2019-03-19, 23:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Kvinnor kollar inte på nakna män men de gillar snygga män. Ingen slump att Brad Pitt blir sexsymbol medan Danny DeVito inte blir det.

Min erfarenhet är motsatt från din. Blir oftare förvånad över mäns preferenser. Män som vill ha tjocka kvinnor exempelvis. Aldrig stött på kvinnor med preferens för tjocka män. Eller kvinnor som vill ha korta män. Medan bland män finns både lång och kort representerade som preferenser.

Jeff Goldblum, Benedict Cumberbatch, Mike Jagger, Adam Driver, William Dafoe är exempel på märkliga och assymeriska män jag har hört unga kvinnor anse vara otroligt attraktiva.

Jag ser väl att gubbarna (ok, Adam är ung fortfarande) har någonslags charm, men deras ansikten ser ganska märkliga ut. Här tycker jag i för sig att kvinnor visar upp en slags konstnärlig smak för män som vi själva saknar, för vår blick är för förutsägbar, därmed blir det samma gamla historia när man ska föreställa sig den attraktiva kvinnan, det saknar lite överraskningsmoment.

Fatlovers är weirdos som bara dyker upp i Fråga Olle lite då och då och man aldrig någonsin stötter på i riktiga livet.
Citera
2019-03-19, 23:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Driften som får män att begå terrordåd för blott 72 oskulder...

Hehe, driften uttrycker sig jävligt märkligt ibland:

https://www.youtube.com/watch?v=kH7MKp5A_Ik
Citera
2019-03-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jeff Goldblum, Benedict Cumberbatch, Mike Jagger, Adam Driver, William Dafoe är exempel på märkliga och assymeriska män jag har hört unga kvinnor anse vara otroligt attraktiva.

Jag ser väl att gubbarna (ok, Adam är ung fortfarande) har någonslags charm, men deras ansikten ser ganska märkliga ut. Här tycker jag i för sig att kvinnor visar upp en slags konstnärlig smak för män som vi själva saknar, för vår blick är för förutsägbar, därmed blir det samma gamla historia när man ska föreställa sig den attraktiva kvinnan, det saknar lite överraskningsmoment.

Kvinnor gillar kändisar. Inget förvånande. Väldigt förutsägbart.

Män har betydligt större bredd i vilka kvinnoansikten vi gillar än kvinnor har i vilka mansansikten de gillar. Har gjorts studier i det där och män finner betydligt större andel av kvinnors ansikten tilltalande än vice versa.

Citat:
Fatlovers är weirdos som bara dyker upp i Fråga Olle lite då och då och man aldrig någonsin stötter på i riktiga livet.

Hör betydligt oftare män som gillar ”plus size kvinnor”. Det är inte så ovanligt (snackar inte om män som tänder på kvinnor som ej kan gå och sånt). Men aldrig någonsin hört en ung kvinna gilla män som Willem Dafoe eller Mick Jagger. Däremot ofta att de gillar någon typisk pretty boy i Paradise Hotel.
Citera
2019-03-20, 01:06
Medlem
Citat:
Kvinnor kollar inte på nakna män men de gillar snygga män. Ingen slump att Brad Pitt blir sexsymbol medan Danny DeVito inte blir det.

Min erfarenhet är motsatt från din. Blir oftare förvånad över mäns preferenser. Män som vill ha tjocka kvinnor exempelvis. Aldrig stött på kvinnor med preferens för tjocka män. Eller kvinnor som vill ha korta män. Medan bland män finns både lång och kort representerade som preferenser.
Vad pratar du om? Ska jag dra exempel på feta män med skönheter? Kvinnors preferenser stavas status och pengar, var inte rädd för din inneboende hora, den är din bästa vän i livet.

In med pengar, in med kuken, he he .........
Citera
2019-03-20, 01:09
Medlem
Citat:
De där statyerna skulpterades av andra män, ofta homosexuella sådana.

Kvinnor har inte denna obsessiva intresse att skulptera eller måla nakna män (eller ens se dem), vet du...

Jag blir själv ofta överraskad kring några män som kvinnor finner otroligt attraktiva, medan jag aldrig överraskas kring vad andra heterosexuella män finner attraktivt.

Veckorevyn har väl mest massa babbel om relationslabyrinten (kan ha fel här), det är ju inte så himla komplext hur man får en snubbe att ligga med en (hah!), men när de ska försöka klura ut hur de ska tränga sig in i mannens liv på alla sätt och vis behövs det givetvis råd (speciellt då mannen givetvis helst ska vara en som inte behöver henne, och kan få andra kvinnor).

Givetvis är det en komplex rad olika saker en man behöver tänka på när han sätter hela sitt liv på spel och ska ha barn med någon kvinna, saker är inte längre så simpla. Det är väl vad som menas i tråden med att "överge svenska kvinnan". Det stora fundamentala steget mot att välja hur ens framtida genetiska överlevnad ska se ut, och här kan mannen rent teoretiskt agera logiskt (välja en kvinna som till och med ser sämre ut för att hon är en bättre moder till framtida barnen, mer intelligent, etc.).

Därför som jag säger att frågan i den här tråden handlar om att överge Sverige, inte svenska kvinnor. Att säga nej till svenska kvinnan handlar om någonslags självinsikt om att felet genomsyrar hela landet, och lyckas man verkligen se felet med öppna ögon så ser man nog att det är något gick fel både när det gäller svenska män så som kvinnor, och det är svårt att orda om vem som bär skulden för skiten men vasen har gått sönder och vi kan inte lappa ihop den igen.

De mer självmedvetna i tråden, allt från Varmadrycker till Jenny9, verkade snudda mot en sådan insikt.

Kvar finns dock just den eviga lusten, och de svagare männen hamnar i sådan ljuv tillstånd av frid när de får upplopp för den att de glömmer bort all logik ifall de träffar någon vacker tjej som bara får de att uppleva en bit av himmelriket. Varför meditera bort något som känns så skönt?
Du är ju någon form av FI-infiltratör. Maken till feminiserat tänkande av någon som utger sig för att vara man ...........
Citera
2019-03-20, 01:11
Medlem
Citat:
Jo, den driften. Muhammed var en geni, det måste jag ge honom. De törstiga ökenbenduinen kunde nog se paradiset uppenbaras framför dem som en mäktig harempalats när de red ut i krig, inte undra på att deras jihad tryckte tillbaka kristna för århundrande efter århundrande.

Vad lovade våra präster? Himmelriket är som kyrkan, tyst och fridfullt och utan synd...I ALL EVIGHET! - tänk vilken härlig morot för att få män att kriga...
Typ driften för existensens existens? Är det typ den du vill ifrågasätta i ditt djupaste mörker? Man bävar för insikterna .......
Citera
2019-03-20, 01:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Typ driften för existensens existens? Är det typ den du vill ifrågasätta i ditt djupaste mörker? Man bävar för insikterna .......

Existensens existens är oförsvarbar, jag tror givetvis att vi alla skulle ifrågasätta den ifall vi bara föreställer oss återföddelse som koncept (inte för att jag tror på det).

Skulle du vilja återföddas som random varelse i denna Universum? Eller skulle du föredra evigt mörker och icke-existens?

Jag lutar mot icke-existens som svar på den frågan.

Svaret om den eviga viljan...jag läser Nietzsche mest för att inte dränkas av Schopenhauers mer dunkla svar om denna vilja (och justifierar det med William James besynnerliga ideer om att en tro är sann ifall den ger ditt liv bra resultat), men vänstra hjärnhalvan vill inte glömma bort misstanken att Nietzsche mest var en passionerad drömmare av rang, medan Schopenhauer, filosofins evige gamle surgubbe, såg nog svaret om sakernas natur utan några fantasier. Och svaret är: det stinker.
Citera
2019-03-20, 01:29
Medlem
Citat:
Existensens existens är oförsvarbar, jag tror givetvis att vi alla skulle ifrågasätta den ifall vi bara föreställer oss återföddelse som koncept (inte för att jag tror på det).

Skulle du vilja återföddas som random varelse i denna Universum? Eller skulle du föredra evigt mörker och icke-existens?

Jag lutar mot icke-existens som svar på den frågan.

Svaret om den eviga viljan...jag läser Nietzsche mest för att inte dränkas av Schopenhauers mer dunkla svar om denna vilja (och justifierar det med William James besynnerliga ideer om att en tro är sann ifall den ger ditt liv bra resultat), men vänstra hjärnhalvan vill inte glömma bort misstanken att Nietzsche mest var en passionerad drömmare av rang, medan Schopenhauer, filosofins evige gamle surgubbe, såg nog svaret om sakernas natur utan några fantasier. Och svaret är: det stinker.
Spännande. Vi andra fortsätter med det eviga banala kopulerandet.

Det spelar ingen roll att det stinker, det är ändå. Vem var idioten som påstod för dig att människan var god eller civiliserad?

Det är vackert. Försök att stå ut med att du ska dö.
Citera
2019-03-20, 01:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Spännande. Vi andra fortsätter med det eviga banala kopulerandet.

Det spelar ingen roll att det stinker, det är ändå. Vem var idioten som påstod för dig att människan var god eller civiliserad?

Det är vackert. Försök att stå ut med att du ska dö.

““The shortness of life, so often lamented, may be the best thing about it.” / Schopenhauer

Nej då, låt säga att jag skulle vara mer rädd för att ligga och få mitt ben avsågad utan bedövning mitt i ett slagfält än att dö. Att dö är enkelt, att lida är svårt (och då har jag sökt bli lite av en expert i lidandet).

“Pleasure is never as pleasant as we expected it to be and pain is always more painful. The pain in the world always outweighs the pleasure. If you don't believe it, compare the respective feelings of two animals, one of which is eating the other.”

Har man ett barn så har man fastnat i gyttjan, finns inget sätt att fega och lämna livet, för en annans varelse lycka är bunden till ens eget öde. Surgubben Schopenhauer får tala återigen:

“If children were brought into the world by an act of pure reason alone, would the human race continue to exist? Would not a man rather have so much sympathy with the coming generation as to spare it the burden of existence, or at any rate not take it upon himself to impose that burden upon it in cold blood?”

Så ifall jag ska bli ett med det som resulteras av kopulerandet så måste jag dessutom stänga dörren ut ur fängelset (som gör det så mycket enklare att leva, då man vet att det finns en utväg och det är en kula genom huvudet) medan mitt barn lever.

Sedan är det väl få som tror så lite på människan som god eller civiliserad som jag (hur kan du missta mig för en Rousseaunsk vänstersnubbe?). Få människor når upp till sådan standard, ofta, minst av allt de som verkar vara goda och civilierade.

En slutgiltig fantastisk citat om kvinnor från herr surgubbe:

“No rose without a thorn but many a thorn without a rose.”

Vem kan säga att gubben har fel?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 02:24.
Citera
2019-03-20, 03:48
Medlem
Citat:
Kollar man denna tråd exempelvis verkar ju missnöjet med svenska kvinnor inte framförallt handla om deras utseende, utan primärt om andra saker.
Fast det typiska nordiska utseendet är inte särskilt attraktivt. Blont hår som ser ut som gammalt solblekt hö, t.ex., ger ett livlöst och hormonfattigt intryck. Lägg därtill att svenskor har rekordlågt intresse för att vårda sitt utseende, och resultatet är ett haveri. Man ser såklart en del vackra kvinnor i Sverige, men de är nästan aldrig svenskor.
Citera
2019-03-20, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Fast det typiska nordiska utseendet är inte särskilt attraktivt. Blont hår som ser ut som gammalt solblekt hö, t.ex., ger ett livlöst och hormonfattigt intryck. Lägg därtill att svenskor har rekordlågt intresse för att vårda sitt utseende, och resultatet är ett haveri. Man ser såklart en del vackra kvinnor i Sverige, men de är nästan aldrig svenskor.

Jag tycker faktiskt tvärtom. De (nord)europeiska dragen tycker jag är de vackraste i världen.

Bruna ögon och brunt/svart hår har jag alltid tyckt vara trist. Då ska individen vara riktigt vacker för att jag ska reagera.

Vissa svarta folkstammar regionalt i Afrika kan vara otroligt vackra, som statyer, långa och muskulösa.

Asiater tycker jag har de tråkigaste utseenden. Det är INTE för att jag som vit tycker att "alla ser likadana ut".
Citera
2019-03-20, 13:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker

Jag tycker nu du går för långt, svenska kvinnor kan vara oerhört vackra, och jag tror att det finns ganska objektiva internationella mått på att så är fallet.

Det är däremot sant att de kan förstöra för sig själva, för mig finns det två problemgrupper av svenskor när det gäller utseendet (det är nästan två diametralt olika grupper som aldrig ens närmar sig varandra):

1.Paradise Hotel utseendet med massa tattueringar. Vackra kvinnor, ofta från lite trashiga miljöer, som slössar alla pengar på solarium och så fort de öppnar munnen så förlorar de all charm. Jag finner dessa vara från en helt annan Värld än mig själv rent kulturellt (hah, hur fan ska jag charma dem med min filosofiska stil?), så jag har ändå inte dragit hem knappt några sådana. De åldras också jävligt snabbt av en livsstil med solarium, fyllenätter och snabbmat. Solarium suger för vår blekvita hud uppe i Norr, fattar inte att dessa svenska kvinnor inte förstår det (Sydeuropeiska kvinnor brukar vara otroligt medvetna om solens påverkan i hudens åldrande). Dessa tar till sig allt mer skönhetsoperationer dessutom, botox och ankläppar och siliconpattar har blivit en slags ny norm som vulgariserar de ytterligare.

2.Södermalmshipster-tjejer, och de behöver inte bo i hipsterns Mecka, Södermalm, för att anamma detta utseende. Vi talar om att ett ansikte ska likna lite en postmodern tavla, exempelvis fet med jävla läppstift och konstiga små dekorationer här och var, hår som utan anledning är målat svart (eller svart och vit, varför inte?), konstiga kläder som med flit inte passar (jag bryr mig inte om det så mycket då kläderna flyger ut i sängen), ibland lite glitter exempelvis runt ett öga, och ofta finns en liten piercing någonstans där den inte borde vara (fan vad jag hatar att hångla med tungor och läppar med piercing).

Tjej nr2 är problematisk för mig personligen eftersom jag har störst chans på henne, speciellt då hon inte är då värst materialistiskt lagd. Kanske jag inte borde klaga. De flesta kvinnor är givetvis varesig nr1 eller nr2, men känner att båda grupperna ständigt växer för varje år.

Svenska kvinnor skulle nästan alla vara så vackra ifall de sminkade lätt och bara gick runt med charmiga sommarklänningar likt de gör i småbyar i Frankrike, undvek solarium, piercing och tattueringar, etc. Gick efter det naturliga utseendet, och inget märkvärdigt.

Men man kan inte neka att de är vackra i snitt, var i England för inte så längesedan och det fick mig verkligen att längta att bara vandra omkring i svenska gator och bevittna det vackra.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Asiater tycker jag har de tråkigaste utseenden. Det är INTE för att jag som vit tycker att "alla ser likadana ut".

De har feminiserat utseende som antagligen kommer med att ha kommit längst från naturen och harmoniserat testosteron-nivåerna. Lite Bonobo/hundar över dem, de har i bästa fall alltså lite gulligt utseende, vilket inte är bra för att attrahera kvinnor.

Däremot är det där gulliga något som män inte har något emot (verkligen inte i många fall). För min del har aldrig asiatiskor dock varit min "grej". Vet inte varför, kanske för att jag gillar kvinnor med passion och personlighet (som latinska kvinnor).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in