Citat:
Ursprungligen postat av
Chica16
TR kunde ha helt avfört misstanken så som du uttrycker dig, standard, är inte helt korrekt.
Sorry att jag klafsar in i diskussionen, men vet du säkert att polisen har ställt riktade frågor eller är det något som skrivits i tråden och blivit en sanning för dig?
Att de inte hittade henne tidigare är ledsamt men betyder inte på dåligt polisarbete.
Jag har inga frågor på att brottet är olöst, men du svarade inte på min frågan om att ett olöst brott betyder dåligt polisarbete?
Men snälla?!
Vi har under månader tragglat frågan om hur tingsrätten bedömde det material åkl Åsa Hiding presenterade, så vi kan vara säkra på att det
inte nådde 'hög standard', d v s upp till 'sannolika'.
Del 2 i ditt inlägg: Det är klart att jag inte vet hur frågorna ställdes. Det är bl a därför jag redan för flera månader sen i tråden efterlyste uppgifter om hur Polisen ställt sina frågor, något som gjorde många i tråden upprörda. Då. Sen dess tycker jag mig ana en liten förskjutning och det har funnits mycket diskussion kring det. Givetvis är inte allt sanning för mig, men om vi skall kunna försöka föra en -eller kanske t o m flera?- diskussion/-er här, blir det närmast stört omöjligt att vid varje inlägg behöva hänvisa till vem som vid vilket tillfälle påstått vad, det måtte du väl förstå?
Del 3 i ditt inlägg: Ja, visst är det "ledsamt" att inte Polisen lyckades hitta LW:s kropp, men det är inte bara ledsamt, det indikerar ett uselt polisarbete. Ett misslyckande. En utredningsmässig katastrof, eftersom mycket tyder på att den tidsutdräkten kan komma att leda till att ingen nånsin fälls för mordet. Men hos dig betyder det inte så mycket? Det var bara lite "ledsamt" att inte kroppen hittades i tid för att möjliggöra fullödiga analyser, rätt uppfattat av mig?
Del 4 av ditt inlägg: Generellt vore det fel att hävda att olösta brott exponerar polisiär inkompetens, för så är naturligtvis inte fallet.
Så att från detta taffliga polisarbete gällande mordet på LW, induktivt landa i att alla olösta mord beror på dåligt polisarbete, är en grov missbedömning.
Men här, när det gäller mordet på LW, vill jag hävda att "olöstheten" beror på dåligt polisarbete, absolut!
OffT: Jag har lagt mer av min lediga tid på att förklara för dig än vad jag kanske anser rimligt.
Jag tar därför inte illa upp om du väljer att inte replikera. Jag tänker inte försöka övertyga dig till att anamma mina åsikter eller uppfattningar, så låt gärna dina tangenter vila.
I all vänlighet!
/C