2019-02-21, 22:55
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Det lyckades, fick dock vända mig till Arkivet som hjälpte mig både skrapa fram ett målnummer och lägga en beställning på fallet

Snyggt!
Nu blev jag ju väldigt nyfiken vad det är för fall som du är beredd att betala upp till 5000 kr för
Citera
2019-02-21, 23:19
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Snyggt!
Nu blev jag ju väldigt nyfiken vad det är för fall som du är beredd att betala upp till 5000 kr för

Ett mord som begicks nere i Småland under sent 90-tal. Så som jag förstod det så är det en snubbe som har öppnat dörren hos en äldre kvinna i 70-års åldern, gått rakt in i hennes bostad och slagit ihjäl henne, då han blivit förbannad för att hans flickvän inte var hemma. Denna flickvän ska ha varit granne till kvinnan.

Hörde en story om detta för läääänge sedan, sen dök tanken upp igen ^^ Ska hämta ut den i veckan som kommer.
Citera
2019-02-21, 23:23
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ett mord som begicks nere i Småland under sent 90-tal. Så som jag förstod det så är det en snubbe som har öppnat dörren hos en äldre kvinna i 70-års åldern, gått rakt in i hennes bostad och slagit ihjäl henne, då han blivit förbannad för att hans flickvän inte var hemma. Denna flickvän ska ha varit granne till kvinnan.

Hörde en story om detta för läääänge sedan, sen dök tanken upp igen ^^ Ska hämta ut den i veckan som kommer.

Aldrig hört talas om, men det låter helt sjukt!
Vad fick han för straff?

Du får väldigt gärna dela med dig av den om du har lust
Citera
2019-02-22, 11:27
Medlem
Citat:

Är det Ingrid Wählisch-mordet måhända?
Citera
2019-02-22, 11:42
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Aldrig hört talas om, men det låter helt sjukt!
Vad fick han för straff?

Du får väldigt gärna dela med dig av den om du har lust

Delar gärna med mig av FU när jag har den
Tror de låste in honom på hispan, så som jag förstått det.

Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Är det Ingrid Wählisch-mordet måhända?

Nej jag tror hon hette Tyra Jonsson, eller något i den stilen.
Citera
2019-02-22, 11:54
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Delar gärna med mig av FU när jag har den
Tror de låste in honom på hispan, så som jag förstått det.

Nej jag tror hon hette Tyra Jonsson, eller något i den stilen.

Tack, det uppskattas!
Ja, det hoppas jag. Han känns inte helt frisk.
Citera
2019-03-11, 04:30
Medlem
Någon som har fup på mordet på Lena wärnegrip Stendahl i Lambohov i Linköping 2009?
Hon blev knivhuggen när hon cyklade hem vid midnatt, pratade med sin pojkvän i telefon och skrek på hjälp. 21 åring dömdes för mordet.
Citera
2019-03-28, 16:02
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Örjan Ramberg misshandlar och trakasserar flickvän, Stockholm, 1996-1997
(FB) Skvaller om Örjan Ramberg?

Skådespelaren Örjan Ramberg dömdes vid tingsrätten till tre månaders fängelse. I hovrätten slapp han undan med villkorlig dom.

TR- och HoVR-dom: https://minfil.com/Y4pdM4T5m0

Tack till Guldspade.
Citera
2019-04-02, 12:22
Medlem
Doodis avatar
I och med att Spår börjat en ny podd-serie om mordet på Thuy Nguyen, skulle någon kunna lägga upp FUP:en för det ärendet igen? Domen finns, men inte FUP. Tack på förhand.
Citera
2019-04-03, 16:58
Medlem
För er som begär ut FUP, fick svar nu senast från Gävle domstol att de vill ha betalt. Oskäligt betalt! Över tusen spänn för att skicka den i pappersform. De skickar inte elektroniskt, vilket är ju jävligt surt ur ett miljöperspektiv!
Hur blir ni bemött? De har ju inte varit nå probs förr??
Citera
2019-04-04, 10:41
Medlem
Vet inte om det bara är jag, men sökfunktionen här är omöjlig! Läste nyss Fup:en för mordet på Anna Lind. Vet ni om domen finns någonstans?
Citera
2019-04-04, 15:40
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vet inte om det bara är jag, men sökfunktionen här är omöjlig! Läste nyss Fup:en för mordet på Anna Lind. Vet ni om domen finns någonstans?
Problemet är att det finns för många trådar i ämnet för att hitta den. Jag laddade därför upp nya:

https://minfil.com/Hfm793Y4m2/1._FUP_Huvud_pdf
https://minfil.com/T4m991Y9m5/2._FUP_Protokollbil._pdf
https://minfil.com/c6ne92Y8m9/3._FUP_Till_gg.1_pdf
https://minfil.com/hend93Y7m8/4._FUP_Till_gg.2_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här