Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Hur var det nu egentligen, innan valet gick ni väl ganska lägligt ut att ekonomin är urstark, "ladorna är överfulla"
Det är bara retorik från Socialdemokraterna. Socialdemokraterna är kända för att hitta på retorik som inte bygger på fakta utan på vad som låter bra för stunden för att generera röster.
I själva verket har Sverige haft väldigt låg BNP-tillväxt senaste 10 åren. Jag kan tyvärr inte ta fram källor på det påståendet även om jag menar det i fallet är essentiellt.
Vi ser besparingar och dess följder inom sjukvården, på infrastruktur, inom polisen och nu senaste inom Arbetsförmedlingen, för att nämna ett fåtal exempel.
Sanningen är i dag att svensk ekonomi har stagnerat mot tidigare. Likaså att Sverige idag har stort behov av att låna pengar. Störst problem för Sveriges ekonomi idag är kommunernas bristande ekonomi, då dom fått överta det gigantiska ansvaret och kostnaderna för alla invandrare som kommit. Självfallet måste kommunalskatten höjas och självfallet ligger antagandet nära om att vi importerat en arbetslös samhällsklass som vi nu tvingas försörja.
Sverige som land är nu på väg att splittras, dom som fortfarande har inkomster och så fattigSverige.
Min fråga är mest närmare vad Magdalena menar, vad är sant och inte av det hon säger? Vill någon sammanfatta kort för mig det jag inte förstår?