Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Bara för att klargöra sakernas tillstånd, hela din slutsats bygger alltså på att det kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet?
Ja, det är ju trevligt om man faktiskt framför något unikt om man nu ska påstå sig sitta på unika insikter och kunskaper.. Annars kunde han ju lika väl lanserat sig som t.ex. ett källartroll - men med exakt samma budskap som det han trummar ut idag. Fast då hade han väl inte fått lika många följare förstås - har du tänkt på en så enkel sak?..
Citat:
Repetera gärna det sista i den meningen tio gånger och återkom, ”kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet”... Din förståelse för fenomenet Trump är hårresande låg
Du kan ha en poäng där - men då är jag extremt lycklig om jag slipper få reda på att det är så illa ställt med Trump, det är ju värre än jag någonsin anat i sånt fall.
Citat:
Varför har aldrig något annat troll varit i närheten av att kunna replikera det Q gjort?
Vem är beredd att lägga absurda resurser i planering och utförande utan något i gengäld?
Applicera Plisskens smörkniv och återkom.
Varför tror du inte Q får något i gengäld? Antingen det är genom reklampengar, merch, ett gödande av egot, utländsk destabilisering, inhemsk supporterkampanj – vilket det än är så finns det ju något att "få tillbaka"..
Vilket troll som helst kan väl idag replikera det Q gjort (det var ju svårare för säg 20 år sedan innan internet var lika utbrett) - men det gäller att få momentum och följare vilket förstås handlar om att lyckas hitta rätt ämne vid rätt tillfälle. Se på Q själv t.ex., det har ju nu visat sig att Q med största säkerhet utgav sig för att vara en helt annan insider (Senateanon) tiden innan han lanserade den "Q" vi känner idag. Då gick det inte - kanske försökte han många gånger till? - men till slut fick han napp som Q, blev omskriven och fick följare.
Andra troll som lyckats tidigare har skapat religioner, tro på övernaturliga fenomen, marknadsfört mirakelmediciner, uppviglat terrorgrupperingar osv - allt har sin tid och plats - och nån måste förstås bli störst, det betyder ju inte att det är sant..
Hur förklarar du själv att Q så ofta haft fel - rent uppenbart tokjävka skitfel - är det en del av "den listiga planen"?? Vad uppnås med det i sånt fall?