2019-03-21, 16:21
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Bevis är inte objektivt när det kommer till sådana här frågor, denna tråd kommer inte komma någonvart
Bump som tål att upprepas!

Fantastiskt sanningsenligt inlägg det där första svaret i tråden.
De som vägrar inse sanningshalten i detta är som sagts tidigare de yttersta av idioter.

Religiösa kräver aldrig ”bevis”.. de är smartare än så.
Om man kunde veta, skulle man väl inte kalla det för ”tro”?
Det är uppenbart för alla som tänker lite.
Det är ovidkommande hur smart man Tror att man är eller vill utge sig för att vara.

Att själv söka kunskap är en sak, men att kräva den av andra i detta ämne på ett diskussionsforum... det är höjden av idioti.

Aldrig har jag sett på maken till högfärdigare idioter!
Tror ni själva att ni någon gång kommer att snubbla över otvivelaktiga bevis här i tråden?
Eller kan vi kanske försöka använda tråden till att lägga fram argument och Diskutera ”gudsbevis” som sådana istället för att utkräva dem?
Otroligt att tråden har så många dumma inlägg... har ni inte ens läst det första svaret?

Många kritiker här har ju en diskussionstektik och argumentationsförmåga i nivå med en brandvarnare.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-21 kl. 16:43.
Citera
2019-03-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313

De som vägrar inse sanningshalten i detta är som sagts tidigare de yttersta av idioter.

Det är ovidkommande hur smart man Tror att man är eller vill utge sig för att vara.

Att själv söka kunskap är en sak, men att kräva den av andra i detta ämne på ett diskussionsforum... det är höjden av idioti.

Tror ni själva att ni någon gång kommer att snubbla över otvivelaktiga bevis här i tråden?
Eller kan vi kanske försöka använda tråden till att lägga fram argument och Diskutera ”gudsbevis” som sådana istället för att utkräva dem?
Otroligt att tråden har så många dumma inlägg... har ni inte ens läst det första svaret?
Vi är många som påstått liknande saker, men ändå hävdar troende att det finns bevis och belägg som borde övertyga ”oss andra”.
Citera
2019-03-21, 16:56
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vi är många som påstått liknande saker, men ändå hävdar troende att det finns bevis och belägg som borde övertyga ”oss andra”.
Man kan ju aldrig påtvinga någon övertygelse.. inte ens om bevisen var svartvita och fick plats i en mening.
Men att försöka förklara sin vy är ju en spännande utmaning.
Men det är som sagt alltid just Argumentation, inte ”bevisning”. Däremot kan man ju uppfatta beläggen i och för en argumentation, precis som att man också Inte kan göra det.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-21 kl. 17:04.
Citera
2019-03-21, 17:14
Medlem
Citat:
Man kan ju aldrig påtvinga någon övertygelse.. inte ens om bevisen var svartvita och fick plats i en mening.
Men att försöka förklara sin vy är ju en spännande utmaning.
Men det är som sagt alltid just Argumentation, inte ”bevisning”. Däremot kan man ju uppfatta beläggen i och för en argumentation, precis som att man också Inte kan göra det.
Jo, jag kan bli övertygad av bevis. Eller bra belägg.
Citera
2019-03-21, 17:41
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Jo, jag kan bli övertygad av bevis. Eller bra belägg.
Visst! Men jag kan väl omöjligt tvinga dig till övertygelse om du inte uppfattat någon bevisning eller några belägg?
Vill du vara så vänlig att lära dig läsa innan du svarar?
Eller Hur menar du isf att själva tvånget går till?
Hur kan man tvinga någon till övertygelse?

Tror du att du är speciellt ensam om att bli övertygad av bevis eller?!
Citera
2019-03-21, 17:49
Medlem
Citat:
Visst! Men jag kan väl omöjligt tvinga dig till övertygelse om du inte uppfattat någon bevisning eller några belägg?
Vill du vara så vänlig att lära dig läsa innan du svarar?
Eller Hur menar du isf att själva tvånget går till?
Hur kan man tvinga någon till övertygelse?

Tror du att du är speciellt ensam om att bli övertygad av bevis eller?!
Läs vad du skrev!
Citera
2019-03-21, 18:23
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Läs vad du skrev!
Hur fick du det jag skrev till att det skulle vara omöjligt att bli övertygad av bevisning?
Är det något ord du missat eller inte förstått?
Läs själv igen, mer noga.

Att universum är ett kretslopp och att alla kretslopp kräver en grund är alltså inget argument med belägg?
Eller vill du som Smeso argumentera för att universum är oändligt stor och oändligt gammalt?
Vad är beläggen för det? Vetenskapen talar ju emot?

Universum har någon gång ”börjat”, Antagligen genom ett ”big bang”.
Slump är inte en orsak. Naturlagarna är förutbestämda,
Tex har inte Elektromagnetismen, Gravitationen och Evolutionen uppkommit spontant från ingenstans.
Och det är definitivt inte ”Slumpen som styr”!! Det är det dummaste jag hört i mitt liv.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-21 kl. 18:27.
Citera
2019-03-21, 18:28
Medlem
Citat:
Hur fick du det jag skrev till att det skulle vara omöjligt att bli övertygad av bevisning?
Är det något ord du missat eller inte förstått?
Läs själv igen, mer noga.

Att universum är ett kretslopp och att alla kretslopp kräver en grund är alltså inget argument med belägg?
Eller tror du som Smeso att universum är oändligt stor och oändligt gammalt?
Vad är beläggen för det? Vetenskapen talar ju emot?

Universum har någon gång ”börjat”, Antagligen genom ett ”big bang”.
Slump är inte en orsak. Naturlagarna är förutbestämda,
Tex har inte Elektromagnetismen, Gravitationen och Evolutionen uppkommit spontant från ingenstans.
Och det är definitivt inte ”Slumpen som styr”!! Det är det dummaste jag hört i mitt liv.
”Inte ens om bevisen var svartvita och fick plats i en mening” skrev du.
Citera
2019-03-21, 18:30
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
”Inte ens om bevisen var svartvita och fick plats i en mening” skrev du.
Så är inte någon tvungen att bli övertygad, Nej.
Citera
2019-03-21, 18:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Bevis är inte objektivt när det kommer till sådana här frågor, denna tråd kommer inte komma någonvart

Citat:

Många kritiker här har ju en diskussionstektik och argumentationsförmåga i nivå med en brandvarnare.

Förespråka du gärna en alternativ bevisförings-metodologi; men legitimera den (på relevant tråd) före du börjar använda den.
Citera
2019-03-21, 18:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Visst, men nu rör tråden sig om att presentera bevis. Inte om psykologiska mekanismer.
Citera
2019-03-21, 18:46
Medlem
Citat:
Så är inte någon tvungen att bli övertygad, Nej.
Jo, jag blir övertygad (vilket jag skrev ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in