2019-03-29, 11:11
Medlem
messiasibids avatar
Man hör detta då och då men sällan en vettig eller välgrundad förklaring bara att Soros är ond och drar trådar och vill förstöra. Men belägg ser man aldrig.

Jag tar därav aldrig dessa uttalanden seriöst. Det enda Gorge Soros är för mig är han som framgångsrikt bräckte banken av England så de var tvungen släppa växelkursen. Han är ju smått legendarisk inom finans om inte annat.
Citera
2019-03-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Självklart ska vi acceptera Fidesz och Orbán som Ungerns styrande, det är deras land, deras val, deras buisness och inget parti i Sverige ska tycka och tänka åt andra länders befolkning. Vi är redan hycklerius maximus som land när vi gnäller på Israel/Palestina, Andrzej Duda, Putin mfl.

Soros vet jag inget mer om än att han är född ungrare, stenrik och bor i USA samt att han också gillar att gnälla på andra länders politik och makthavare.
Vad skönt att det bara krävdes 3 svar innan någon så det jag tänkte skriva.

Jag hatar att svenska politiker gör att vi svenskar ser dåliga ut i andra länder. Jag hoppas innerligt att resten av världen är smarta nog att inse att våra politiker har nån sorts mega hybris som inte avspeglar det svenska folket överlag.
Vi har så mkt problem i sverige men politikerna har samtidigt mage att stå där med pekpinnen och säga "ajabaja" till andra länders befolkning för att en hel befolkning inte tycker dom dessa få politiker.

Det värsta av allt med våra politiker är att dom är så otroligt färgblinda att allt är svart och vitt

"Jasså du sopsorterar inte? Fel åsikt!"
"Du vill minska invandringen? Högerextremis!"

Hur fan kan så dumma människor röstas in i riksdagen.. Man löser ett problem bättre genom att diskutera och se olika färger av problemet, inte bara två
Citera
2019-03-29, 11:39
Medlem
qups avatar
Vad är det som är så jävla farligt med en gammal senil gubbjävel? Fokusera på det som är viktigt och lämna demonerna hemma
Citera
2019-03-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Björn Söder är en av de farligaste personerna just nu, dessutom betyder det uttalandet att han antagligen åker!

Herregud.
Vad lever du i för planet?
Citera
2019-03-29, 12:02
Medlem
-benito-s avatar
Björn Söder är den siste sanne SD:aren, han är klockren i alla avseende, förutom i sin vurm för Israel. Men "de" kommer att göra sig med honom för gott vad lider. Var så säkra. Han är ju redan idag avpolletterad och sparkad snett uppåt.
Citera
2019-03-29, 12:03
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Vad är det som är så jävla farligt med en gammal senil gubbjävel? Fokusera på det som är viktigt och lämna demonerna hemma

Mr "no clue". OK vi säger så, inget att se här!!! Cirkulera!!! Titta där borta i stället...
Citera
2019-03-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Problemet med att anklaga G. SOROS för sånt här är att den stora massan inte är pålästa och avfärdar Björn Söder som konspiratorisk högerextrem luffare och där gör SD fel gpng på gång. För att göra såna här uttalanden och inte riskera att ubderminera sig själv och göra SD till åtlöje måste man först utbilda genom t.e.x en debattartikel där man befäster anklagelserna i paritet med riktig fakta.

Tycket det är bra när politiker pratar som vuxna och de borde kunna förvänta sig att folket som engagerar sig politiskt faktiskt är pålästa.

Politiker som pratar till väljarna som om de vore barn är fullständigt olämpliga.
Citera
2019-03-29, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Man hör detta då och då men sällan en vettig eller välgrundad förklaring bara att Soros är ond och drar trådar och vill förstöra. Men belägg ser man aldrig.

Jag tar därav aldrig dessa uttalanden seriöst. Det enda Gorge Soros är för mig är han som framgångsrikt bräckte banken av England så de var tvungen släppa växelkursen. Han är ju smått legendarisk inom finans om inte annat.

Han finansierar liberalism runt om i Östeuropa och är känd antikommunist. Det minns många ungrare inte. De tror att farbror George som han kallas av Victor orban, I själva verket är en muslim som vill fylla landet med afrikaner och araber. I det förra valet så kallades Soros för en sionist som vill utrota det ungerska folket.

Bägge budskap gick hem trots paradoxen. Det som sedan skedde är avskyvärt. Orban minskade landets trygghetspensioner och bokstavligen stal pengar ur EUs socialfond för att bekosta valpropaganda mot George Soros och hans stiftelse open society.
Citera
2019-03-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup

Det påverkas av soros genom hans makt i euparlamentet om inte annat.

En av världens rikaste män ( genom totalt hänsynslös valutaspekulation) med en en extremt stark agenda som han bla utför genom sitt "open society". Googla det du.

Helt sjukt att en privatperson, dessutom utlänning ska ha så mkt makt i sverige och europa. Oligarki.
Citera
2019-03-29, 12:58
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Är du stolt när du i all din inskränkta dumhet sprider den där lögnen och myten som nazzar, vänsterextremister och div. annat löst folk försöker odla.
Har du inga verkliga argument att komma med?
https://motargument.se/2018/12/21/myt-var-george-soros-nazist-eller-ss-soldat-under-2a-varldskriget/

Vilken jävla halmgubbe du länkar till. Det är patetiskt.

George Soros var aldrig själv nazist, det har ingen hävdat. Han har däremot hjälpt nazisterna hitta gömda judar och beslagta deras ägodelar.

Och nej han var ingen soldat. Den där pajas-hemsidan som du länkar till visar bara upp desperata halmgubbar. Men inget som förvånar från vänsterextremisterna i Motargument.
Citera
2019-03-29, 13:00
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Han har rätt. Fidesz är jag däremot osäker på om det rätt häst att satsa på. Sådär ja, nu har zionisten Söder återigen bäddat för anklagelser för antisemitism.

Varför säger du så? Fidesz ÄR ett Sionistiskt parti.
Citera
2019-03-29, 13:02
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Han finansierar liberalism runt om i Östeuropa och är känd antikommunist. Det minns många ungrare inte. De tror att farbror George som han kallas av Victor orban, I själva verket är en muslim som vill fylla landet med afrikaner och araber. I det förra valet så kallades Soros för en sionist som vill utrota det ungerska folket.

Bägge budskap gick hem trots paradoxen. Det som sedan skedde är avskyvärt. Orban minskade landets trygghetspensioner och bokstavligen stal pengar ur EUs socialfond för att bekosta valpropaganda mot George Soros och hans stiftelse open society.

Om jag förstod dig korrekt så är du relativt positivt inställd till Soros? Att han är antikommunist låter vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in