Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Fast det typiska nordiska utseendet är inte särskilt attraktivt. Blont hår som ser ut som gammalt solblekt hö, t.ex., ger ett livlöst och hormonfattigt intryck. Lägg därtill att svenskor har rekordlågt intresse för att vårda sitt utseende, och resultatet är ett haveri. Man ser såklart en del vackra kvinnor i Sverige, men de är nästan aldrig svenskor.
Jag tycker nu du går för långt, svenska kvinnor kan vara oerhört vackra, och jag tror att det finns ganska objektiva internationella mått på att så är fallet.
Det är däremot sant att de kan förstöra för sig själva, för mig finns det två problemgrupper av svenskor när det gäller utseendet (det är nästan två diametralt olika grupper som aldrig ens närmar sig varandra):
1.Paradise Hotel utseendet med massa tattueringar. Vackra kvinnor, ofta från lite trashiga miljöer, som slössar alla pengar på solarium och så fort de öppnar munnen så förlorar de all charm. Jag finner dessa vara från en helt annan Värld än mig själv rent kulturellt (hah, hur fan ska jag charma dem med min filosofiska stil?), så jag har ändå inte dragit hem knappt några sådana. De åldras också jävligt snabbt av en livsstil med solarium, fyllenätter och snabbmat. Solarium suger för vår blekvita hud uppe i Norr, fattar inte att dessa svenska kvinnor inte förstår det (Sydeuropeiska kvinnor brukar vara otroligt medvetna om solens påverkan i hudens åldrande). Dessa tar till sig allt mer skönhetsoperationer dessutom, botox och ankläppar och siliconpattar har blivit en slags ny norm som vulgariserar de ytterligare.
2.Södermalmshipster-tjejer, och de behöver inte bo i hipsterns Mecka, Södermalm, för att anamma detta utseende. Vi talar om att ett ansikte ska likna lite en postmodern tavla, exempelvis fet med jävla läppstift och konstiga små dekorationer här och var, hår som utan anledning är målat svart (eller svart och vit, varför inte?), konstiga kläder som med flit inte passar (jag bryr mig inte om det så mycket då kläderna flyger ut i sängen), ibland lite glitter exempelvis runt ett öga, och ofta finns en liten piercing någonstans där den inte borde vara (fan vad jag hatar att hångla med tungor och läppar med piercing).
Tjej nr2 är problematisk för mig personligen eftersom jag har störst chans på henne, speciellt då hon inte är då värst materialistiskt lagd. Kanske jag inte borde klaga. De flesta kvinnor är givetvis varesig nr1 eller nr2, men känner att båda grupperna ständigt växer för varje år.
Svenska kvinnor skulle nästan alla vara så vackra ifall de sminkade lätt och bara gick runt med charmiga sommarklänningar likt de gör i småbyar i Frankrike, undvek solarium, piercing och tattueringar, etc. Gick efter det naturliga utseendet, och inget märkvärdigt.
Men man kan inte neka att de är vackra i snitt, var i England för inte så längesedan och det fick mig verkligen att längta att bara vandra omkring i svenska gator och bevittna det vackra.
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Asiater tycker jag har de tråkigaste utseenden. Det är INTE för att jag som vit tycker att "alla ser likadana ut".
De har feminiserat utseende som antagligen kommer med att ha kommit längst från naturen och harmoniserat testosteron-nivåerna. Lite Bonobo/hundar över dem, de har i bästa fall alltså lite gulligt utseende, vilket inte är bra för att attrahera kvinnor.
Däremot är det där gulliga något som män inte har något emot (verkligen inte i många fall). För min del har aldrig asiatiskor dock varit min "grej". Vet inte varför, kanske för att jag gillar kvinnor med passion och personlighet (som latinska kvinnor).