2019-03-27, 04:17
Avslutad
En riktigt sliskig ”kulturarbetare”. Vid 71 års ålder borde gamla misshandlande gubbjävlar ha gått i pension sedan många år. Varför skyddas aset?

https://stoppapressarna.se/svenskt/raseriet-mot-orjan-ramberg-efter-dokumentaren-om-josefin-nilsson
Senast redigerad av leo68 2019-03-27 kl. 04:18. Anledning: Stavfel
Citera
2019-03-27, 05:58
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att systern kan inte överdriva i rent hämndsyfte mot den tidigare pojkvännen?

Har systern och de andra (vilka åsyftar du nu?) förresten uttalat sig om hennes forna missbruk och dåtida umgänge med kända missbrukare?

Du svarade aldrig på min fråga, finns det något protokoll där Nilssons skador nämns efter undersökning av rättsläkare?
Krav på bevis är ett patriarkalt påfund som kränker alla sojapojkar och feminister. Nej i Sverige låter vi oss styras av känslor. Gammelmedia har ju aldrig ljugit eller överdrivit tidigare.
Citera
2019-03-27, 06:13
Medlem
Provokatörs avatar
Här är stämningen och domarna från både Tingsrätten och Hovrätten

Stämning 1998-02-11

1996-09-01: Knivhugg med brevkniv - Dömd i Tingsrätten friad i Hovrätten
1996 Oktober: Skadegörelse - Dömd i båda instanserna
1997-01-24: Knuffar och sparkar - Dömd i båda instanserna
1997-01-25: Stryptag - Dömd i Tingsrätten friad i Hovrätten
1997-04-29: Brott mot besöksförbudet - Dömd i Tingsrätten ej överklagat
1997 vintern/våren: Flertal olaga hot - Dömd i Tingsrätten ej överklagat
LÄNK TILL STÄMNING

Tingsrättsdom meddelad 1998-09-15 mål: B 3159-97
Dömd till 3 månaders fängelse
LÄNK TILL DOM I TINGSRÄTTEN

Hovrättsdom meddelad 1999-05-04 mål: B 2154-98
Dömd till villkorlig dom och dagsböter, Örjan fick en mildare dom i Hovrätten även om åklagaren yrkade på straffskärpning. Rätten var inte enig en nämndemann var skiljaktig.
LÄNK TILL DOM I HOVRÄTTEN

Rättsintygen finns i förundersökningsprotokollet som ännu inte finns att läsa.

/Provokatör
Citera
2019-03-27, 07:00
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är din egen källa?

Finns det möjligtvis något protokoll där de svåra misshandelsskadorna nämns efter att Nilsson undersökts av läkare? Rättsläkare kunde ju inte hitta några spår efter ett strypgrepp på henne (i samband med hovrätten) som hon påstod att Ramberg skulle ha tagit så vad är din källa förutom dig själv?

Smärtorna du pratar om verkar inte heller ha hindrat henne från att festa med Persbrandt 2005 eller att delta i Melodifestivalen samma år?

Varför tror du att Josefin Nilsson opererade in titankotor i sin ryggrad? Den typen av skador som man bara drabbas av om man faller från ett tak. Eller blir väldigt illa slagen.

Det finns personer på flashback som har en sjuklig besatthet i att skuldbelägga offret och hennes anhöriga. Och då menar jag verkligen sjuklig. I Lotta Rudholm-tråden finns 10000 inlägg, och 80 % av dessa inlägg har gjorts av samma 4-5 personer.
Citera
2019-03-27, 07:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo68
En riktigt sliskig ”kulturarbetare”. Vid 71 års ålder borde gamla misshandlande gubbjävlar ha gått i pension sedan många år. Varför skyddas aset?

https://stoppapressarna.se/svenskt/raseriet-mot-orjan-ramberg-efter-dokumentaren-om-josefin-nilsson

Visst borde han fått ett mycket strängare straff men det här är mobbing. Bara för att rättsväsendet brustit inför en kändis så kan man ju inte plåga ihjäl gubben. Han vågar ju inte gå ut och handla mat utan kommer att svälta ihjäl i sin kula.

Ovärdigt och lågt! Hatar man honom, ja gå hem och utdela dödsstraffet direkt i stället för att stödja medias tortyrmetoder.
Citera
2019-03-27, 07:33
Medlem
Korpen911s avatar
Det var ju precis det han gjorde, slog henne sönder å samman som gjorde att flera misslyckade ryggoperationer ledde till steloperation tillslut samt långvarigt psykiskt lidande samt tung medicinering som till sist gjorde att hennes sista andetag var taget.

Så indirekt så var det han som fick Josefins hjärta att tillslut sluta att slå.
Han bragde henne om livet...
Jag hoppas för allt i världen att Örjan får sitt rättmätiga straff, om inte i juridisk mening så åtminstonde folkligt med allt vad det innebär...
Citera
2019-03-27, 07:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Visst borde han fått ett mycket strängare straff men det här är mobbing. Bara för att rättsväsendet brustit inför en kändis så kan man ju inte plåga ihjäl gubben. Han vågar ju inte gå ut och handla mat utan kommer att svälta ihjäl i sin kula.

Ovärdigt och lågt! Hatar man honom, ja gå hem och utdela dödsstraffet direkt i stället för att stödja medias tortyrmetoder.

Varför då? Jag tycker de är bra! ("medias tortyrmetoder")
Mycket bättre o mer raffinerade än att själv bruka våld.
Däremot kan man ju önska att det skulle drabba alla andra, okända, våldsverkare också.

OM Rambergsfallet ni "bara" handlat om Josefin hade jag nog haft fler betänkligheter - hur mycket stämmer o hur mycket är överdrifter?
Men nu gäller det många fler fall där han tagit till våld.
Så, jo, det är bra om han inte törst gå ut. Världen är en bättre plats utan personer som han.
Citera
2019-03-27, 07:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Däremot kan man ju önska att det skulle drabba alla andra, okända, våldsverkare också.

OM Rambergsfallet ni "bara" handlat om Josefin hade jag nog haft fler betänkligheter - hur mycket stämmer o hur mycket är överdrifter?
Så, jo, det är bra om han inte törst gå ut. Världen är en bättre plats utan personer som han.

Tycker du att det gäller Benny Fredriksson också?
Citera
2019-03-27, 07:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tycker du att det gäller Benny Fredriksson också?

Nej
Men det är så stora skillnader i de fallen att jag inte anser dem jämförbara.
I Örjans fall har rapporter nått oss under årtionden, o grova kränkningar- från olika namngivna kända namn.
Det skedde, vad jag känner till, i i BFs fall.
Citera
2019-03-27, 07:59
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Nej
Men det är så stora skillnader i de fallen att jag inte anser dem jämförbara.
I Örjans fall har rapporter nått oss under årtionden, o grova kränkningar- från olika namngivna kända namn.
Det skedde, vad jag känner till, i i BFs fall.

Även om det inte är jämförbara storheter så är media mycket värre än Örjan Ramberg. Benny hade lite hårdare ledarstil än vad flickskådisarna tålde och för det blev han dödsmobbad.

Tänker inte skriva vad jag skulle vilja göra med media.
Citera
2019-03-27, 08:24
Medlem
Citat:

Hoppas att sådana uthängare som Cissi Wallin ruttnar i en cell och att man slänger bort nyckeln!
Citera
2019-03-27, 08:27
Medlem
Ramberg är regimens snutte-filt,
för att inte säga snutte-pitt.

Kultureliten vurmar för mångkultur och kan omöjligen vara ovetandes om att det är andra svenskar än dom själva som drabbas av den.

Alla kulturer är mer kvinnofientliga än vår undantaget den isländska.
I mångkulturen projicerar alla andra kulturer sina för oss främmande, vidriga, förhållningssätt till sexualitet på oss, både psykiskt och fysiskt.
Således har heller aldrig svenska kvinnor mått så dåligt som nu, och det även om man tar medicinska och ekonomiska framsteg i beaktning.

Så för att kultureliten öht ska kunna se sig själva i spegeln måste dom ha Ramberg.
--Örjan förnedrar oss, vi har ju Örjan.
Det känns det fint som faan att känna.

Kultureliten rättfärdigar utplåningen av den frimodiga svenska flickan, kvinnan, med att dom själva ju låter sig förnedras av Örjan.

Örjan Ramberg - kulturelitens snutte-pitt

Media skyddar Ramberg eftersom kultureliten, regimens hantlangare, behöver honom som snutte-pitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in