Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Sorry alla för detta något osammanhängande ...
Jag kommenterade Judalands inlägg om den vita Toyota-bilen som ska ha återlämnats till Toyota i ett eländigt skick samt med blodfläckar i baksätet. Jag skrev att händelsen enligt uppgift ska ha rapporterats till polisen - som dock aldrig kom ut (har för mig att någon mer har skrivit detta). Jag tyckte då att om detta är sant är det en polisiär skandal av astronomiska mått. Det var detta som Propparn kommenterade ovan. Själv var jag inte nöjd med mitt inlägg, utan tog bort det.
Synd..hann inte reflektera över det du skrev ang BW.
Hur som...så var punkterna väldigt talande och med det intressant när i allt detta ändrades fokus och riktades mot PR.
Vad var det som fick dem att flytta blicken från BW till PR?
Måste varit jobbigt för UA när två som hon kände väl blev ifrågasatta..
Det med Toyota bilen vore väl något för PW o öv att rota i vid en ev uppföljning.
Har det kommit fram vilken bil BW hade till stadt?
Vilka bilar syntes vid/närheten av Helenas föräldrarhem under helgen?
Vittnen förvirrar..
Enda som stämmer överens är killen som hjälpte Helena att ringa, och samtalet med UA från stadt och BWs uttalande ang mötet med Helena utanför stadt.
Kan tänka mej att Helena åkte med i en bil tidigt, innan sk brovittnet.
Tror inte hon hoppade ur bilen innan hemmet för att springa in i dungen för att ta sej hem.
Tidsangivelserna åt olika spekulativa håll säger mej att hon antingen blev skjutsad till ett helt annat ställe och att det olyckliga skedde i bilen.
Eller att Helena blev skjutsad direkt hem och UA sov djupt. För att inte väcka U så gick Helena med sällskapet till lekparken/genvägen för att fortsätta prata.. Det var en så varm natt..
Tror mer på att allt skedde i bilen och hon aldrig uppehöll sej i dungen den natten.
Förövare brukar avbryta en attack om det blir för högljutt och nära hem och bostads område.
Gäller att fly snabbt och osedd från plats.
I en bil är det relativt ljudisolerat och dolt.