2019-04-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Är det ok om folk härinne använder samma begrepp som polisen: misstänkt gärningsman (eller misstänkt mördare)? Bara så att vi slipper korrigera varandra hela tiden.

Tycker du inte själv att det är mer passande?
Citera
2019-04-01, 22:39
Medlem
Det har alltså observerats en person på motorvägen vid ungefärlig tidpunkt för skriken?

Isf är det ju med mycket hög sannolikhet gm som observerats - allt annat verkar oerhört långsökt. Man borde därför ha rätt bra koll på vilken riktning och väg gm tog från platsen. Mkt intressant!

Kanske finns också ett relativt bra signalement på mgm som ej framkommit officiellt?

Borde dessutom kunna vara fler än EN förbipasserande bilist som haft möjlighet till observation av mgm under tiden denne rörde sig på vägen eller i nära anslutning till vägen/onrådet.
Citera
2019-04-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
TR kunde ha helt avfört misstanken så som du uttrycker dig, standard, är inte helt korrekt.
Sorry att jag klafsar in i diskussionen, men vet du säkert att polisen har ställt riktade frågor eller är det något som skrivits i tråden och blivit en sanning för dig?
Att de inte hittade henne tidigare är ledsamt men betyder inte på dåligt polisarbete.
Jag har inga frågor på att brottet är olöst, men du svarade inte på min frågan om att ett olöst brott betyder dåligt polisarbete?
Men snälla?!
Vi har under månader tragglat frågan om hur tingsrätten bedömde det material åkl Åsa Hiding presenterade, så vi kan vara säkra på att det inte nådde 'hög standard', d v s upp till 'sannolika'.

Del 2 i ditt inlägg: Det är klart att jag inte vet hur frågorna ställdes. Det är bl a därför jag redan för flera månader sen i tråden efterlyste uppgifter om hur Polisen ställt sina frågor, något som gjorde många i tråden upprörda. Då. Sen dess tycker jag mig ana en liten förskjutning och det har funnits mycket diskussion kring det. Givetvis är inte allt sanning för mig, men om vi skall kunna försöka föra en -eller kanske t o m flera?- diskussion/-er här, blir det närmast stört omöjligt att vid varje inlägg behöva hänvisa till vem som vid vilket tillfälle påstått vad, det måtte du väl förstå?

Del 3 i ditt inlägg: Ja, visst är det "ledsamt" att inte Polisen lyckades hitta LW:s kropp, men det är inte bara ledsamt, det indikerar ett uselt polisarbete. Ett misslyckande. En utredningsmässig katastrof, eftersom mycket tyder på att den tidsutdräkten kan komma att leda till att ingen nånsin fälls för mordet. Men hos dig betyder det inte så mycket? Det var bara lite "ledsamt" att inte kroppen hittades i tid för att möjliggöra fullödiga analyser, rätt uppfattat av mig?

Del 4 av ditt inlägg: Generellt vore det fel att hävda att olösta brott exponerar polisiär inkompetens, för så är naturligtvis inte fallet.
Så att från detta taffliga polisarbete gällande mordet på LW, induktivt landa i att alla olösta mord beror på dåligt polisarbete, är en grov missbedömning.
Men här, när det gäller mordet på LW, vill jag hävda att "olöstheten" beror på dåligt polisarbete, absolut!

OffT: Jag har lagt mer av min lediga tid på att förklara för dig än vad jag kanske anser rimligt.
Jag tar därför inte illa upp om du väljer att inte replikera. Jag tänker inte försöka övertyga dig till att anamma mina åsikter eller uppfattningar, så låt gärna dina tangenter vila.
I all vänlighet!
/C
Citera
2019-04-02, 02:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kanske du i så fall kan förklara skillnaden för oss oinvigda?

Det är ju off-topic, men får se om det får vara kvar. Ett exempel:

Citera
2019-04-02, 02:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
För att ett vittne tror att någon är skyldig höjer väl inte misstanken om de inte har något som styrker deras tro?

Nej. Precis så är det så klart. Och tur är väl det. Jag tror Jean Banan mördade LW. Vi får nog vänta oss att se honom bli skäligen misstänkt snart.
Citera
2019-04-02, 02:32
Medlem
Citat:
men vet du säkert att polisen har ställt riktade frågor eller är det något som skrivits i tråden och blivit en sanning för dig?

Det där är som vanligt bara trams från carina. Finns ingen hejd på metoder att försvara SD.
Att polisen skulle låta sig påverkas av en pöbel är bara 2 eller 3 personer tillhörande SD-sekten som tror på.
Citera
2019-04-02, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det gäller bara BO:s umgängeskrets. Sedan ska det givetvis finnas annan bevisning, jag sa inte att vittnena ska väcka misstankar utan öka misstanken som redan finns. Det är ju viss skillnad.
Vad är det för skitsnack? Vad har du för belägg för det? Känner du inblandade personer eller?
Var försiktig med såna här påståenden. Fick du inte lära dig bättre vid FBI?
Citera
2019-04-02, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du får det bra så svettigt å hitta någon i tråden som skyddar eller försvarar en GM.
Jag håller inte med dig. Har följt tråden från dag ett och och skulle kunna peka ut ett antal
användarnamn som helt klart försvarar MGM. Notera att jag aldrig sagt försvarar "en GM" som du utrycker dig, utan har hela tiden sagt att vissa försvarar MGM. Det är en väsentlig skillnad.
Men sånt här tjafs tillför inget. Det viktigaste är att mördaren åker fast och lagförs vilket jag
nästan är övertygad om kommer ske. Skulle det mot förmodan inte ske, har vi ändå aspekten att det ändå förmodligen är polisiärt uppklarat och MGMs liv är oavsett i princip lagt i ruiner.
Den "domen" kommer mördaren aldrig undan.
Citera
2019-04-02, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag håller inte med dig. Har följt tråden från dag ett och och skulle kunna peka ut ett antal
användarnamn som helt klart försvarar MGM. Notera att jag aldrig sagt försvarar "en GM" som du utrycker dig, utan har hela tiden sagt att vissa försvarar MGM. Det är en väsentlig skillnad.
Men sånt här tjafs tillför inget. Det viktigaste är att mördaren åker fast och lagförs vilket jag
nästan är övertygad om kommer ske. Skulle det mot förmodan inte ske, har vi ändå aspekten att det ändå förmodligen är polisiärt uppklarat och MGMs liv är oavsett i princip lagt i ruiner.

Tack och helt enig med det du säger.
Citera
2019-04-02, 04:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Postaren och den ytliga/ytlige bekanta Etthuspalandet hade kontakt
med LW kl. 22:49 måndag kväll den 14/5. Tyvärr fungerar ej bildumpen längre.

Enligt EGT hade någon/några i Norge-gruppen kontakt med LW kl. 23:09,
om det är trovärdigt kan jag ej bedöma.

Hur var det, har Moralensväktare skrivit att LW:s sista (kända)
digitala kontakt var med SD på mordkvällen?

Kan någon uppdatera mig om vilka som skulle med på Norgeresan?
JH, B*hold*rX är den ende jag kommer ihåg av gruppen.

Dessutom undrar jag - liksom postaren Hemma97322 - ifall någon
vet vem Stefa* Östma* är? Han hade kontakt med Lena kl. 22:49 på
mordkvällen. Skulle han med på Norgeresan? Hittar inga svar i tråden
på dessa frågor. Stefa* är vän med JG på Facebook.

Från Beholders geologg:

"Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d34b1b04-c70d-442c-ad6a-f0710754c7c6&IID=80b1acd7-2bb4-4d06-bb4c-838750b6ed2c
Citera
2019-04-02, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det kan man verkligen undra.

Det borde inte vara så svårt för polisen
att få reda på vilka som postat detta.
Hoppas att de plockar in dem och sätter
rejäl press på dem vid förhör.

Frågan är väl varför de väljer att skydda
GM
?
Är det av egoistiska skäl?
Tjänar de någonting på att han är fri?
Eller tycker de att LW får skylla sig själv?
Att hon hade gjort något som hon ”förtjänade” att bli mördad för?

Citat:

I det inlägget som jag kommenterade innan du hoppade in står det
svart på vitt vadå, jo, det står ju GM, å det va det du valde å försvara.

Sedan håller jag med dig om att SD-sekt å liknande tjafs inte leder någon vart.

Jag skrev fel till dig, skrev "duktig idiot", menade nyttig idiot.
Hm, undrar hur många i tråden som känner UW.
Citera
2019-04-02, 07:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vad är det för skitsnack? Vad har du för belägg för det? Känner du inblandade personer eller?
Var försiktig med såna här påståenden. Fick du inte lära dig bättre vid FBI?

Så är det. En MGM:s umgängeskrets är oftast chockade över att "den gode vännen" kan vara en mördare. Då kommer troligvis majoriteten säga att hen inte är den skyldige. Det minskar ändå inte polisens misstankar.

Vilka ska de tro på mest i det här läget? BO:s sida som pekar mot en MGM, eller MGM:s sida som pekar mot någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in