2019-03-28, 15:36
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
För mycket realpolitik och för lite Q.

Vi kan väl köra handuppräckning, vilka här tror att Trump är högst inblandad i Q och vilka tror inte det?
Q är en del av Trumps närmaste krets och Trump är medveten om det. För många uppenbara Q proofs för att det skulle kunna vara något annat.
Citera
2019-03-28, 16:46
Medlem
Citat:
För mycket realpolitik och för lite Q.

Vi kan väl köra handuppräckning, vilka här tror att Trump är högst inblandad i Q och vilka tror inte det?

Givetvis är han det.
Citera
2019-03-28, 18:53
Medlem
Fittahoras avatar
Nu har jag läst justitieutskottets förhörsprotokoll med Nellie Ohr. Jag upplever förhöret som raka motsatsen till den med George Papadopoulos: Nellie ljuger eller undviker att svara och förhöret ger oss inte så mycket information (annat än att Nellie försöker dölja sin medverkan och kommer åka dit för mer än mened). Nellies advokater ger inget vidare intryck, dom ljuger och slingrar sig som man förväntar sig av individer med deras judiska namn.

Förhöret ger indikationer att Bruce har samarbetat i sina förhör. Det framgår också att Bruce och Christoffer Steele (eller om det var Glenn Simpson) svarat olika i sina respektive förhör och att en av dom därmed ljuger.

https://dougcollins.house.gov/sites/dougcollins.house.gov/files/10.19.18%20Nellie%20Ohr%20Interview.pdf
Citera
2019-03-28, 19:53
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du med "inblandad i" menar att Trump skulle veta vem Q är så blir svaret ett tveklöst Nej.

Jag tror inte Trump vet varför Q finns, vem/vilka det är, eller på något vis har kontakt eller ger förhandsinfo till Q.

Däremot tror jag Trump skulle vara fullt kapabel till att trolla lite - dvs jag skulle inte bli förvånad om Trump slängde ur sig en tydlig markering till samarbete - kanske hakade på ett Q-drop i nån tweet, gilla nåt som Q skrivit eller liknande, men han skulle säkerligen göra det på ett sätt som höll ryggen fri till ett framtida avståndstagande i sånt fall...

”Tveklöst”, jag tackar för det intellektuella avslöjandet!

Hur motiverar du att du frångår Ockhams rakkniv i det här fallet? Trump måste vara den världsledare med mest flyt av alla då han har ett propagandaorgan av sällan skådat slag med absurda resurser arbetande för sig utan något explicit i
gengäld. Det finns inte ens något trovärdigt alternativ till att Trump inte skulle vara inblandad i Q på något sätt.
Citera
2019-03-28, 20:49
Medlem
Citat:

Hur motiverar du att du frångår Ockhams rakkniv i det här fallet? Trump måste vara den världsledare med mest flyt av alla då han har ett propagandaorgan av sällan skådat slag med absurda resurser arbetande för sig utan något explicit i
gengäld. Det finns inte ens något trovärdigt alternativ till att Trump inte skulle vara inblandad i Q på något sätt.

Exakt. Det har kommit så långt att det är mycket osannolikt att Trump inte är inblandad i Q. Hade snejken haft ärliga avsikter och varit så rationell som han försöker framställa sig själv som, så hade han ändrat åsikt senast efter Mueller gav besked.
Citera
2019-03-28, 21:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

gengäld.

Det finns inte ens något trovärdigt alternativ till att Trump inte skulle vara inblandad i Q på något sätt.

"inte ens något trovärdigt alternativ”, jag tackar för det intellektuella avslöjandet!

Jag frångår inte Ockham - tvärtom har jag utgått ifrån Q's oförmåga att lägga fram något unikt, samt Q's totalt skrattretande felaktiga påståenden (nu senast var det väl Podesta Q klantade sig om? Tidigare har vi ju även sett fullständiga parodier som den påstådda missilen, påstådda arresteringar, för att inte tala om det katastrofala Max Boot-haveriet etc etc..).
Även en insider skulle förstås kunna ha fel ibland - men knappast om så avgörande saker som i exemplen jag tog upp..

Därtill finns förstås sådant som jag själv anser fullständigt motbevisat, som alla påstådda sealed indictments - men där vet jag ju att "ni" har kört fast total så även om det räcker med det för att jag ska finna svaret "tveklöst" så är det väl inget argument här.. Slutligen – Q's kommunikation är ju som ett skolboksexempel på trolleri och barnslig omognad.
Citera
2019-03-28, 21:29
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
"inte ens något trovärdigt alternativ”, jag tackar för det intellektuella avslöjandet!

Jag frångår inte Ockham - tvärtom har jag utgått ifrån Q's oförmåga att lägga fram något unikt, samt Q's totalt skrattretande felaktiga påståenden (nu senast var det väl Podesta Q klantade sig om? Tidigare har vi ju även sett fullständiga parodier som den påstådda missilen, påstådda arresteringar, för att inte tala om det katastrofala Max Boot-haveriet etc etc..).
Även en insider skulle förstås kunna ha fel ibland - men knappast om så avgörande saker som i exemplen jag tog upp..

Därtill finns förstås sådant som jag själv anser fullständigt motbevisat, som alla påstådda sealed indictments - men där vet jag ju att "ni" har kört fast total så även om det räcker med det för att jag ska finna svaret "tveklöst" så är det väl inget argument här.. Slutligen – Q's kommunikation är ju som ett skolboksexempel på trolleri och barnslig omognad.

Bara för att klargöra sakernas tillstånd, hela din slutsats bygger alltså på att det kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet? Repetera gärna det sista i den meningen tio gånger och återkom, ”kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet”... Din förståelse för fenomenet Trump är hårresande låg.

Varför har aldrig något annat troll varit i närheten av att kunna replikera det Q gjort?

Vem är beredd att lägga absurda resurser i planering och utförande utan något i gengäld?

Applicera Plisskens smörkniv och återkom.
Citera
2019-03-28, 21:40
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Hur motiverar du att du frångår Ockhams rakkniv i det här fallet? Trump måste vara den världsledare med mest flyt av alla

Detta ovan flyter bara om du får i hop nedan:

Citat:
då han har ett propagandaorgan av sällan skådat slag

Gentemot vad? Goebbels? Greenpeace? NRA? Vad har du för bevis och underlag att Q skulle ha ett sådant enormt genomslag att det skulle vara "Sällan skådat"?

Citat:
med absurda resurser arbetande för sig
Samma här, vilka är dessa "absurda" resurser du pratar om? Vad menas med "absurda"?
Gentemot vad? Norska oljefonden? CIA?

Citat:
utan något explicit i

Om du nu inte kan underbygga/påvisa något av ovan (vilket du så klart inte kan då du inte vet mer om Q än vi andra eller heller skara som följer/påverkas av honom) så behöver inte alls Trump "vara den världsledare med mest flyt av alla" som får denna "hjälp" av Q. Helt gratis!

Men tveklöst tjänar någon något på Q. Antagligen mest dem som säljer merchandise.
Citera
2019-03-28, 21:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bara för att klargöra sakernas tillstånd, hela din slutsats bygger alltså på att det kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet?
Ja, det är ju trevligt om man faktiskt framför något unikt om man nu ska påstå sig sitta på unika insikter och kunskaper.. Annars kunde han ju lika väl lanserat sig som t.ex. ett källartroll - men med exakt samma budskap som det han trummar ut idag. Fast då hade han väl inte fått lika många följare förstås - har du tänkt på en så enkel sak?..

Citat:
Repetera gärna det sista i den meningen tio gånger och återkom, ”kan inte vara Trump för att det är för många fel och för överdrivet”... Din förståelse för fenomenet Trump är hårresande låg
Du kan ha en poäng där - men då är jag extremt lycklig om jag slipper få reda på att det är så illa ställt med Trump, det är ju värre än jag någonsin anat i sånt fall.

Citat:
Varför har aldrig något annat troll varit i närheten av att kunna replikera det Q gjort?
Vem är beredd att lägga absurda resurser i planering och utförande utan något i gengäld?
Applicera Plisskens smörkniv och återkom.
Varför tror du inte Q får något i gengäld? Antingen det är genom reklampengar, merch, ett gödande av egot, utländsk destabilisering, inhemsk supporterkampanj – vilket det än är så finns det ju något att "få tillbaka"..

Vilket troll som helst kan väl idag replikera det Q gjort (det var ju svårare för säg 20 år sedan innan internet var lika utbrett) - men det gäller att få momentum och följare vilket förstås handlar om att lyckas hitta rätt ämne vid rätt tillfälle. Se på Q själv t.ex., det har ju nu visat sig att Q med största säkerhet utgav sig för att vara en helt annan insider (Senateanon) tiden innan han lanserade den "Q" vi känner idag. Då gick det inte - kanske försökte han många gånger till? - men till slut fick han napp som Q, blev omskriven och fick följare.

Andra troll som lyckats tidigare har skapat religioner, tro på övernaturliga fenomen, marknadsfört mirakelmediciner, uppviglat terrorgrupperingar osv - allt har sin tid och plats - och nån måste förstås bli störst, det betyder ju inte att det är sant..

Hur förklarar du själv att Q så ofta haft fel - rent uppenbart tokjävka skitfel - är det en del av "den listiga planen"?? Vad uppnås med det i sånt fall?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-28 kl. 22:06.
Citera
2019-03-28, 22:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Exakt. Det har kommit så långt att det är mycket osannolikt att Trump inte är inblandad i Q. Hade snejken haft ärliga avsikter och varit så rationell som han försöker framställa sig själv som, så hade han ändrat åsikt senast efter Mueller gav besked.

Varför skulle jag ändrat mig? Mueller har väl inte gett besked om att han egentligen utrett deep state och HRC som Q(anons) påstått hela tiden? Är det inte du som borde ändrat dig istället?
Citera
2019-03-29, 02:27
Medlem
Q ≠ Trump
Citera
2019-03-29, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Oh... great!
Ännu mer bilder av klockor som Q postat.
3231 och 3232.
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #3230

Ny tidsram satt. Marker 1 och 2:

Q post #3232

Datum/tid för Declas? Håll utkik!
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
3:06, om vi ska gå efter den gamla "3:15"
Och 4:49 på den andra klockan.
Skulle kunna tolkas som 3 juni 4:49.
Eller om de tar 4:49 och ersätter den som 10 april, 3:06.

10-11 april. Trump och Sydkoreas president Moon Jae-In ska ha möte angående NK's kärnvapenprogram.
Eller är det ett personligt möte för att kolla läget med nedmonteringen av "deep state"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in