2019-03-24, 22:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Metoden pekar på mamman, dödandet är lika fördelat mellan könen. Fäder tar självmord efter gärningen, så även här, vilket inte mamman gjorde. Det finns fler statistiska faktorer som talar för hennes skuld än hans om man tar sig an lösningen numeriskt. Moraliskt är båda lika skyldiga oavsett vem som gjorde vad eftersom grunden för allt var ett gemensamt samförstånd.

Nej, det är som att säga att kvinnor dödar fler mygg med hårt slag mot myggkroppen - och därför tro att ett påträffat mänskligt mordoffer nog dödats av en kvinna.

Kvinnor dödar vanligen inte barn på 11 och 14 år medels strypning. Typen av offer och typen av mordmetod är typiskt manlig. Precis som mannen O också dödade kvinnan H medels strypning.

På samma sätt som nästintill 100% av familiciden - dvs när barn och en förälder alla dödas av den andra förälder - så gott som alltid innebär att gärningsmannen är fadern i familjen.

Sannolikt är det också så i detta fall där O strypmördade H och sannolikt också mördade de två barnen. Ett klassiskt fall av familcid.

Det som sticker ut är uppgifterna att H skulle deltagit i planeringen och beslutet - och det märkliga förhållandet att polisen inte lämnar ut uppgiften vem som handgripligen mördade barnen.
Utan, trots att polisen idag vet att det inre är så, ändå låtsas att den andra föräldern kan vara skyldig till själva mördandet.

Mycket bedrägligt beteende att peka ut någon som misstänkt handgriplig stryp- och kvävningsmördare trots att man vet att denne inte gjort det.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-24 kl. 23:34.
Citera
2019-03-24, 22:44
Medlem
Det här säger ingenting. Kan ta mig själv som exempel, i de flesta fall skriver jag under såhär:

Malin Nilsson, 24/3-18

i nästan samtliga av de vardagliga, administrativa dokument man behöver signera regelbundet (t.ex. registrering av autogiro för bredbandsavgiften eller dylika snabba underskrifter.)

När jag skriver under något mer signifikant såsom ett mycket formellt brev, ett anställningskontrakt eller lägenhetskontrakt etc. så bemödar jag mig med att skriva:

Malin Nilsson, 2018-03-24.

Ibland inkluderar jag ort, ibland inte. Det är inget jag tänker på utan blir helt enkelt som det blir i stunden för underskriften bara.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har redan tittat på testamente inatt och det är irrelevant. Det har nämligen inte samma sorts uppställning:
Ort datum månad årtal
Underskrift
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Avskedsbrev:

datum januari 2018. <------------ punkt

underskrifter
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------
Denna typ av uppställning ses däremot i momsberättelsen:

Bjärred, den 30 augusti 2012, uppdaterad och
färdigskriven 2 augusti 2017 <------------- ingen punkt

Oskar Henkow
Citera
2019-03-24, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, det är som att säga att kvinnor dödar fler mygg med hårt slag mot myggkroppen - och därför tro att ett påträffat mänskligt mordoffer nog dödats av en kvinna.

Kvinnor dödar vanligen inte barn på 11 och 14 år medels strypning. Typen av offer och typen av mordmetod är typiskt manlig. Precis som mannen O också dödade kvinnan H medels strypning.

På samma sätt som nästintill 100% av familiciden - dvs när barn och en förälder alla dödas av den andra förälder - så gott som alltid innebär att gärningsmannen är fadern i familjen.

Sannolikt är det också så i detta fall där O strypmördade H och sannolikt också mördade de två barnen. Ett klassiskt fall av familcid.

Det som sticker ut är uppgifterna att H skulle deltagit i planeringen och beslutet - och det märkliga förhållandet att polisen inte lämnar ut uppgiften vem som handgripligen mördade barnen.
Utan, trots att polisen idag vet, låtsas att den andra föräldern kan vara skyldig till själva mördandet.

Mycket bedrägligt beteende att peka ut någon som misstänkt handgriplig stryp- och kvävningsmördare trots att man vet att denne inte gjort det.
Generell statistik är mycket mer pålitlig än icke förfalskat avskedsbrev enligt NFC ovh digital bevisning i en förundersökning - den är ju inte sekretessbelagd.

Du läs oss så mycket hur man tänker rätt gällande sekretessbelagd Fu. Tack.
Citera
2019-03-24, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det här säger ingenting. Kan ta mig själv som exempel, i de flesta fall skriver jag under såhär:

Malin Nilsson, 24/3-18

i nästan samtliga av de vardagliga, administrativa dokument man behöver signera regelbundet (t.ex. registrering av autogiro för bredbandsavgiften eller dylika snabba underskrifter.)

När jag skriver under något mer signifikant såsom ett mycket formellt brev, ett anställningskontrakt eller lägenhetskontrakt etc. så bemödar jag mig med att skriva:

Ibland inkluderar jag ort, ibland inte. Det är inget jag tänker på utan blir helt enkelt som det blir i stunden för underskriften bara.
Absolut. Om man inte har för vana att jobba på den utbildningsnivå som Oskar gjorde.
Då sitter det inte i ryggen och man kan skriva lite hur som helst.

Jättebra exempel jämfört med det som de facto finns från honom när det kommer till skrift.
Tack. Än en gång tack.
Citera
2019-03-24, 22:50
Medlem
Citat:

Malin Nilsson, 24/3-18

Det här skulle väl för övrigt ligga mig i fatet om min sambo fick för sig att strypa mig i sömnen och sedan printa ut ett word-dokument där han skriver att jag hade bett honom göra detta, att det var jag som önskade att han skulle strypa mig i sömnen.

De skulle väl titta på den dumma lilla signaturen han utan problem kunnat plita dit efter en snabb blick i mitt pass eller vårt bostadskontrakt. Bara kolla ur jag skriver M:et och N:et, sen skriva på samma sätt när han skriver under med "min" signatur. Om polisen sen skulle ha några frågetecken kring hurvida det verkligen VAR jag som skrev under "förklaringsbrevet" så skulle det räcka med en titt på allehanda handlingar jag skrivit under de senaste åren. Utifrån dessa kunde de då konstatera att jag har signerat olika dokument på lite olika sätt, att det alltså inte finns anledning att misstänka att den något knepiga signaturen med mitt namn på avskedsbrevet är förfalskad. Case closed.
Citera
2019-03-24, 22:52
Medlem
Citat:
Absolut. Om man inte har för vana att jobba på den utbildningsnivå som Oskar gjorde.
Då sitter det inte i ryggen och man kan skriva lite hur som helst.

Jättebra exempel jämfört med det som de facto finns från honom när det kommer till skrift.
Tack. Än en gång tack.

Äsch, jag har recept och intyg från en och samma läkare där signaturen skiljer sig åt från den ena gången till den andra. Är man i stunden jäktad eller stressad så kluddar man ytterst kvickt och förkortat dit de behövliga. Signerar man lugnt och med stort allvar en annan gång ser signaturen ofta annorlunda ut än den hastiga kråkan.
Citera
2019-03-24, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Äsch, jag har recept och intyg från en och samma läkare där signaturen skiljer sig åt från den ena gången till den andra. Är man i stunden jäktad eller stressad så kluddar man ytterst kvickt och förkortat dit de behövliga. Signerar man lugnt och med stort allvar en annan gång ser signaturen ofta annorlunda ut än den hastiga kråkan.
Det går inge bra för dig.

Själv har jag grävt fram bevisning. Omaskad sådan ska du veta..
Citera
2019-03-24, 23:19
Medlem
Citat:
Statistik är ju tydligen mer relevant än att polis och NFC påvisar bådas skuld.
Jurist AC A har ju sagt att det är samma gärningsman då hon ringde upp med exklusiv information så då får man ju utgå från det:

Mammor tenderar att kväva sina barn. Hon gav nog en sömntablett och tog fram kudden. Det andra barnet har också inslag av kvävning. Antar att hon försökte samma sak där men fick ta till strypning.

Sen så finns det som sagt en indicie nu att Hanna skrivit avskedsbrevet då det är osannolikt att Oskar skulle använda detta skrivssätt - dels pga vana och utbildningsnivå och dels att han bevittnat inte använder det i momsberättelsen.

Med tanke på allt detta så anser jag att pressträffen bör tas om så att Oskar inte förtalas.
Med tanke på all maskning och så svaga indicier så anser jag att jag behöver mer insyn.
Jag har ett behov - för rättspatos, för demokratin, för myndigheter.

Det är nåt som skaver.

Det fetade:
Det är ju otroligt! Varifrån kommer dessa uppgifter?
Citera
2019-03-24, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade:
Det är ju otroligt! Varifrån kommer dessa uppgifter?
Mig.
Hur så?

Solglittret säger ju att det är en ensam förälder som dödat båda barnen. Då säger jag att det är Hanna.
Utifrån statistiken om kuddar. Inte Jysk utan mordmetoder mördrar.
Citera
2019-03-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Grafologen i mig tycker att Hanna. Anna och Daniels handstil är misstänkt lika.

Sedan: Hur i helskotta kan folk ha vidminerat kopian när de varit döda i ett par månader?

https://minfil.com/T2LbM2e2be

Jag tycker också att Hannas och Annas handstilar är misstänkt lika varandra. Jämför hur ”n” är skrivna i bägge namnen. Även ”n”-et i Jonas. ”H”-et i hans efternamn har lite av samma krumelur som ”O”-et i Oskar. Tittar man på helheten av de fyra översta namnen så får jag en stark känsla att en och samma person skrivit. Oskar?

I och med alla underskrifts-diskussioner skulle vi ju kunna titta tillbaka på testamentet (här omaskat) och dra slutsatser utifrån det kanske.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2019-03-24 kl. 23:32.
Citera
2019-03-24, 23:36
Medlem
Citat:
Mig.
Hur så?

Solglittret säger ju att det är en ensam förälder som dödat båda barnen. Då säger jag att det är Hanna.
Utifrån statistiken om kuddar. Inte Jysk utan mordmetoder mördrar.

Nej. Det är du som skriver det!
Citera
2019-03-24, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej. Det är du som skriver det!
Vad svamlar du om?
Menar du ensam förövare som mördade båda barnen?
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Efter kontakt med ansvarig åklagare A-C A i Bjärredmålet gäller följande officiella uppgifter idag:

Hanna mördades av Oskar genom strypmord, eventuellt med inslag av kvävning
Oskar dog sist
Barnen mördades, såvitt man funnit på analyser, enbart av en gärningsman
Man har, precis som polisen uppgav, fynd som talar för och stödjer att både O och H planerat detta.
FUP blir klar denna vecka och kan efter sekretessprövning lämnas ut till dem som ansökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in