2019-03-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Han äger inte bara köket, han ägde också fisknätet (med mera) som ingen annan fick använda, endast av anledningen att han var uppvuxen på en ö (snacka om logisk kullerbytta). I stället var det bättre att nätet fick ligga oanvänt. Detta då Standpojken själv inte hade tid att fiska. Enligt egen utsago beroende på att han fick han ju "göra allt" på ön.

Det var alltså bättre att det inte blev någon fisk fiskad, än att fel person* lyckades fånga fisk till laget.

*/"Fel person" är här definerad som någon som inte är uppvuxen på en ö.

Det vanliga är att man klagar på folk som inte vill göra ngt annat än att ligga på playan. Nu har man en som vill arbeta, varför inte låta honom göra det? Man har sett på liknande program att det inte är lätt att fiska och att en ovan förlorar lätt nätet. Förstår fullständigt att en van fiskare inte ger nätet till vem som helst.
Citera
2019-03-26, 10:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är en sak att se dessa typer i film, spelade av skådisar, och en annan sak att se dom i verkliga livet psyka och bryta ner andra. Fysisk våld är inte tillåtet i TV underhållning och inte psykiskt heller. Det var rätt att sparka honom, allt annat var otänkbart.
Du ser inte att CH är en skådis då? Fysiskt våld? Han bröt f.ö. inte ned någon psykiskt med sitt skådespeleri, möjligen fick han Adnilson att visa sitt rätta jag.
Citera
2019-03-26, 10:51
Medlem
ostlanis avatar
Det har inte skett något mordhot. Tror ni på det bara för att Carl-Stefan säger så?

Han vill bara fortsätta sin resa till C-landet.

Han vill också ha visningar och gilla markeringar på Youtube samt Facebook. Han är narcissist, han vill ha uppmärksamhet.

Tråkigt att så många faller för det. Allt är en påhittad historia, han vill också bli älskad. Det är ju synd om honom nu.
Citera
2019-03-26, 10:59
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostlani
Det har inte skett något mordhot. Tror ni på det bara för att Carl-Stefan säger så?

Han vill bara fortsätta sin resa till C-landet.

Han vill också ha visningar och gilla markeringar på Youtube samt Facebook. Han är narcissist, han vill ha uppmärksamhet.

Tråkigt att så många faller för det. Allt är en påhittad historia, han vill också bli älskad. Det är ju synd om honom nu.
Nej men hot om våld har skett.
Citera
2019-03-26, 10:59
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMR
Carl-Stefan verkar ha ett konto här.
Det verkar också som det är den riktige Carl-Stefan också då denne användare skrivit ett långt inlägg om just främlingslegionen och hur det går till där.

Trist som fan att han valde att gå den väg han gjorde. Tänk han och Robinson Robban ihop, vilket jävla Dreamteam
Före söndagens öråd så postade CH ca. 50% av trådens inlägg, eller iaf nästan.
Citera
2019-03-26, 11:02
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123

Har tittat med ett öga på de senaste avsnitten, så:
Har det visats i programmet, eller är det något som Hamilton påstår hänt mellan sändningarna?
Citera
2019-03-26, 11:04
Medlem
ostlanis avatar
Citat:

Nej, verkligen inte. Var har du sett det? Länka gärna avsnittet, då jag har sett alla men inte sett det du beskriver.
Citera
2019-03-26, 11:04
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Skönt att det finns ngn klarsynt människa som kunde se genom äcklet Hamilton. Lukas är en riktig Robinson. Man blir mörkrädd av alla Hamilton anhängare, hur är det möjligt att så många saknar förmågan att se vad han är för typ (vill inte skriva diagnosen)? Är det saknad av EQ som gör människor så blinda?

Chewbacca - du måste skoja, han har ju inte koll på något, allra minst sig själv

Angående din frågeställning så slå upp ordet kausalitet, CSH agerade för att Korvgubbspakten redan från början brutit mot alla regler och överenskommelser. Detta har ju framkommit med stor tydlighet, eller har du missat många av avsnitten? De finns på play så kan du se ikapp.
Citera
2019-03-26, 11:08
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Har tittat med ett öga på de senaste avsnitten, så:
Har det visats i programmet, eller är det något som Hamilton påstår hänt mellan sändningarna?
CH sa att strandpojken hotat att slå in hans tänder så det är väl hot om våld? Han kanske inte talar sanning men jag finner det trovärdigt och tror inte han har anledning ljuga om det då det skulle räknas som förtal och tror inte han skulle riskera det med tanke på att han läser juridik. Ska kolla avsnittet igen när de tjafsar. Strandpojken är aggressiv , det har han visat flera gånger vilket styrker tesen om att det troligtvis är helt sant.
Senast redigerad av Appelskrutten123 2019-03-26 kl. 11:12.
Citera
2019-03-26, 11:10
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadsmorgon
Hamilton har ju sedan början varit ständigt nedlåtande och sett sig som förmer. Jag tycker det är rätt obehagligt att se hur en person stärker sin egen identitet och hybris genom att konstant nedvärdera andra. Att prata om att folk saknar hjärnceller, ta ifrån människors deras värde maa deras utseenden eller etniska bakgrund och kontinuerligt degradera folk till att vara "emotionella" eller "känslomässiga" för att de i motsatsen till honom blivit en i gruppen är ju bara tragiskt. Den som framstår som mest känslomässig är ju han som konstant snackar skit om andra. Sen att tro att man är lite bättre för att man varit inom försvarsmakten eller är jurist, pinsamt.

H må tro att han är unik, men det är inget unikt i hans beteende. Hans "typ" gör sitt bästa för att bryta ner personer för att stärka sig själva, eftersom de i grunden är oerhört osäkra. När de inte kan hantera en situation på ett "normalt" sätt kränker de andra, för att hävda sig och återupprätta maktförhållandet. Arrogansen, sarkasmen och det kontinuerliga jämförandet av sig själva i relation till andra talar starkt för att den egna självkänslan är oerhört svag.

Att det tycks vara underhållande att titta på någon som helt saknar farstu och har en övertro på sig själv och är konstant elak och provocerar, är väl nutidens version av att folket samlades för att titta på offentliga avrättningar under medeltiden.
Bra sammanställning av CH, skönt att han inte kan fortsätta förstöra/härska. Hoppas att han aldrig mer får mediatid.
Citera
2019-03-26, 11:17
Medlem
bombaccis avatar
Nu har jag tittat i kapp på de robinsson avsnitt jag missat. Vad underhållande avsnitt det var. Carl var inte speciellt duktig på det sociala men han var duktig på att tjafsa och svara emot. Det är nog få som klarat sig lika bra som han.

Tyckte han hade rätt mot fåniga kocken som jag hela tiden tror de kallar för "herr nilsson" . Synd att Carl medvetet gav upp genom att ställa ultimatum till produktionen om mer pengar. Tror han fick nog och insåg att han var körd. Deltagarna får förmodligen precis som farmen deltagarna en viss veckolön för att vara med så de kan hantera sina vardagskostnader som de har där hemma, hyra, el osv.

Carl hade rätt i det mesta men knäpp taktik att medvetet söka bråk. Han förlorar bara på det. Antingen så blir han utröstad så fort han inte vinner immuniteten eller om han skulle lyckas gå hela raka vägen till finalen (som inte är speciellt troligt) så hur ska han vinna en omröstning där?

Finns en del vettiga och intressanta personer med i den här säsongen. Verkar som en betydligt roligare säsong än förra. Hejar lite på Nick och Anna på gränslandet och sedan finns det en del vettiga kvar på själva Robinson med. Tjocka mäklaren kan väl få åka ut snart tycker jag.
Citera
2019-03-26, 11:24
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
CH sa att strandpojken hotat att slå in hans tänder så det är väl hot om våld? Han kanske inte talar sanning men jag finner det trovärdigt och tror inte han har anledning ljuga om det då det skulle räknas som förtal och tror inte han skulle riskera det med tanke på att han läser juridik. Ska kolla avsnittet igen när de tjafsar. Strandpojken är aggressiv , det har han visat flera gånger vilket styrker tesen om att det troligtvis är helt sant.

Hamilton nämnde ingenting om hot när han begärde ersättning framför kameran. Jag har heller inte lyckats hitta något hot om våld i sändningarna, men rätta mig gärna om jag missat något.

Enda anledningen till att pratet om hot uppkommit är såvitt jag vet Hamiltons egenpublicerade Youtube-video. Spontant känns det som att den ska tas med en rejäl nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in