2019-03-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Kuwait, Turkiet, Iran, Saudiarabien, Qatar, Indonesien, Marocko, Tunisien, Algeriet... osv. Oroligheterna i dessa och många andra muslimska länder är inte större än roligheterna i tex Frankrike, Storbritannien, Sverige osv... Irak, Syrien, Afghanistan, Libyen drabbades av krig de senaste 20 åren på grund av naturresurser och väst har ett finger med i spelet. Dock har varken väst eller öst vunnit nåt på detta. Smida planer kan alla göra men Gud omintetgör alla planer som leder till fördärv.

Googla på valfritt muslimskt land förutom Irak,Syrien, Afghanistan, Libyen så får du med egna ögon observera att muslimska länder ÄR paradiset på denna jord. Känn dig välkommen att söka på ovanstående länder också dock lägg till före kriget. Mellanöstern Nordafrika är en pärla

Enligt svenska bedömare är kriget i Jemen ett av de blodigaste och dödligaste krigen i världen i dag, där Saudiarabien spelar en viktig roll som angripare.

Citat:
Concurrently, a coalition led by Saudi Arabia[17] launched military operations by using airstrikes to restore the former Yemeni government; the United States provided intelligence and logistical support for the campaign.[14] According to the UN and other sources, from March 2015 to December 2017, 8,670–13,600 people were killed in Yemen, including more than 5,200 civilians, as well as estimates of more than 50,000 dead as a result of an ongoing famine due to the war.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yemeni_Civil_War_(2015–present)

Men jag upprepar min fråga till dig: Varför har du inte flyttat till något av de muslimska länder som du beundrar, Kuwait, Turkiet, Iran, Saudiarabien, Qatar, Indonesien, Marocko, Tunisien eller Algeriet?
Citera
2019-03-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
hahaha handlar frågan om etnicitet nu? rasist?

Nej, Gud var intelligent som sände en analfabet, annars hade profeten beskyllts för att vara författaren till koranen om författaren var hemmastadd i skriftkonst.

Eftersom jag härstammar från samma områden som din profet så kommer du inte långt med rasistkortet. Om du tycker att gud var intelligent som skickade en analfabet så är du förmodligen lika korkad som gud.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tänk om Gud sprider Sitt Ord som ett levande Ord?

Människan hör dock inget från Gud så länge hon rusar runt i världen och letar.

Gäsp. Har människan hört något överhuvudtaget?
Citera
2019-03-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Nej, treenigheten bestående av Gud fadern (1), Gud sonen (2) och Gud den helige ande (3) är polyteistisk. Och jewsforjesus är en kristen organisation precis som vilken Protestantisk organisation som helst. Den enda skillnaden är att man utnyttjar och betonar etnisk judisk bakgrund för rollspel och proselytism. Såna oärliga metoder hittar man som bekant endast inom världens oärligaste religion.

Din kamp mot polyteismen är rörande, makrillitomatsås.

Läste just i Aftonbladet att 160 personer har dödats i en massaker i Mali.
Malis president Ibrahim Boubacar Keita lovade att säkerheten i landet ska förbättras, vid ett besök i byn Ogossagou där antalet döda i helgens massaker har stigit till 160.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nayywL/antalet-doda-stiger-efter-massaker-i-mali
Det är väl högst sannolikt att de som begick massakern var muslimer, eftersom 95% av befolkningen i Mali är muslimer, enligt Wikipedia.

Så det har inträffat en massaker i Mali där 160 personer har blivit dödade. Men än sen? Angriparna var förmodligen inte polyteister i alla fall.
Citera
2019-03-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Men jag upprepar min fråga till dig: Varför har du inte flyttat till något av de muslimska länder som du beundrar, Kuwait, Turkiet, Iran, Saudiarabien, Qatar, Indonesien, Marocko, Tunisien eller Algeriet?
Du kanske vill berätta varför så många svenskar åker på semester till Turkiet, emiraten, Indonesien, Marocko och Tunisien?
Och varför de västerländska arbetarna i Saudiarabien trivs så bra och säger att de aldrig känt sig så trygga i något land som i Saudi.
Citera
2019-03-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Du kanske vill berätta varför så många svenskar åker på semester till Turkiet, emiraten, Indonesien, Marocko och Tunisien?
Och varför de västerländska arbetarna i Saudiarabien trivs så bra och säger att de aldrig känt sig så trygga i något land som i Saudi.

Det kan jag inte svara på, eftersom jag själv aldrig, aldrig skulle resa till ett muslimskt land. Jag värderar mitt eget människovärde alldeles för högt för det.

Men jag önskar de västerländska arbetarna lycka till i Saudiarabien! De får hemskt gärna stanna där, vad mig beträffar.

Det är kanske de icke-västliga arbetarna som dör som flugor på arbetsplatser i de rika Gulfländerna.
Death toll rises in the lead up to the 2022 World Cup

QATAR is in the global spotlight over the high number of worker deaths surrounding construction for the FIFA World Cup 2022.

https://www.news.com.au/world/asia/death-toll-rises-in-the-lead-up-to-the-2022-world-cup/news-story/43896b31023dd6ab6ed213637fe4d3e7
Citera
2019-03-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra

Det är en illusion baserat på vår naiva inställning här uppe nära nordpolen.
Citera
2019-03-26, 01:18
Medlem
Om islam nu är lösningen på alla problem så kan man fråga sig varför de flesta länder med sämst levnadsstandard i världen är muslimska?
Citera
2019-03-26, 01:36
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Om islam nu är lösningen på alla problem så kan man fråga sig varför de flesta länder med sämst levnadsstandard i världen är muslimska?
Om man hade kunskap och förmådde tänka lite så skulle man ganska snabbt inse att det är just på grund av förutseendet av utsugningen till väst som koranen skrevs från första början.

Du vet väl att alla de abrahamitiska religionerna är skrivna i Mellanöstern?

Min upplevelse är att det är muslimer som ifrågasätter koranen innan de tror och sedan lär tolka,
Och att det är Ateisterna (anti-teisterna) som är av uppfattningen att de förstår ordets innebörd.

Själv är jag agnostiker, så kom inte med några falska föreställningar om vad eller hur jag tror.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-26 kl. 01:44.
Citera
2019-03-26, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Och du har förstås de fullständiga polisrapporterna från alla muslimska länder som visar att deras poliser aldrig har skjutit ihjäl någon oskyldig?
Nej självklart inte. Men eftersom du så desperat började gripa efter halmstrån.
Varför pekar du så mycket på otrygghet i andra länder när det finns stora problem här i Sverige också?
Citat:
Men jag frågar dig också, Bukakekockaburra. Du älskar ju också islam och muslimska länder. Varför flyttar du inte dit? Så att du slipper allt hemskt som du anser pågår i Sverige?
Jag har släkten här i Sverige.
Men vi får se, inte omöjligt att jag flyttar någon gång.
Citera
2019-03-26, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om nu islam säger sig tro på Jesus, varför tror inte islam på Jesus? Jesus sa ju själv att Han är Guds son.
Har du koll på det? Jag har för mig han aldrig kallade sig det. Bara kallade sig människoson -inget annat. Men rätta mig om du har någon bra källa.
Citera
2019-03-26, 01:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Har du koll på det? Jag har för mig han aldrig kallade sig det. Bara kallade sig människoson -inget annat. Men rätta mig om du har någon bra källa.

Bibeln.
Citera
2019-03-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo

Off topic, men Jesus framställs olika i de olika evangelierna.

I Markusevangeliet är Jesus ganska blyg och försiktig, och han kallar sig själv för Människosonen. I Johannesevangeliet är Jesus otroligt kaxig, och han sätter sig själv före Gud: Jag och Fadern äro ett, säger han.

Man kan dock tillägga att den verklige Jesus knappast kan ha betraktat sig själv som Guds son, och hans lärjungar kan inte heller ha gjort det. Jesus och hans lärjungar var judar, och judendomen är väldigt monoteistisk. Deras Gud kunde inte få barn med jordiska kvinnor.

Jesus kallar visserligen Gud för "Fader" hela tiden i evangelierna. Men det ska man nog tolka som att Jesus ville säga att Gud är alla människors far.

Nej, Jesus blev nog inte Guds son "på riktigt" förrän aposteln Paulus hade exporterat läran om Jesus till Romarriket. Romarnas egen religion, som de hade tagit över från grekerna, var väldigt polyteistisk. Och överguden Zeus (som kallades Jupiter av romarna) fick ju massor av barn med jordiska kvinnor. Så romarna ansåg säkert att det var helt naturligt att den kristne guden fick barn med den jordiska kvinnan Maria.

Och det var på det sättet som Jesus "blev Guds son".
Senast redigerad av Egnatankar 2019-03-26 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in