Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Du kanske bör definiera vad du menar med "Sanningen" så jag vet vad det är vi diskuterar här... Är det din sanning; Islams sanning; min sanning eller nån annans sanning..? Om det är Guds sanning du syftar på så kan du kanske säga nåt om hur du upplever denna sanning och hur du kommer i kontakt med den...
(1.)Håller med dig om att vi (ofta) är idioter - men att vi ändå för det mesta gör så gott vi kan här i livet...

Jag vill tro att Sanningen är sanningen allena och inte påverkas nämnvärt av tyckande och uppfattningar.
Kalla det för "Guds sanning" om du vill, det kanske är en träffande beskrivning.
Man kommer i kontakt med den genom att Leva = Existera = Lida (då man inte är enbart "Honom's").
Metodologin utvecklas i och med Religionen samt Kunskaps-utvecklingen/Erfarenheter.
Det bästa tips jag fått för att öppna upp Sökandet var detta:
"Always Study the Nature of Everything You Observe".
1. Du är inte Dum du inte!
'Mer eller mindre' 'Idioter' som 'vill' 'handla' så 'gott' vi 'förmår' - är kanske bättre formulerat då.
Islam (Fred) är dock som alla Religioner:
Uttryck för människans Kunskapstörst samt formuleringar av hennes Insikter och värderingar.
Det är min Tro i varje fall. Och jag vill ju Tro på Sanningen, Så rätta mig gärna!
Är Islam (Fred-är-Bra) inte Sanningen så säg?