2019-03-30, 16:34
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nej, det var inte i media utan här och jag tror det var fler som berättade .
Så du menar att någon som kände O väl har varit inne i tråden och berättat om hans person? Det är oerhört svårt att veta om någon är kontrollerande. Eller narcissist. Inte ens nära och kära ser sånt alltid. Så rota gärna rätt på de inläggen och lägg upp dem. Att vara kontrollfreak har inte något med att göra hur man är i familjen. JAG är kontrollfreak, men skulle aldrig i livet styra min familj med nån sorts järnhand. De är egna individer.
Citera
2019-03-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Positiva saker om H är någonting bra och positiva saker om O är någonting dåligt.

Tycker du?
Citera
2019-03-30, 16:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker du?
Hon var sarkastisk. Ironisk. Läs inlägget hon svarade på.
Citera
2019-03-30, 16:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tror att Hs och Os symbios var det farliga här. Hade de varit mer olika hade detta nog inte skett överhuvudtaget. Vi har ju dessutom alla masker. En på jobb, en hemma, en med kompisar osv osv. Den masken kan sitta ganska hårt. Fan vet. Att man lyckas hålla en sån här sak helt för sig själv, utan att någon överhuvudtaget misstänkte att något var riktigt farligt för barnen - det är ganska otroligt. Under 4-5 månader! Inte ens med facit verkar man kunna se när arbetskamraterna tittar bakåt.
Snygg och prydligt lyckades man radera ut en hel familj.
Det är det farliga. Men det föregås av nånting och det är väl den delen jag försöker titta på eftersom varningssignaler, udda beteende är mer intressant när det kommer till att förhindra att barn mördas under sådana här omständigheter även om just gemensamt familicide är extremt ovanligt.

När de väl beslutat sig och går samman i det riktigt sjuka och farliga är det nog svårt att nå dem, på samma sätt som att en depression som fördjupas ger en försvårad mottaglighet om det så handlar om samtalsterapi (behöver upp i stämningsnivå, antidepressiva) eller hjälp/stöd/råd från den vanliga omgivningen.

För redan innan de börjar förena sig och spela de mer dödligt farliga rollspelen så lär det väl ha funnits nån sorts oro. Att hon undviker att tala om de sjuka barnen är för mig en riskfaktor när det kommer till sådana rollspel; att det finns risk att hon lever i en förnekelse (skjuter det från sig) när det kommer till barnen som lär ligga henne mer varmt om hjärtat än en cancersjuk kollega.
Det vore väldigt typiskt för en empatisk person (som spelar just rollspel) att lägga allt krut på annat än där det rimligtvis borde visa sig (djup oro för barn som krisen baserar sig på) samt att inte ägna sig mer åt sig själv (eget psykiskt välbefinnande).
Faran med rollspel alltså.

För övrigt kan man ju undra vad som kommer först när det kommer till murder-suicide på bas av djup kris och sjuka barn och ett upplevt lidande. Forskningen tror som sagt att självmordstankarna är primära än när andra än föräldrar mördar barn och knappast vill ta livet av sig. Inte har de samma motiv heller och depression, lidande och oro skiljer sig.

För att försöka ringa in de här mammorna, om det nu finns nån vårdkontakt eller om folk får iväg dom dit - så handlar om att inte bara stirra sig blind på de mer "klassiska" riskfaktorerna (våld, dålig ekonomi, droger, soc.anmälan osv) utan kvinnans känsla av hopplöshet, vid depression, självmordstankar, en överdriven oro för barnets hälsa - eftersom det uppenbart inte är som ett vaccin att de är omsorgsfulla, välutbildade och har anknytning till barnet och bryr sig. Att inte invaggas i falskt föreställning om den goda modern som fixar skivan.
Vill hon dö kan hon ta barnen med sig om det är riktigt illa.
Nästan hela högen när det kommer till klassificering av sk. mercy killer har ju efterlämnat en hel hög med förvånade vänner, arbetskamrater och släkt.
- Men.. hon som var så mån över barnen? Hur kunde hon göra så?
Det samma gäller ju de där duktiga männen.

.
Citera
2019-03-30, 16:42
Medlem
Citat:
Det enda som är sant i det du skriver är det där om kvinnan som skrev en halv kröninika med hyllning till O. Och då tänker du på en narcissist? I så fall får jag hoppas att ingen någonsin skriver något bra om mig. Snacka om att tolka som fan läser bibeln.

Och varför skulle nån tvingat H skriva på? Det finns mammor som också tar såna här beslut. Uppenbarligen var H en sådan mamma. Polisens utredning visar klart och tydligt att H var med på hela planen. Det är inte bara underskrifter, det är även mailkonversationer man tagit fram.

Begriper inte er som absolut skall ha O till det stora monstret, och H till den lilla väna varelsen som blivit totallurad. Inte nog med det. Alla trådsanningar som sprids är också otäckt. Det är som viskningsleken: den som upprepar sist, säger något helt annat än den första. I den här tråden har det blivit otroligt mycket sådant. Bättre då att plocka fram källan till det man påstår.

Edit: Hur lurades H att ta den stora dosen sömnmedel tro? Börjar bli en bra synopsis till en deckare här.

Och snacka om att DU borde ha lärt dig att ha kontroll över vad du skriver till andra människor som du öht inte känner.

Är du en likadan person IRL , så då tror jag inte att du behöver vara orolig att du ska bli kallad en ängel.

Hon har inte blivit lurad, däremot så har hon nog blivit nedtryckt sen de började leva som en familj i Bjärred.
Du vet ju inte hur en narcissist kan behandla sina kärestan

Jag har ännu inte fått bevis på att de planerat tillsammans. Det var iallafall en usel planering!
Citera
2019-03-30, 16:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Klockrent! Håller med allt du skriver! Det kryllar av bevis för att Oskar var ondskan själv och att Hanna var sådär god som bara en kvinna kan vara. Jag gissar att du också är en kvinna. Det är bara vi som kan förstå sådana här saker. Männen hindras av sin narcissism.

Ni kvinnor kan inte skylla allt på oss män!
Citera
2019-03-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Klockrent! Håller med allt du skriver! Det kryllar av bevis för att Oskar var ondskan själv och att Hanna var sådär god som bara en kvinna kan vara. Jag gissar att du också är en kvinna. Det är bara vi som kan förstå sådana här saker. Männen hindras av sin narcissism.
Man får nästan intrycket att H var tyst, timid och tillgiven och helt oförmögen att ens strypa en myra på grund av sin storlek, ännu mindre barnen som bevisligen var väldigt stora för sin ålder. Mycket större och starkare än sin mamma. Det bevisar också att det måste vara den narcissistiske Bjärredsstryparen O som är ensam gärningsman. H var ju kvinna och då stryper man bara små bebisar, stora flickor är för starka.
Citera
2019-03-30, 16:48
Medlem
Citat:
Hon var sarkastisk. Ironisk. Läs inlägget hon svarade på.

Försvarsadvokat?
Jo, jag läste det.
Citera
2019-03-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, mycket egna teorier märker jag men frågan är ju hur du och polisen har kunnat komma fram till så olika slutsatser.

Polis och utredare har ju gått igenom allt de har kunnat fånga upp och inget av vad du skriver verkar de ha funnit.

Återigen, hur kunde polisen då komma så fel enligt dig?

Jag har inte sett det!
Några mail i en gemensam dator...väldigt lätt att skicka mail till den andra. Jag har också min laptop öppen hela tiden.

Poliser gör ju ett superjobb i varje brottsfall ..NOT ..Det visades ju på veckans brott att de inte ens tog ett täcke till analys. I ett annat fall!!

Poliser är människor och människor begår misstag.
Citera
2019-03-30, 16:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Och snacka om att DU borde ha lärt dig att ha kontroll över vad du skriver till andra människor som du öht inte känner.

Är du en likadan person IRL , så då tror jag inte att du behöver vara orolig att du ska bli kallad en ängel.

Hon har inte blivit lurad, däremot så har hon nog blivit nedtryckt sen de började leva som en familj i Bjärred.
Du vet ju inte hur en narcissist kan behandla sina kärestan

Jag har ännu inte fått bevis på att de planerat tillsammans. Det var iallafall en usel planering!
Jag skriver åtminstone inte OM andra, utan TILL, till skillnad från dig. Att tillskriva någon egenskaper utan att ens ha träffat personen, är inte så sexigt om man säger så.

Du kommer inte få några bevis på någonting alls. Du är inte en del av utredningen, utan får nog sitta här och gissa, och fortsätta beskriva O som narcissist och kontrollerande. Obehagligt - du kände honom inte. De var två som begick mord på sina barn - ändå är H en timid tjej som var helt under Os kontroll. Tror jag inte på. Jag tror MÖJLIGEN att hon inte var drivande, men det vet jag inte. De var två i beslutet, två i planeringen. Och troligen EN som utförde det hela fysiskt.
Citera
2019-03-30, 16:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Försvarsadvokat?
Jo, jag läste det.
För vem?
Citera
2019-03-30, 16:53
Medlem
Citat:
Så du menar att någon som kände O väl har varit inne i tråden och berättat om hans person? Det är oerhört svårt att veta om någon är kontrollerande. Eller narcissist. Inte ens nära och kära ser sånt alltid. Så rota gärna rätt på de inläggen och lägg upp dem. Att vara kontrollfreak har inte något med att göra hur man är i familjen. JAG är kontrollfreak, men skulle aldrig i livet styra min familj med nån sorts järnhand. De är egna individer.

Fattar nada!! Så du menar att en narcissist inte visar upp den sidan inom den egna familjen. Tror du det så vet du inte hur en narcissist fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in