2019-03-14, 16:06
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Nästa vecka sänds Uppdrag Granskning med fokus på Östersund och Kindberg.
Det va fan på tiden...........
Citera
2019-03-16, 22:10
Medlem
Var det Kindbergs fru som tjallade till polisen?
Citera
2019-03-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulda på Höjda
Nästa vecka sänds Uppdrag Granskning med fokus på Östersund och Kindberg.
Det va fan på tiden...........
Ja men jag förstår inte varför det kommer nu känns som att alla har gått vidare och vet om att det varit sjukt mycket korruption och allt möjligt... Det kan ju inte komma upp så mycket nya skrämmande detaljer i granskningen. Det enda som är kvar att lista ut är hållhakarna på Kindberg och Ann-Sofie (före detta kommunalråd).

Känns lite som att updrag granskning har tappat gaisten och åker först när alla andra ha gjort grovjobbet...
Citera
2019-03-17, 16:21
Medlem
Det ska bli intressant att se om dom undersöker hur Kindberg blev så rik genom sina aktieköp som han har antytt. Det ligger nog flera hundar begravda där. Det kan sluta med ett nytt åtal senare.
Citera
2019-03-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Det ska bli intressant att se om dom undersöker hur Kindberg blev så rik genom sina aktieköp som han har antytt. Det ligger nog flera hundar begravda där. Det kan sluta med ett nytt åtal senare.
Tror jag också! (Angående begravda hundar)
Övertygad.
Citera
2019-03-18, 19:39
Medlem
Verkar som det kommer lite nytt

ÖFK Kommenterar UG

Före detta landshövdingen Britt Bohlin fick bjudresa av ÖFK och betalade den först 1år efter resan ägt rum då ÖFK började bli granskade detsamma med förra kommunalrådet Annsofie Andersson.

Lite märkligt att den före detta landshövdingen dras in det... Jag hade nog fel kan nog komma lite intressanta saker i updrag granskning. I alla fall nu när förra landshövdingen sitter i styrelsen för ÖFK. Städningen gick inte så bra...

Även att det verkar finnas bevis för att förra kommunalrådet Annsofie Andersson inte gjorde allt rätt.
Citera
2019-03-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan
Verkar som det kommer lite nytt

ÖFK Kommenterar UG

Före detta landshövdingen Britt Bohlin fick bjudresa av ÖFK och betalade den först 1år efter resan ägt rum då ÖFK började bli granskade detsamma med förra kommunalrådet Annsofie Andersson.

Lite märkligt att den före detta landshövdingen dras in det... Jag hade nog fel kan nog komma lite intressanta saker i updrag granskning. I alla fall nu när förra landshövdingen sitter i styrelsen för ÖFK. Städningen gick inte så bra...

Även att det verkar finnas bevis för att förra kommunalrådet Annsofie Andersson inte gjorde allt rätt.
Vart står det att det gäller f.d landshövdingen Britt Bohlin? Det jag kan läsa mig till är att det gäller nuvarande landshövding Jöran Hägglund.
Citera
2019-03-18, 22:17
Medlem
Preskriptionstiden är väl 5 år för ekobrott? Kan bli Kindbergs räddningsplanka för dom troliga "gamla" brotten.
Citera
2019-03-19, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra721
Vart står det att det gäller f.d landshövdingen Britt Bohlin? Det jag kan läsa mig till är att det gäller nuvarande landshövding Jöran Hägglund.

Jag skrev fel där... Tog för givet att det var hon då hon florerat i så många olika sammanhang kring ÖFK...
Citera
2019-03-19, 06:27
Medlem
Om 10 minuter, 06.30, släpps UG på SVT Play. Hoppas det är hela programmet, som tydligen är uppdelat i fyra delar.

Räknar med att klubben och Kindbergs, bildligt talat, grävda grav fylls igen och en bulldozer parkerar ovanpå.

Korruptionen är ju offentliggjord av först ÖP, sedan Offside och nu ska UG slå in sista spiken i kistan på detta fuskbygge, som älskats ihjäl av ta mig fan alla från Annika Lantz till Påven.

Go UG!
Citera
2019-03-19, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Om 10 minuter, 06.30, släpps UG på SVT Play. Hoppas det är hela programmet, som tydligen är uppdelat i fyra delar.

Räknar med att klubben och Kindbergs, bildligt talat, grävda grav fylls igen och en bulldozer parkerar ovanpå.

Korruptionen är ju offentliggjord av först ÖP, sedan Offside och nu ska UG slå in sista spiken i kistan på detta fuskbygge, som älskats ihjäl av ta mig fan alla från Annika Lantz till Påven.

Go UG!

Alla 4 delar finns där!

https://www.svtplay.se/video/21517942/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-20-blasningen-i-ostersund-del-1-av-4
Citera
2019-03-19, 06:48
Avslutad
Det ska blir riktigt riktigt skönt om den här avskyvärda klubben rivs i bitar av juridiken. Bort med elitlicensen, tvångsnedflyttning till trean och feta böter. Så som ÖFK har profilerat sig som det mest PK sedan industrialismens födelse så kommer det att bli ett stort nöje att se skiten slitas i stycken av skulder, vanära och inre stridigheter.

Piteå Hockey är ett annat exempel men en sak i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in