2019-03-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vänte lite. Har det inte sagts av Glittret att det fanns bevis FÖR att han skulle gjort allt själv? Vari dessa bevis består, begriper jag inte. För det finns inte ett enda belägg för det uttalandet. Noll. Zero. Nada. Det finns inga bevis alls, förutom att dessa två föräldrar faktiskt gjorde detta gemensamt. Kanske O begick det fysiska brotten. Men H är lika skyldig.
Enligt Slittret finns bevis mot en eventuell medhjälpare, men inga bevis för någon specifik gärmingsperson. Det innebär att när H gjorde det så var det utan hjälp.
Citera
2019-03-25, 14:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt Slittret finns bevis mot en eventuell medhjälpare, men inga bevis för någon specifik gärmingsperson. Det innebär att när H gjorde det så var det utan hjälp.
Så O är fullständigt oskyldig? Så nu är det H som förfalskat dokument och dessutom dödat barnen?
Hå hå ja ja....
Citera
2019-03-25, 14:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Fast Solglittret har en viktig poäng. Statistiskt sett kan detta aldrig hänt. Därför har det inte hänt.

Uppståndelsen bör ha hänt i alla fall. Enligt källor...
Citera
2019-03-25, 14:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Vad inte dum.
"Forensiska fynd visar att endast en förälder handgripligen mördat bägge barnen."

Tror du att man inte tagit reda på vem det var då....?

Nu är diskussionen så låg och dum så nu vill jag inte delta i torr-simmandet längre.
Citera
2019-03-25, 14:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad inte dum.
"Forensiska fynd visar att endast en förälder handgripligen mördat bägge barnen."

Nu är diskussionen så låg och dum så nu vill jag inte delta i torr-simmandet längre.
Men var har du fått det ifrån? Ingen annan av trådens skribenter har sett det citatet. Gärna en källa tack.
Citera
2019-03-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad inte dum.

Det är klart att polisen vet, men dom vill inte berätta att allt pekar på en kvinnlig gärningsman. Det är elakt att försöka förringa och sätta munkavle bara för att vi inte är överens. Om du är så säker på vad som skedde kan du väl bara sluta skriva och låta oss som vill hitta sanningen fortsätta skriva utan dina elaka och dryga svar?
Citera
2019-03-25, 17:12
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det är klart att polisen vet, men dom vill inte berätta att allt pekar på en kvinnlig gärningsman. Det är elakt att försöka förringa och sätta munkavle bara för att vi inte är överens. Om du är så säker på vad som skedde kan du väl bara sluta skriva och låta oss som vill hitta sanningen fortsätta skriva utan dina elaka och dryga svar?
Det där sista vore väl en stilla nåd att be om. Jag förstår inte behovet av att förtala en av föräldrarna och fria den andra. Vem som rent fysiskt dödat familjen är juridiskt ovidkommande. Och att misstro erfarna utredare är en skymf mot deras yrkesskicklighet. I detta fall är det både hängslen och livrem som använts. Orka.
Citera
2019-03-25, 17:53
Bannlyst
Citat:
Tack! Vi måste hålla alla möjligheter öppna! Det kan inte vara rätt att klanka ner på någon som tycker annorlunda och kalla den dum!

Det finns många olika teorier som mycket väl kan stämma, Oskar som ensam mördare av barnen, Hanna som ensam mördare eller de bägge två. Inte ens en utomstående mördare kan helt uteslutas. Polisen har gjort felaktiga bedömningar förr!
Citera
2019-03-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Vilka bevis har polisen presenterat som till 100% utesluter en utomstående mördare?

Är nästan som en deckargåta: "Det slutna rummet"..... Men jag tror inte alls på någon utomstående.
Allt skedde i villan i Bjärred av dem som bodde där och det fanns bara familjen där. Men däremot har bevisligen föräldrarna tillsammans, eller någon av dem begått det fasansfulla brottet.

Att 2 helt friska föräldrar, som polisen skriver, har begått dessa mord är osannolikt. Att de mördade sina barn bara för att de var sjuka är bullshit. De flesta föräldrar skulle naturligtvis inte ens komma på tanken att mörda sina barn för att de är sjuka!

Bäst förklaring är depression hos föräldrarna eller någon av dem. Att de dragit ner varandra i djupet. Bästa förklaringen hittills hur det kunde bli så här tycker jag att Develi har då hon förklarar vad "Smiling depression" är. De jobbade och hade en mask utåt. Enbart Oskar röjde lite av vad han kände på sin arbetsplats.

Naturligtvis är det inte barnens sjukdom som är orsaken. Men en anledning de ville framhärda. De skyllde helt enkelt på barnen...Det var något annat - men det har inte framkommit vad egentligen som sänkte familjen.

Sen vem som mördade vem är fortfarande okänt för oss utomstående, eftersom polisen vill "skydda anhöriga" av någon outgrundlig anledning. Polisen ljög inte i pressträffen, men de sa däremot inte allt.

Det är så jag i stora drag uppfattar det.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-25 kl. 18:43.
Citera
2019-03-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ang när avskeds-/förklaringsbrevet skrevs under så var det den 3 januari. Alltså samma dag som testamentet skrevs under. (Enligt ACAs mail som jag fick som svar idag, på den fråga jag ställde igår).

Svarar hon på mejl angående frågor kring fallet? Och varför förklarade hon datumet?
Väl, om det stämmer, då hade man två dagar på sig att angra sig eller att köpa mer tabletter - och det gjorde man inte.
Och så kan man nog utgår ifrån att det som O och A gjorde där de sågs sist, så var det nog med vetskap om vad som skulle hända sen.
Citera
2019-03-25, 19:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det där sista vore väl en stilla nåd att be om. Jag förstår inte behovet av att förtala en av föräldrarna och fria den andra. Vem som rent fysiskt dödat familjen är juridiskt ovidkommande. Och att misstro erfarna utredare är en skymf mot deras yrkesskicklighet. I detta fall är det både hängslen och livrem som använts. Orka.

Jag förstår om anhöriga kastar/har kastat skuldbollar på varandra. Vid chock, sorg och psykisk smärta kan alla möjliga känslor komma upp. Men jag har svårt att förstå varför folk här som inte är en del av någon av familjerna försöker lägga all skuld på den ena och fria den andre.
Citera
2019-03-25, 19:35
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Svarar hon på mejl angående frågor kring fallet? Och varför förklarade hon datumet?
Väl, om det stämmer, då hade man två dagar på sig att angra sig eller att köpa mer tabletter - och det gjorde man inte.
Och så kan man nog utgår ifrån att det som O och A gjorde där de sågs sist, så var det nog med vetskap om vad som skulle hända sen.
Jag frågade när förklaringsbrevet var underskrivet. Det var ju inte maskat, bara en taskig kopia. Inget hemligt alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in