sjuk ut, kunde knappt hålla näsan ovanför vattenytan, berättade för kollegor hur jobbig hemsituationen var., svarta ringar under ögonen, magrat och tappat håret (som inte fanns). Vet inte hur många gånger det sagts i tråden att Oskar blev sjuk, speciellt av Missan.
Tror fan att han mådde fruktansvärt dåligt och att det syntes på honom om det är som du så bra beskriver i ditt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frank-Jesus
Jag håller med! Jag tycker också att det var ett bra urval av fakta, en sansad sammanställning och klarsynta men modesta spekulationer. Helt fritt från magiska slipsar, pedofila nätverk, analfabetiska poliser, tyranniska farföräldrar, direktingångar till "åklagare" eller annat som somliga drar fram — ur sitt eget arsle.
Ja, det vore mer rubbat om han gick omkring opåverkad. Då kan man snacka om fett grandios och välvaccinerad via ego - dvs psykopati.
De gillar sig själva så förfärligt mycket att det även vore helt osannolikt att planera självmord. Känslorna är så ytliga och flacka att de inte hamnar deep down depression.
Det är i depressionen det skiljer sig från andra som mördar barn när det kommer till familicide eller filicide.
Denna grundläggande fakta "råkar" falla bort i tråden och det är ett sammelsurium med pedofiler som Eklund och annat skevt. Men ändamålet helgar väl medlen, det är mindre nogaräknat att det antingen inte är sant eller osannolikt.
EIPS vore mer troligt med tanke på både trolig ångest och depression. För att inte tala om en sju helsickes svartsyn. Tomhetskänsla.
Separationsångest - inbillad eller reell - ger katastrofkänsla. Extremt hög risk för självmord.
Men borderline brukar främst drabba kvinnor.
Det är som ett manus; en masssuggession. För alla pratar likadant. Samma mantra. Samma ordval. Samma påståenden. Om och om och om igen. Det får min att tänka på en sufflör i ett orkesterdike.
Man vet mycket bättre än polisen utan nån insyn alls. För sekretess betyder tydligen att all rättsäkerhet förfaller och där under står att Hanna är oskyldig.
Att sitta och fria en formellt misstänkt mördare är helt absurt. Det som är ännu mer absurt är att man låtsas göra gott för barnen.
Rättshaverism och inte ett dugg annat.