Jag har annat att göra än att ständigt häcka på Flashback. Andra har redan svarat på nedanstående inlägg, men eftersom jag är omnämnd så svarar jag från mitt perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paoopnad
Att mumla om Gleason är er favorithalmgubbe, kan ni inte för en gångs skull få in i era trångsynta skallar att vi vet inte allt. Vi vet ingenting! "Madtop: jo,vi vet" Hur? "Madtop och pewana: därför att miljoner människor vet" Kan ni utveckla? "Miljoner människor ser det varje dag".
Att de värdelöstaste debattörerna som något forum någonsin skådat tillåts härja fritt med mobbning, förnedrande och rena skär påhitt är en skam för Flashback.
Vi "mumlar" inte om Gleason. Faktum är att plattjordarna själva använder Gleason när de visar hur solen och månen sägs rotera över den platta jorden!
"Vi vet ingenting" älskar plattjordare att säga. Kanske tänker de på sig själva och sin otroliga okunnighet! Vanliga, normalt tänkande människor inser att mänskligheten har lärt sig en hel del på en miljon år. Och att det finns en hel del som var och en kan göra.
Vi vet, och alla kan se att
solen hela dagen har samma skenbara storlek på himlen. Därmed är det helt omöjligt att solen finns 500-600 mil över jorden.
Vi vet också att avståndet från Nordpolen till ekvatorn är 1000 mil. Med enkel, välkänd (åtminstone för alla som klarat av skolan) geometri kan vi räkna ut att ekvatorn på den platta jorden är 6283 mil lång.
Och vi vet att det inte stämmer. Rätt siffra är 4008 mil.
Två enkla exempel som bevisar att jorden inte kan vara platt. Och det finns fler som var och en kan se!