2019-03-20, 12:50
Medlem
Charlemanges avatar
[quote=CSHamilton|67082021]Många frågar om detta. Det mesta är förklarat i avsnitten, men kan precisera om ni är nyfikna.

Hade jag fått göra om något så hade jag försökt pusha på ett så gammalt lag åldersmässigt som möjligt. Jag tror såhär i efterhand att det var svårt att få konsensus kring rationella lösningar med en 18 årig fotbollsspelare, en avdankad modell som jobbar på åhlens, tre amigos som är arbetslösa medelst säljer skor och en lärarinna som verkade totalt ute i det blå oavsett vad det gällde. (Notera att denna ensamstående-trebarnsmamma nu sitter på instagram och skryter om hur många matchningar hon har på tinder, vilken förebild för sina barn och elever!)

Frågor?

Dina rasistiska åsikter och uttalanden om andra deltagare i Robinson är vidriga.
Att ha åsikter om andra i den typen av program eller liknande innebär inte plötsligt att man har rätt att uttala direkt rasistiska inlägg det är ju straffbart i det här landet och i tv med även om programmet gjorts i annat land. Du är inte med i Robinson.
Pinsamt att du påstår dig ha läst juridik och yttra sig på det nedsättande viset om andra människor.
Deras ursprung hör inte hit.
Citera
2019-03-20, 12:53
Medlem
Wandras avatar
´
Fan va Klas är lik Ola-Conny från Ullared, Fast 100 ggr snyggare så klart.
Citera
2019-03-20, 12:55
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Många frågar om detta. Det mesta är förklarat i avsnitten, men kan precisera om ni är nyfikna.

Det som inte framgår tydligt i TV är att korvgubbarna och tjejerna inte är direkta främlingar för varandra första dagen på ön. Man skulle nästan kunna gissa att de fick spendera några dagar med varandra innan flotten.

Taktiken var således att det enda sättet att ta sig vidare är att vi inte förlorar några tävlingar så att man håller sig fast till sammanslagningen då tävlingarna blir individuella, och pakter inte spelar någon större roll.

Gruppen kom således överens om (vid valet av deltagare) Jag, Lukas och Emilio. Att vi tar de starkaste så satsar vi helhjärtat på vinst och tar bort de svagaste direkt om vi skulle förlora eller få möjlighet.

Mitt misstag här var att jag inte kände till pakten som bildats redan före Robinson startade mellan korvgubbarna som upplevt både sol och bad i en vecka före.

På morgonen redan första dagen beslutar sig korvgubbarna där Bonnie ingick direkt då det tjatades konstant på spanska med den chilenska korven (dem är väl chilenare båda två?). Nu ingår även Fia då hon är 18 bast och knappt vågade öppna käften än mindre se någon i ögonen, hon fokuserade mest på att berätta om sin fotbollsbragd som omfattade att hon en gång fick vara med på en träning med svenska damlandslaget. Cool!

Nu är det alltså jag och Anna mot gruppen. De röstar ut Anna direkt i valet om vem vi kan UNDVARA! haha!

Det finns nu ingen logik i att försöka få gruppen framåt då det är solklart att de inte kommer rösta ut de svagaste utan snarare de starkaste. - Därav kände jag att det finns ingen anledning att dra ut på lidandet, än mindre hjälpa gruppen som vill ha ut mig och Anna. Därav gäller för mig följande, Se till att vi förlorar tävlingarna, hamna i imunitetstävling, vinna och så får grabbarna rösta ut varandra.

Tanken här är också att ju lättare jag gör det för lag Nord att vinna, ju lättare blir det att knyta an till någon i lag Nord vid en sammanslagning, typ Sebastian som lag Syd valde att snacka skit om dagligen.

Oavsett om de röstar ut mig eller Anna vid en förlust så är det oundvikligt i detta läget.

När gruppen väljer att urinera på överenskommelsen dag ett så finns det ingen respekt eller lagkänsla att kämpa för. Håller man inte sitt ord till mig så går jag från att det viktiga är att gruppen skall vinna till att: det viktigare är att alla ska förlora.

Att tillägga är också att det kostade mig ca 3000 SEK per dag att vara med i Robinson i förlorade inkomster. Därav fanns det ingen extrem vilja att stanna så länge som möjligt om chanserna såg bleka ut, utan att snarare köra all in i varje läge.

Hade jag fått göra om något så hade jag försökt pusha på ett så gammalt lag åldersmässigt som möjligt. Jag tror såhär i efterhand att det var svårt att få konsensus kring rationella lösningar med en 18 årig fotbollsspelare, en avdankad modell som jobbar på åhlens, tre amigos som är arbetslösa medelst säljer skor och en lärarinna som verkade totalt ute i det blå oavsett vad det gällde. (Notera att denna ensamstående-trebarnsmamma nu sitter på instagram och skryter om hur många matchningar hon har på tinder, vilken förebild för sina barn och elever!)

Frågor?

/C

Din taktik är att sabotera tävlingarna för att inte dra ut på lidandet. Varför inte bara åka hem istället? Nä du, det luktar efterkonstruktion. Bättre kan du
Citera
2019-03-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
2 månader är en omöjlighet. Då 2-3 veckor i Paris och sedermera 2-3 veckor i Aubagne är något av praxis innan Castell.

Men bra gissat! Aldrig påstått jag var där i fem år. Det var rätt dålig insyn och transparens om vad som skedde i legionen 2011. Så efter farmen var det tydligt att vår grupp skulle kunna skicka 1-2 till 2REP och resten till 2REI i Nîmes med €900 i lön. Mitt sikte var på 2REP eller 13DBLE, men 2REP fanns inte en chans då top fem i våran grupp var glasklara och det fanns inte en chans att överprestera dem. 13DBLE gick inte normalt sätt att söka förens 2-3 års tjänstgöring.

Saker förändras och man ändrar planerna därefter.

/C

ditt svar sa ingenting, hur länge lekte du legionär då? sen en Grundutbildning i försvaret är ju inte heller något skryt att ta upp i CVt. Antar att det inte är så många avsnitt till innan du åker ut, men med din attityd så är det ju rätt solklart att det kommer gå snabbt.
Citera
2019-03-20, 12:58
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Din taktik är att sabotera tävlingarna för att inte dra ut på lidandet. Varför inte bara åka hem istället? Nä du, det luktar efterkonstruktion. Bättre kan du

Haha pajas. Alla synkar är före tävlingarna....

Varför dra hem när jag kan vinna immunitetstävlingar?

Bra försök.

/C
Citera
2019-03-20, 13:22
Medlem
Agent Hamilton krävde att Robinsonstatyetten skulle bytas ut Purpurhjärtat.
Citera
2019-03-20, 13:23
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citera
2019-03-20, 13:33
Bannlyst
De sociala normerna har tyvärr blivit råare, många mår dåligt efter dessa experiment, först reagerade publiken och kallade det mobbnings-tv - nu har media normaliserat beteendet och vi tycker det är ok.
Medias normaliseringsprocess är ett maktmedel, vilka ska klara sig och vilka ska gå under.
Citera
2019-03-20, 13:47
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Alla ni som hatar på Carl.

Visst han framstår som fruktansvärt oskön i programmet. Men tänk efter lite snälla. Hur jävla klippt är det inte för att Carl ska se dålig ut? Media gör ju ALLT för att få män som vågar säga det alla tycker till något ondskefullt.

Det är AVSAKNADEN av människor som Carl i detta jävla feminiserade landet som har gjort Sverige till ett jävla U-land.

Jävla idioter som hänger på Flashback.
Citera
2019-03-20, 13:57
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Ja just det det saknas män det tycker min dotter med.
Män alltså inte missanpassade misogyna pojkar som kallar sig något de inte är.
Hemlige Mållgan tillhör femårs ålder och det borde knappast deltagare i Robinson göra.

Du verkar känna Carl? Jag gör det inte. Men en sak vet jag. Att TV4 medvetet klipper så in i helvete och kan även få Maria Montazami att se ut som en häxa.

En annan sak vet jag, att Carl säger det alla tycker. Sen att som jag skrev i min post att han framstår som JÄVLIGT oskön i synken. Man kan säga saker på olika sätt.
Men kollar man på hur han hanterar bruden från Chile så ser man ju klart och tydligt att Carl kan föra sig normalt i samtal och var även överlägsen i samtalet. Med det sagt så tror jag att TV4 medvetet klipper så män som Carl ser dåliga ut. Samma med Nick. Dock så kan han föra sig bättre i tal än Carl.
Vad menar du att Carl skriker högst egentligen? Om du kollar i programmet så öppnar ju hans lag ett brev utan honom och gjorde ett val utan honom. Jag undrar hur du hade agerat i den stunden? Carl skötte det fan så mycket bättre än många hade gjort.. "Inget mer behöver tilläggas" något i den stilen då han insåg att laget inte var ett lag där längre..
Citera
2019-03-20, 14:00
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vad menar du med farmen?
en del av grundutbildningen hos FFL.
Citera
2019-03-20, 14:01
Medlem
Charlemanges avatar
För att då återgå till Robinson 2019 hur sköter snickaren upplägget nu denna gång.
Bättre eller sämre än andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in