2019-03-30, 23:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Var du där? vad är din källa? Varför skulle Gud tillåta nåt sånt hända och låta miljarder människor följa fel religion? Varför skulle en fallande ängel lura Muhammed att dyrka Gud ensam, tro på alla profeter inklusive Jesus, Moses, Befalla alla muslimer att betala skatt, hjälpa fattiga, fördriva ont med gott? Inser du det ologiska i ditt påstående?

Ta din egen bevisbörda.
Citera
2019-03-30, 23:07
Medlem
Emolls avatar
Citat:
1) Vem skulle det annars vara enligt dig? Varför skulle en viss specifik person vara bättre än den redan valda att föra vidare Guds budskap?

2) Har du källa på att Muhammed var mytoman och hallucinerade?

Har du källa på att Muhammed ens har funnits?
Citera
2019-03-30, 23:08
Medlem
Emolls avatar
Påhittat jävla strunt, liksom alla religioner. Men Islam tar verkligen priset.
Och nej Islam är VERKLIGEN INTE den mest rimligaste relgionen. Men det krävs verkligen en hjärntvättad muslim för att tro det... Allvarligt talat tycker jag innerligt synd om er som är så pass styrda av en påhittad religion som begränsar era liv.

Islam är den enda religionen som är bakåtsträvande och stampar på samma blad i århundraden.
Islamska tron motsäger sig vetenskap vilket gjort att muslimer inte utvecklas i sinnet. Det finns en anledning till att inget muslimskt land riktigt fungerar.

Islam är en totalitär politisk religion som inte accepterar oliktänkande. Som en auktoritär fascistisk stat.
Senast redigerad av Emoll 2019-03-30 kl. 23:11.
Citera
2019-03-30, 23:08
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att jag är koranist. Jag har sagt att hadither som bekräftas av koranen kan godtas utan vidare eftertanke, hadither som går emot koranen SKA avvisas utan eftertanke och hadither som varken går emot koranen eller bekräftar koranen ska man vara försiktig med att återge som källa. Beträffande att Muhammed ska ha gift sig med en 9 årig varken bekräftas eller avvisas i koranen, således kan vi inte hänvisa till haditeher som källa i det fallet.
Det är nog snarare tvärtom, man avvisar Koranen för att ge företräde till hadither. Vill du ha exempel?

Säg: "Jag kan inte uppnå förmåner för mig själv eller avvärja ett ont [som hotar mig] - ingenting [händer mig] utom det som Gud vill. Men om jag hade haft full kännedom om det som är dolt för människor, skulle jag helt säkert ha kunnat uppnå mycket av detta livets goda och jag skulle ha undgått allt ont. Jag är bara en varnare och förkunnare av hoppets budskap till människor som vill tro." 7:188

I versen ovan står det klart och tydligt att Mohammed inte ser det fördolda, dvs han kan inte se in i framtiden.
Ändå tror de flesta muslimer att en antikrist och en s.k Mahdi ska dyka upp innan domedagen. Man tror dessutom att solen kommer komma upp i väst innan domedagen och massa andra saker som inte nämns det minsta lilla i Koranen. Detta baseras på hadither vilket kräver såklart att Mohammed kunde se in i framtiden.

Jag kan hitta många fler exempel där de flesta muslimerna ger företräde till hadither framför Koran.
Citera
2019-03-30, 23:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Och nej Islam är VERKLIGEN INTE den mest rimligaste relgionen. Men det krävs verkligen en hjärntvättad muslim för att tro det... Allvarligt talat tycker jag innerligt synd om er som är så pass styrda av en påhittad religion som begränsar era liv.

Islam är den enda religionen som är bakåtsträvande och stampar på samma blad i århundraden.
Islamska tron motsäger sig vetenskap vilket gjort att muslimer inte utvecklas i sinnet. Det finns en anledning till att inget muslimskt land riktigt fungerar.

Citat:
Islam är en totalitär politisk religion som inte accepterar oliktänkande. Som en auktoritär fascistisk stat.

Och desutom kan det koran-baserade islam motbevisas rationellt.
Citera
2019-03-30, 23:20
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och desutom kan det koran-baserade islam motbevisas rationellt.

Ja precis, just därför Islam är irrationell inriktning som inte är förenlig med vetenskap.

Islam går att jämföra med Nazism och kommunism. Alla tre är totalitära inriktning.

Och folk undrar varför Ungern och Polen vägrar muslimsk invandring. De enda två förnuftiga länderna vi har tyvärr. Förhoppningsvis kommer det fler snart.
Citera
2019-03-30, 23:46
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ja, finns gott om källor!
Citera
2019-03-30, 23:47
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:

På vilket sätt motsäger den vetenskapen`? På vilket sätt är den bakåtsträvande?
Citera
2019-03-30, 23:48
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeSnubbe
Det är nog snarare tvärtom, man avvisar Koranen för att ge företräde till hadither. Vill du ha exempel?

Säg: "Jag kan inte uppnå förmåner för mig själv eller avvärja ett ont [som hotar mig] - ingenting [händer mig] utom det som Gud vill. Men om jag hade haft full kännedom om det som är dolt för människor, skulle jag helt säkert ha kunnat uppnå mycket av detta livets goda och jag skulle ha undgått allt ont. Jag är bara en varnare och förkunnare av hoppets budskap till människor som vill tro." 7:188

I versen ovan står det klart och tydligt att Mohammed inte ser det fördolda, dvs han kan inte se in i framtiden.
Ändå tror de flesta muslimer att en antikrist och en s.k Mahdi ska dyka upp innan domedagen. Man tror dessutom att solen kommer komma upp i väst innan domedagen och massa andra saker som inte nämns det minsta lilla i Koranen. Detta baseras på hadither vilket kräver såklart att Mohammed kunde se in i framtiden.

Jag kan hitta många fler exempel där de flesta muslimerna ger företräde till hadither framför Koran.

Jag förstår inte vad du vill mena med versen? Versen säger tydligt att Muhammed har inga Gudomliga krafter. Varken mer eller mindre med detta.
Citera
2019-03-31, 00:12
Medlem
Emolls avatar
Citat:
På vilket sätt motsäger den vetenskapen`? På vilket sätt är den bakåtsträvande?

För att inom Islam går koranen före all vetenskap samt utveckling. Inom andra religioner anpassar man läran efter samhällsutvecklingen, till skillnad från Islam. Islam är inte reformerande.
Varför den är bakåtsträvande? För att det inte finns NÅGON modernisering av islam. Det är samma lära som "Mohammed" för tusentals år sedan predikade. Muslimers syn på kvinnor som exempel är densamma övriga världen hade för hundratals år sedan. Det är skrämmande hur bakåtsträvande ni lever och tänker.
Citera
2019-03-31, 00:27
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
För att inom Islam går koranen före all vetenskap samt utveckling. Inom andra religioner anpassar man läran efter samhällsutvecklingen, till skillnad från Islam. Islam är inte reformerande.
Varför den är bakåtsträvande? För att det inte finns NÅGON modernisering av islam. Det är samma lära som "Mohammed" för tusentals år sedan predikade. Muslimers syn på kvinnor som exempel är densamma övriga världen hade för hundratals år sedan. Det är skrämmande hur bakåtsträvande ni lever och tänker.
Har du hört talas om Al Azhar? Världens äldsta ännu aktiva Universitet!

De bedrifter bland annat forskning och utveckling av Islam och Quran-tolkning, bara så att du vet det.

Din fördomsfulla obildade jävla idiotism-sekterist!
Inse att du är en av judarnas hantlangare, en omedveten Slav. Du är judarnas Slav, erkänn det ffs..
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-31 kl. 01:09.
Citera
2019-03-31, 06:18
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Citat:
Ja, finns gott om källor!
Har du källa på att någon bevittnade muhammeds uppenbarelser?

Annars vilar islam och koranen på ett enfaldigt cirkelresonemang.

Muhammeds vittnesbörd är sann för att muhammed säger att den är sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in