2019-03-29, 09:13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Snarare endast Sanningen. Att vi är idioter är dock en del av denna, ja.
Du kanske bör definiera vad du menar med "Sanningen" så jag vet vad det är vi diskuterar här... Är det din sanning; Islams sanning; min sanning eller nån annans sanning..? Om det är Guds sanning du syftar på så kan du kanske säga nåt om hur du upplever denna sanning och hur du kommer i kontakt med den...

Håller med dig om att vi (ofta) är idioter - men att vi ändå för det mesta gör så gott vi kan här i livet...
Citera
2019-03-29, 09:27
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Du kanske bör definiera vad du menar med "Sanningen" så jag vet vad det är vi diskuterar här... Är det din sanning; Islams sanning; min sanning eller nån annans sanning..? Om det är Guds sanning du syftar på så kan du kanske säga nåt om hur du upplever denna sanning och hur du kommer i kontakt med den...

(1.)Håller med dig om att vi (ofta) är idioter - men att vi ändå för det mesta gör så gott vi kan här i livet...
Jag vill tro att Sanningen är sanningen allena och inte påverkas nämnvärt av tyckande och uppfattningar.
Kalla det för "Guds sanning" om du vill, det kanske är en träffande beskrivning.

Man kommer i kontakt med den genom att Leva = Existera = Lida (då man inte är enbart "Honom's").
Metodologin utvecklas i och med Religionen samt Kunskaps-utvecklingen/Erfarenheter.

Det bästa tips jag fått för att öppna upp Sökandet var detta:
"Always Study the Nature of Everything You Observe".

1. Du är inte Dum du inte!
'Mer eller mindre' 'Idioter' som 'vill' 'handla' så 'gott' vi 'förmår' - är kanske bättre formulerat då.

Islam (Fred) är dock som alla Religioner:
Uttryck för människans Kunskapstörst samt formuleringar av hennes Insikter och värderingar.
Det är min Tro i varje fall. Och jag vill ju Tro på Sanningen, Så rätta mig gärna!

Är Islam (Fred-är-Bra) inte Sanningen så säg?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-29 kl. 09:32.
Citera
2019-03-29, 09:36
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Helt rätt. Bögar och transor har ingen plats i ett korrekt och friskt samhälle.
Jag ser hellre bögar och transingar på stan än en jävla massa muslimer.
Citera
2019-03-29, 09:49
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
1. Den allmängiltiga självklarheten har jag accepterat för länge sedan!
2. Din egen menar du? Eller vad talar du om?
3. Igår var du ju i behov av bonus från din försörjningsman för att i förtid skåla i bubbel över passerade dead-lines?
4. Detta är din Religiösa Tro och övertygelse. Du är definitivt både blindare och dummare än jag.

Du vet inte vad religion är, uppenbarligen.
Jag orkar inte ens förklara för någon arbetslös tattare som inte förstår business.
Citera
2019-03-29, 09:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
1. Du är inte Dum du inte!
'Mer eller mindre' 'Idioter' som 'vill' 'handla' så 'gott' vi 'förmår' - är kanske bättre formulerat då.
Ja, det är ju så - att vara människa är lite som att ständigt famla i mörkret och desperat söka ljuset - och det gäller nog inte bara för andligt intresserade individer - utan för de allra flesta - utom möjligtvis för såna där "lyckliga idioter" då..
Citat:
Islam (Fred) är dock som alla Religioner:
Uttryck för människans Kunskapstörst samt formuleringar av hennes Insikter och värderingar.
Det är min Tro i varje fall. Och jag vill ju Tro på Sanningen, Så rätta mig gärna!

Är Islam (Fred-är-Bra) inte Sanningen så säg?
Om det skulle vara så att Islam egentligen är nåt fredligt och bra så måste det väl nästan kännas sårande och kränkande att islamister/jihadister/terrorister har kapat religionen och drar dess namn i smutsen världen över..?
Citera
2019-03-29, 09:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Finns även fall där folk som fått en hjärnskada blir homosexuella.
Är det verkligen sant? Folk som byter sexualitet p.g.a. att de fått en hjärnskada..?

Har du nån källa på det - kan du länka till nån adekvat information om detta..?
Citera
2019-03-29, 09:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Är det verkligen sant? Folk som byter sexualitet p.g.a. att de fått en hjärnskada..?

Har du nån källa på det - kan du länka till nån adekvat information om detta..?

Citat:
Chris Birch fick en stroke och blev homosexuell.

Citat:
Efter stroken sadlade Chris Birch om och blev frisör. I dag har han pojkvän och ett helt nytt umgänge.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/l1JGyy/blev-gay-efter-stroke-oroad-for-aterfall
Citera
2019-03-29, 10:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/l1JGyy/blev-gay-efter-stroke-oroad-for-aterfall
Intressant fall - och lite komiskt förstås - dock kan vi ju inte veta om det var hjärnskadan i sig som gjorde honom homosexuell - eller om den bara förändrade honom på ett sånt sätt att han slutligen accepterade att han innerst inne alltid varit homosexuell.. Svårt att veta...
Citera
2019-03-29, 10:19
Medlem
Citat:
Om det skulle vara så att Islam egentligen är nåt fredligt och bra så måste det väl nästan kännas sårande och kränkande att islamister/jihadister/terrorister har kapat religionen och drar dess namn i smutsen världen över..?
Ja, det är synd att det finns sekter som förstör Islam inifrån. Men okunskapen är så pass stor att folk tycker en massa om Islam utan att ha kännedom om det.

Profeten saw varnade för Khawarij "de som utträder", de som lämnar", ”separatister”.
Han sa att denna sekt kommer dyka upp då och då i tiden. De stora lärda, Ulama, är överens om att IS, al qaida, boko haram mfl är Khawarij.
Profeten saw kallade dessa för helvetets hundar och vi muslimer ska strida mot Khawarij, antingen med ord eller handlingar. Att bestrida med ord kan vara att tillrättalägga som jag gör här.
Kan även tillägga att Khawarij är de mest hatade av Allah.
Resten säger kanske sig självt.
Citera
2019-03-29, 10:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Ja, det är synd att det finns sekter som förstör Islam inifrån. Men okunskapen är så pass stor att folk tycker en massa om Islam utan att ha kännedom om det.

Profeten saw varnade för Khawarij "de som utträder", de som lämnar", ”separatister”.
Han sa att denna sekt kommer dyka upp då och då i tiden. De stora lärda, Ulama, är överens om att IS, al qaida, boko haram mfl är Khawarij.
Profeten saw kallade dessa för helvetets hundar och vi muslimer ska strida mot Khawarij, antingen med ord eller handlingar. Att bestrida med ord kan vara att tillrättalägga som jag gör här.
Kan även tillägga att Khawarij är de mest hatade av Allah.
Resten säger kanske sig självt.
Det är inte (bara) IS som bestämt sig för att stena homosexuella.
Citera
2019-03-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte (bara) IS som bestämt sig för att stena homosexuella.
Om du tittar vilket inlägg jag svarade på så ser du att jag inte specifikt pratade om stening av homosexuella.

Här är inlägget jag besvarade:
Citat:
Citera
2019-03-29, 11:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Om du tittar vilket inlägg jag svarade på så ser du att jag inte specifikt pratade om stening av homosexuella.

Här är inlägget jag besvarade:
Jag såg det. Dock anser jag det vara av satan och inte Gud att kasta sten på människor tills de dör. Det är en sorg att människan inte vill vända om, oavsett om vi talar om terrorister, homosexuella, stenande bödlar eller i avseendet att förslösa det man fått av Gud på att upphöja sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in