2019-03-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, du saknar självinsikt så jag förstår det.

"Någon som skrev från tiden i gbg ex om hur tjejerna var väldigt övervakade."

Ok. Trovärdigt.
Du har inte ett skit kring det här mer än ett påstående från en helt okänd skribent som inte vederlägger med fakta.

Sett till svaret du gav som är rena pladdret så hade du alltså inga belägg mer än dina bilder i hjärnan som du skriver om. Den har vi fått ta del av så det räcker och blir över:

Jag frågade snarare om mer konkret fakta.
Nej varken du eller jag har konkret fakta.
Som sagt.
Saknar jag självinsikt? Så du menar att i själva verket hör jag röster? Mkt oroande med tanke på jobbet jag har😱
Jag har försökt på alla sätt att förklara vilka teorier jag har. Baserat på vissa som jag då tycker är trovärdiga.
Du har valt ut ex en avstängd bannlyst individ som du grundar dina uppfattningar på. Den tror jag lika lite på som du tror på Missan.
Vad är det för konstigt egentligen med att vi drar olika slutsatser i bjärredsfallet? Vi lever helt skilda liv, har helt olika livserfarenheter and so on. Kan du inte framföra dina åsikter utan att vara otrevlig? Jag vill inte bråka med dig. Bara ta mig rätten att säga mitt så säger du ditt. Nu måste jag vila innan jag går upp i mani och snart kommer rösterna åxå. Du ser. Jag har självinsikt👍
Citera
2019-03-31, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Nej varken du eller jag har konkret fakta.
Som sagt.
Saknar jag självinsikt? Så du menar att i själva verket hör jag röster? Mkt oroande med tanke på jobbet jag har😱
Jag har försökt på alla sätt att förklara vilka teorier jag har. Baserat på vissa som jag då tycker är trovärdiga.
Du har valt ut ex en avstängd bannlyst individ som du grundar dina uppfattningar på. Den tror jag lika lite på som du tror på Missan.
Vad är det för konstigt egentligen med att vi drar olika slutsatser i bjärredsfallet? Vi lever helt skilda liv, har helt olika livserfarenheter and so on. Kan du inte framföra dina åsikter utan att vara otrevlig? Jag vill inte bråka med dig. Bara ta mig rätten att säga mitt så säger du ditt. Nu måste jag vila innan jag går upp i mani och snart kommer rösterna åxå. Du ser. Jag har självinsikt👍
Vet du inte skillnaden på självinsikt och att höra röster då är det nog rätt illa ställt. Och NEJ - jag skriver om dina BILDER du fått på näthinnan via bland annat citerad mening.

Du har fortsatt inget relevant att komma med kring kontrollerande?
Du mal nämligen återigen om allt annat.
Senast redigerad av develi 2019-03-31 kl. 17:22.
Citera
2019-03-31, 17:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag måste svara på det här...

Assisterat självmord kanske inte är en juridisk beteckning men jag är övertygad om att du förstod vitsen med att jag använde det uttrycket.

Jag har som sagt inte följt tråden och du verkar i ditt inlägg ha vissa poänger. Men hur kommer det sig att både H och O ändrade sitt testamente dagarna innan och att döttrarna inte alls nämndes? Det talar ju emot både att dådet var impulsivt och att H inte var inblandad i planeringen.

Förklaringen brukar vara att O förfalskade testamentet och allt annat.
Citera
2019-03-31, 17:30
Medlem
Citat:
Din extremt patetiska pseudoutredning på flashback för att försvara en mördare tycks ha ett högt pris.
Tydligen via att förtala personer i sorg - anhöriga till Oskar, barnens farmor och farfar bla., och en av flickornas vänner.

Och jo - hon är formellt misstänkt mördare.
Det har nämligen förundersökningen utrett och gett som resultat - och polis har som sagt koll på vad som hänt i villan. DU behöver inte veta ett skit.

Ta inte i så att du spricker. Du blir uppenbart helt rosenrasande om någon har en annan syn på fallet än vad du har. Inte bra för blodtrycket.

Du har din uppfattning klar. Fattar inte varför du ens är kvar här i tråden. Det kanske du kan berätta?

Jag har min och mina funderingar och är kvar här enbart av den anledningen jag skrev i mitt förra inlägg: vill veta vem som handgripligen mördade vem och vad jag "behöver veta" eller ej är inte din sak att avgöra.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-31 kl. 17:35.
Citera
2019-03-31, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Jag har varit tränare för ett av barnens idrottslag - syftet var inte att kontrollera mitt barn- utan för att ge hen och de andra barnen möjlighet att idrotta - vem skulle annars gjort det?
Självklart har jag varit med på mina barns skolmöten - är de inte till för barnet och föräldrarna- vem skulle annars varit med?
Förstår inte vad O gjort för fel som tagit del av sina barns intressen? Majoriteten av dagens föräldrar gör det - iallafall i min del av världen.
Hade han inte gjort det - då hade vi fått höra hur ointresserad han är.
Hade han inte kört M till pianolektionerna - då hade det varit ett tecken på en utmattad Hanna med en taskig man. Samma sak gällande skolan.

Exakt allt vänder man på - till leda. Hur långsökt det än är. Om det bara vore som fotbollstränare men man kränker anhöriga. Hannas mors sorg ifrågasätts. Barnens farfar sörjer fel. Agnes vän T*ve är inte äkta. Lego granskar med lupp.

Det visar snarare hur otroligt dåligt de har på fötterna och hur skevt tänk det är.
Citera
2019-03-31, 17:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ta inte i så att du spricker. Du blir uppenbart helt rosenrasande om någon har en annan syn på fallet än vad du har. Inte bra för blodtrycket.

Du har din uppfattning klar. Fattar inte varför du ens är kvar här i tråden. Det kanske du kan berätta?

Jag har min och mina funderingar och är kvar här enbart av den anledningen jag skrev i mitt förra inlägg: vem som handgripligen mördade vem och vad jag "behöver veta" eller ej är inte din sak att avgöra.

Johanna Möller utdelade inte ett enda knivhugg mot sina föräldrar, det lät hon Rajabi sköta om, ändå sitter hon på livstid för mordet på GM.

Samma gäller i det här fallet, oavsett vem som mördade vem så är båda lika skyldiga i och med att de gemensamt och i samförstånd fattade beslutet att utrota familjen, vad är det som är så svårt att förstå med det?
Citera
2019-03-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Jag har varit tränare för ett av barnens idrottslag - syftet var inte att kontrollera mitt barn- utan för att ge hen och de andra barnen möjlighet att idrotta - vem skulle annars gjort det?
Självklart har jag varit med på mina barns skolmöten - är de inte till för barnet och föräldrarna- vem skulle annars varit med?
Förstår inte vad O gjort för fel som tagit del av sina barns intressen? Majoriteten av dagens föräldrar gör det - iallafall i min del av världen.

Du har verkligen en poäng där. Skolan möten är till för föräldrarna och barnen!

Föräldrar möten är till för föräldrarna!
Citera
2019-03-31, 17:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag måste svara på det här...

Assisterat självmord kanske inte är en juridisk beteckning men jag är övertygad om att du förstod vitsen med att jag använde det uttrycket.

Jag har som sagt inte följt tråden och du verkar i ditt inlägg ha vissa poänger. Men hur kommer det sig att både H och O ändrade sitt testamente dagarna innan och att döttrarna inte alls nämndes? Det talar ju emot både att dådet var impulsivt och att H inte var inblandad i planeringen.

Ja det där är en av frågorna som diskuterats och nagelfarits i tråden.
Både O och H var jurister, mycket kompetenta och erfarna sådana.
Trots det har testamentet direkt kopierats av en förlaga på nätet - inklusive grammatiskt fel.
De har således inte, trots sin kunskap och utbildning, själva författat sitt slutgiltiga testamente.

Därtill är testamentet initialt feldaterat på årtal, något som sedan strukits över och rättats till.
Det innehåller fel födelsedagsdatum på arvingen Os syster och har ingen datering för vittnens namnunderskrifter. Inte heller står där som ofta förkommande att man ”härmed den ...bevittnar NNs underskrift av sitt testamente”.
H’s namnteckning på testamentet är därtill avklippt i övre delen, något som antagligen beror på att hon skrev under när det låg ett täckpapper över testamentstexten.

Testamentet fördelar huset och ev övrigt lösöre och tillgångar mellan H’s bror och Os syster, men gynnar i övrigt Os anhöriga, dvs hans syster då hon får hela hans företag samt en kollega till O som får avkastningen från en bok O skrivit.

Testamentet är daterat 3/1 2018. Men det finns ett dödsbevis på H som inte uppger att hon varit vid liv detta datum eller setts av någon. För O finns ett dödsbevis där det står att han senast sågs vid liv 5/1 2018.
Då frågar man sig om H överhuvudtaget sågs skriva under detta testamentspapper?

Gällande att be någon döda en själv - är detta alltid betecknat som ett brott. Utreds som mord och kan i vissa fall av domstolen bedömas som innehållande förmildrande omständigheter som gör att förövaren endast döms för dråp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKLll5/vadjade-till-sin-dotter-jag-vill-do-doda-mig
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-31 kl. 17:43.
Citera
2019-03-31, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Jag har min och mina funderingar och är kvar här enbart av den anledningen jag skrev i mitt förra inlägg: vem som handgripligen mördade vem och vad jag "behöver veta" eller ej är inte din sak att avgöra.
Nej, du så mycket energi lägger jag inte ner i sammanhanget. Helt lugnt konstaterar jag att du är en person som kränker sörjande personer och leker mordutredare.

Varför jag är kvar i tråden har jag svarat på oändligt många ggr och det är inte av ditt intresse gällande om barnen har varit utsatta för incest, om de kämpat dvs om det blivit avvärjningsskador och har föräldrarnas hud under naglarna och om Hanna är oskyldig.

Däremot frågan varför, varningstecken, prevention.

Så du behöver heller inte leka pseudomoderator och ifrågasätta min närvaro mer - det är förklarat för länge sen.
Senast redigerad av develi 2019-03-31 kl. 17:44.
Citera
2019-03-31, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det där är en av frågorna som diskuterats och nagelfarits i tråden.
Både O och H var jurister, mycket kompetenta och erfarna sådana.
Trots det har testamentet direkt kopierats av en förlaga på nätet - inklusive grammatiskt fel.
De har således inte, trots sin kunskap och utbildning, själva författat sitt slutgiltiga testamente.

Därtill är testamentet initialt feldaterat på årtal, något som sedan strukits över och rättats till.
Det innehåller fel födelsedagsdatum på arvingen Os syster och har ingen datering för vittnens namnunderskrifter. Inte heller står där som ofta förkommande att man ”härmed den ...bevittnar NNs underskrift av sitt testamente”.
H’s namnteckning på testamentet är därtill avklippt i övre delen, något som antagligen beror på att hon skrev under när det låg ett täckpapper över testamentstexten.

Testamentet fördelar huset och ev övrigt lösöre och tillgångar mellan H’s bror och Os syster, men gynnar i övrigt Os anhöriga, dvs hans syster då hon får hela hans företag samt en kollega till O som får avkastningen från en bok O skrivit.

Testamentet är daterat 3/1 2018. Men det finns ett dödsbevis på H som inte uppger att hon varit vid liv detta datum eller setts av någon. För O finns ett dödsbevis där det står att han senast sågs vid liv 5/1 2018.
Då frågar man sig om H överhuvudtaget sågs skriva under detta testamentspapper?

Gällande att be någon döda en själv - är detta alltid betecknat som ett brott. Utreds som mord och kan i vissa fall av domstolen bedömas som innehållande förmildrande omständigheter som gör att förövaren endast döms för dråp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKLll5/vadjade-till-sin-dotter-jag-vill-do-doda-mig

Att testamentet är kopierat från en förlaga på nätet säger väl ingenting om vem som skrivit ut det (?)

Ang testamentets innehåll, att O vill testamentera sitt företag till sin syster är väl inget konstigt, inte heller om han kommer ihåg en kollega. Kollegan kanske hjälpte honom med faktainsamling eller liknande.

De som bevittnade testamentet är säkerligen förhörda av polisen och oavsett felskriva/ändrade datum så lär de minnas när de bevittnade underskrifterna (plural). Att H skulle ha lurats till att skriva på är ju att idiotförklara både henne och de som bevittnade underskrifterna.

Jag antar att du skrev fel då du skrev att det fanns ett dödsbevis som visar att H inte var vid liv den 3e (?) Menar du att det skulle finnas ett dödsintyg som säger att hon var död vid det tillfället? Tvivlar på det.

Om vi nu säger att du har rätt, Varför skulle O peka ut sin fru? Då man begår en sådan handling så förstår man att man kommer att dömas hårt i andras ögon oavsett om man handlat ensam eller i samförstånd med någon. Jag tror snarare att man i så fall skulle vilja skydda minnet av den andra. Det är i mina ögon det starkaste "beviset" till att de verkligen var överens.
Citera
2019-03-31, 18:04
Medlem
Citat:
Hade han inte gjort det - då hade vi fått höra hur ointresserad han är.
Hade han inte kört M till pianolektionerna - då hade det varit ett tecken på en utmattad Hanna med en taskig man. Samma sak gällande skolan.

Exakt allt vänder man på - till leda. Hur långsökt det än är. Om det bara vore som fotbollstränare men man kränker anhöriga. Hannas mors sorg ifrågasätts. Barnens farfar sörjer fel. Agnes vän T*ve är inte äkta. Lego granskar med lupp.

Det visar snarare hur otroligt dåligt de har på fötterna och hur skevt tänk det är.
Jo det där med legot förstår jag inte heller. Känner två vuxna syskon som fortfarande kan plocka fram lego när de besöker föräldrahemmet. Så att en hemmabunden 11-åring (eller 14-åring) inte skulle kunna roa sig med lego fattar jag inte.
Citera
2019-03-31, 18:07
Medlem
[quote=tagmaster|67189605]

Jag ser att någon redan svarat dig och du har sett att det finns två sidor i denna tråd. Jag har en tydlig agenda. Jag tror inte på föräldrar som planerar mord på sina barn. Det händer att en förälder gör det och det är nog tragiskt. Det spelar ingen roll vem av föräldrarna som gjort detta men de var inte ens två i planeringen. Eftersom Hanna bragts om livet genom strypning så hamnar Oskar i dåligt läge.

Så här kan det vara med "planeringen":

Det var inget ”avskedsbrev” utan, som någon i tråden trodde redan för ett år sedan, att Hanna skrev på ett tomt papper hemma. I sista minuten åkte Oskar till jobbet för att skriva ut texten på det papperet och åka vidare med det brevet till skola, rektor, Lomma kommun, banken, brevlådan,... vem det nu var till. Det trodde alltså Hanna var avsikten med underskriften och brevet.

Avsikten med testamentet var att det skulle bli ett bevis på att Hanna var delaktig. Att skriva ett testamente och utelämna barnen var ju egentligen helt onödigt eftersom de skulle dö. Det stora täckpapperet var för att Hanna aldrig skulle se texten som Oskar hade ändrat.

Den 10%-iga sjukskrivningen "på grund hemsituationen” gjorde Oskar för att dokumentera att hemmet var sjukt.

Oskars berättelser om sin självmordsbenägna fru var för att ställa in rätt "våglängd” hos kollegor o vänner inför vad som komma skulle.

Datorer och telefoner har säkert fått rätt ”programmering" också.

Jag tror att det kan vara så enkelt som att Hannas ständiga hot om skilsmässa var på väg att bli ett faktum. Att pappan i Bjärred har ungefär samma motiv som pappan i Sala men mycket mera avancerad planering bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in