Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det står dig fritt att respektera vem du vill, har jag hindrat dig? Om man ställer sig till doms över döda människor så får man tåla frågor, om det visar sig vara en felaktig dom som i detta fallet så förjänar det ingen respekt från mig i alla fall. Allt skitsnack om Oskars psykiska sjukdomar och svarta mössor motbevisas av polisens utredning. I den utredningen har dom pratat med minst 50 personer som kände både Hanna och Oskar betydligt bättre än Moas pianofröken och har kommit fram till att ingen av föräldrarna var psykiskt sjuk. Förstår du nu varför jag ifrågasätter? Om inte så skiter jag högaktningsfullt i det.
Du är så fylld av ilska och bitterhet så det går inte att ha en normal dialog med dig. Men återigen blir du upprörd av skitsnack om Oskar. Du nämner inte Hanna.
Hannas psykiska sjukdomar då som det skrivs mkt om? Inget som upprör dig?
Alltid denne Oskar.
Sedan spekulerar du. Precis som jag. Jag tror att kontakten med anhöriga var dålig. Därför har dom nog inte kunnat bidra så mkt när det gäller psykisk status på Oskar och Hanna. Hade dom haft tätare kontakt så hade dom reagerat och gjort något. Detta säger jag inte för att skuldbelägga utan jag konstaterar bara att familjen var isolerad, utan insyn av anhöriga.
Den här mössan du ständigt återkommer till är ofta förekommande på dom olika psykavd. jag jobbat/jobbar på. Kan vara en mössa eller en huvtröja. Ett sätt att stänga ute en plågsam omgivning, en känsla av att huvudet sprängs, att inte orka med röster både inne i huvudet och utanför. Du kan fortsätta att förlöjliga det. Själv har jag aldrig känt behov av det när jag mött dessa patienter.
Jag tror till skillnad från dig att Missan fick ett väldigt varmt och förtroligt förhållande till Moa och jag tror att Missan är bra på att läsa av människor och fått en hyfsat bra uppfattning om Hanna och Oskar.