2019-03-31, 21:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Rosamund, du frågade den 20/6 om någon i Lenas närhet var vänsterhänt och den frågan väckte en undran. http://www.flashback.org/sp64398552

CarlJanne och jag frågade nyfiket (2 ggr var) vad du menade.
https://www.flashback.org/sok/"%7C64398552"?sp=1&so=d

Därefter kom ditt svar om dödligt våld den 22/6. Jag reagerade eftersom dödsorsak inte var uttalat då.

Jaha, vad är tanken med att ta fram just mina spekulationer, teorier och frågor om fallet för 10 månader sedan förstår jag inte.

Lägg ner det. Njut av kvällen istället. 😎
Det gör jag.
Citera
2019-03-31, 21:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om jag inte minns helt galet så var det väl vid 14.30-tiden
lördagen den 19/5 som kroppen hittades.

Du nämner att inlägget skrevs 02.50 den 19/5 - alltså
borde det rimligtvis vara innan Lena hittades.

Tack för detta svar. ”AnonymousPenny” skriver i sitt inlägg att polisen ställt frågor till boende i området om SD och även HD. Detta har, om jag förstått det rätt, skett innan LW hittades.
Citera
2019-03-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Tillför kanske inte tråden så mycket men är någon intresserad av att se Lenas bostad ligger den ute tillsalu nu på hemnet.. Byalagsgatan 4a

Fy f-n så sorgligt! Flera människors tillvaro slagen i spillror.
Lägg på ett kol, Åsa Hiding!
Citera
2019-03-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu får du ta mig fan prata ur skägget, vem/vilka i tråden
anser du skyddar en GM.
Det vet du mycket väl. Kommer inte skriva ut några användarnamn, men du vet mycket väl vilka som syftas.
Citera
2019-04-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu vet vi ju ännu mera, syftar då på bärgaren som enligt uppgift ringt in vid ungefär
samma tidpunkt, larmat om en motorvägsvandrare vid ungefär samma plats som
dalaan angav att skriken kom ifrån.
Om det här samtalet inte fastnade i växeln utan släpptes fram till polisen så tycker
jag att polisen har en jävla massa å förklara.
Ger mig fan på att dom hade pokerafton

Det här mordet skulle kunnat vara löst innan någon ens viste att det va begånget.

Skulle bra gärna vilja läsa om det här i media.
Kanske kom det fram till polisen och dom åkte ut till platsen det vet vi inte.

Tar det bara någon minut för MGM att uppehålla sig på motorvägen för att komma hem så är det svårt för polisen att hinna fram. Viss körtid får vi räkna med... eller hur tänker Du? Vad ska dom förklara?
Citera
2019-04-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha, vad är tanken med att ta fram just mina spekulationer, teorier och frågor om fallet för 10 månader sedan förstår jag inte.

Lägg ner det. Njut av kvällen istället. 😎
Det gör jag.
Det är mycket intressant att läsa vad som skrivits tidigt i tråden (både från de som lämnat tråden och vad vi som håller ut skrivit). En del frågor uppstår...

Ps Till någon som vet...Hur ser/vet man om någon anmält något inlägg här i tråden? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-04-01 kl. 07:34.
Citera
2019-04-01, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är mycket intressant att läsa vad som skrivits tidigt i tråden (både från de som lämnat tråden och vad vi som håller ut skrivit). En del frågor uppstår...

Ps Till någon som vet...Hur ser/vet man om någon anmält något inlägg här i tråden? Ds
Berätta gärna vilka frågor.

Ang ditt PS: När man är inloggad ser man nere i vänstra hörnet på alla inlägg en liten triangel. Den kan man klicka på om man vill anmäla ett inlägg.
Om du t ex klickar på mitt inlägg från 23:08 kan du se där att du får frågan om du vill anmäla och att det redan är anmält för 0.03
Citera
2019-04-01, 08:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Tack, Tufsan. Du tog orden ur munnen. Det är intressant att läsa om en del saker - speciellt det som inte besvarats, trots frågeställningar.

Nu till en annan fråga som gror i huvudet, men som jag inte har tid att kolla upp svaret på just nu. Jag minns att det var en postare som hade den osmakliga idén att lägga ut en koordinatgåta i tråden. Vem var det och blev det något svar på platsen för koordinaten?
Citera
2019-04-01, 09:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nu till en annan fråga som gror i huvudet, men som jag inte har tid att kolla upp svaret på just nu. Jag minns att det var en postare som hade den osmakliga idén att lägga ut en koordinatgåta i tråden. Vem var det och blev det något svar på platsen för koordinaten?

EGT, enligt dig, se nedan (har inte kollat om det stämmer)

Citat:
Jag blev störd på EGT:s koordinatgåta, men kanske hen gav en ledtråd till mordet?
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-01 kl. 09:41.
Citera
2019-04-01, 09:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
EGT, enligt dig, se nedan (har inte kollat om det stämmer)

Just ja, så var det. Jag hittade nu min citering där jag reagerade på hens inlägg.
http://www.flashback.org/sp65502236
Citera
2019-04-01, 10:46
Medlem
Citat:
Tack, Tufsan. Du tog orden ur munnen. Det är intressant att läsa om en del saker - speciellt det som inte besvarats, trots frågeställningar.

Varför är det enligt dig osmakligt (per se?), att lägga ut en koordinatgåta i denna tråd?
Om syftet var att man skulle lösa gåtan, den som kanske innehöll en pusselbit till själva mordgåtan, vore det väl istället välkommet?
Tänker jag fel?
Citera
2019-04-01, 11:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför är det enligt dig osmakligt (per se?), att lägga ut en koordinatgåta i denna tråd?
Om syftet var att man skulle lösa gåtan, den som kanske innehöll en pusselbit till själva mordgåtan, vore det väl istället välkommet?
Tänker jag fel?

Vi tänker olika. Jag tycker pusselbitar till "mordgåtan" ska till polisen - inte till en flashbacktråd.

Det blev en massiv krattning efter "koordinatgåtan", men det kanske var en ren tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in