2019-03-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Skammen står de som tror på plattjorden för. Vad är oklart? Det finns massor med bilder på jorden tagna av satelliter och flera har presenterats i tråden. Fler frågor?

Varför är då inte tråden översvämmad med dylika bilder? Det vore ju "case closed". Men av någon anledning undviker ni detta. Kan det bero på att de här bilderna inte existerar? Och när ni framför påstådda bilder ser ju vilket rövhål som helst att det inte är äkta vara.

Se så nu. Spreja tråden med globbilder! Du har alla möjligheter. Jävla idiot.
Citera
2019-03-22, 22:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paoopnad
Den största frågan som ni aldrig besvarar är hur bilder på Jorden som tycks vara väldigt sälsynta, alltid visar helt absurda avvikelser från en bild till en annan.

Just den frågan är besvarad massor med gånger och det hela handlar om hur långt bort fotografiet är taget och vilken brännvidd som har använts.

Den här sidan har det länkats till förr och jag kan länka till den igen.
https://www.metabunk.org/debunked-blue-marble-photos-show-a-changing-earth.t6616/

Citat:
Vi vet ingenting!

Prata för dig själv, blanda inte in mig i din massiva okunskap.
Citera
2019-03-22, 22:11
Medlem
Citat:
Varför är då inte tråden översvämmad med dylika bilder? Det vore ju "case closed". Men av någon anledning undviker ni detta. Kan det bero på att de här bilderna inte existerar? Och när ni framför påstådda bilder ser ju vilket rövhål som helst att det inte är äkta vara.

https://www.alamy.com/stock-photo-satellite-view-of-the-earth-north-america-from-space-57366145.html
Citera
2019-03-22, 22:14
Medlem
madtops avatar
Citat:

Tråden är översvämmad med bilder på jorden tagna av satelliter.
Här har du bilder i realtid tagna av en japansk satellit:
https://himawari8.nict.go.jp/

Citat:
Och när ni framför påstådda bilder ser ju vilket rövhål som helst att det inte är äkta vara.

Ja jo... det brukar låta så.
Först vill den typiske plattjordaren se bilder och när de får se bilder så avfärdar de dem som fake.
Hela grejen känns lite löjlig. Och väldigt meningslös.

Det vore roligare om du i stället presenterade bilder på kanten. Som omväxling.
Senast redigerad av madtop 2019-03-22 kl. 22:21.
Citera
2019-03-22, 22:15
Medlem
Citat:
Presentera en då för satan.
Sluta svär. Varför vill du se bilder på jorden? Det är bara att bildgoogla för övrigt. Tror du på en platt jord? Kom gärna med bevis i så fall, har väntat flera år, kan du vara den som kommer med beviset?
Citera
2019-03-22, 22:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det krävs mer än ett rövhåls påståenden för att en bild verkligen ska bli fejk.

Kolla genom tråden efter bilder själv du, som normalt folk gör,
Citera
2019-03-22, 23:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Att du definierar meningslösa pseudoargument som dessa "tillför" som något relevant säger inget. Der jug? Ingenting de torgför är ens nära att likna ett argument. Att ställa målstolpar utgör inget underlag för diskussion, det borde du veta.

Själv har du under kvällens tirad av fylleaggressiva inlägg inte presenterat något alls som ens antyder att jorden skulle vara platt. Har du inget alls?
Citera
2019-03-22, 23:49
Medlem
Kenpos avatar
Ni plattskallare är ute i ett skojar/fantasyärende. Ingenting av vad som nu tillåter er att skriva om era fantasier har stöd i den faktiska teknologi som möjliggör denna internet-dialog. Det är som som ni trodde att man kan ignorera data bara därför. Har ni kul?
Senast redigerad av Kenpo 2019-03-23 kl. 00:08.
Citera
2019-03-25, 20:53
Medlem
Jag har annat att göra än att ständigt häcka på Flashback. Andra har redan svarat på nedanstående inlägg, men eftersom jag är omnämnd så svarar jag från mitt perspektiv.
Citat:
Att mumla om Gleason är er favorithalmgubbe, kan ni inte för en gångs skull få in i era trångsynta skallar att vi vet inte allt. Vi vet ingenting! "Madtop: jo,vi vet" Hur? "Madtop och pewana: därför att miljoner människor vet" Kan ni utveckla? "Miljoner människor ser det varje dag".
Att de värdelöstaste debattörerna som något forum någonsin skådat tillåts härja fritt med mobbning, förnedrande och rena skär påhitt är en skam för Flashback.
Vi "mumlar" inte om Gleason. Faktum är att plattjordarna själva använder Gleason när de visar hur solen och månen sägs rotera över den platta jorden!

"Vi vet ingenting" älskar plattjordare att säga. Kanske tänker de på sig själva och sin otroliga okunnighet! Vanliga, normalt tänkande människor inser att mänskligheten har lärt sig en hel del på en miljon år. Och att det finns en hel del som var och en kan göra.

Vi vet, och alla kan se att solen hela dagen har samma skenbara storlek på himlen. Därmed är det helt omöjligt att solen finns 500-600 mil över jorden.

Vi vet också att avståndet från Nordpolen till ekvatorn är 1000 mil. Med enkel, välkänd (åtminstone för alla som klarat av skolan) geometri kan vi räkna ut att ekvatorn på den platta jorden är 6283 mil lång. Och vi vet att det inte stämmer. Rätt siffra är 4008 mil.

Två enkla exempel som bevisar att jorden inte kan vara platt. Och det finns fler som var och en kan se!
Senast redigerad av pewana 2019-03-25 kl. 20:57.
Citera
2019-03-25, 22:15
Medlem
Jag är helt fascinerad av det här och dessa människor. Är detta på riktigt, eller trollar de bara?
Av en slump såg jag dokumentären som ligger på SVT, sen gick jag med i en facebookgrupp för FlatEarthh-svenskar, men blev så klart utslängd lika snabbt för att jag spred "fake news" när jag svarade på frågor.

Jag har svårt att bestämma mig om detta är på riktigt eller om de bara driver med oss, men jag stöttar det fullt ut. Fan så mycket roligare att det finns såna här grupperingar än IS och annat trams, och detta är ju inte sämre än någon annan religion. Nu blir jag sugen på att gå med i rörelsen, varför inte liksom. Såna här friska fläktar är precis vad världen behöver som en motvikt till all annan skit som finns.
Citera
2019-03-26, 03:39
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
... Såna här friska fläktar är precis vad världen behöver som en motvikt till all annan skit som finns.

Världen är full med propagandistisk skit i syfte att rasera samhällsordningen, men den här lekstugan är väl ändå för löjlig? Jag tror inte vi har de sista idëerna om hur universum är konstruerat. men vad den bästa modellen än blir kommer jorden inte i den att vara platt.
Senast redigerad av Kenpo 2019-03-26 kl. 03:45.
Citera
2019-03-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Världen är full med propagandistisk skit i syfte att rasera samhällsordningen, men den här lekstugan är väl ändå för löjlig? Jag tror inte vi har de sista idëerna om hur universum är konstruerat. men vad den bästa modellen än blir kommer jorden inte i den att vara platt.

Har du sett att jorden är rund med egna ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in