2019-03-18, 18:20
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intressant dokumentär om den mycket obehaglige Robert Aschberg:

https://rosatraktor.com/2019/03/18/sanningen-om-aschberg/

Tack! Kanalen plockades ner från Youtube idag.
Citera
2019-03-18, 18:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Ja, samma dag som "Trolljägarna" ska sända ett lögnreportage så får de Youtube att ta bort alla kanaler för Granskning Sverige att försvara sig själva. Google vänder sig sedan lydigt direkt till uppdragsgivaren och berättar att de gjort det som efterfrågats/krävts:
Citat:
Fick precis mail av @Google_Sverige som berättar att de nu plockar bort hatkanalen Feministinspektionen från @YouTube efter veckans avslöjande granskning i Trolljägarna av Granskning Sverige och Fabian Fjälling. Se programmet ikväll kl 21 på TV3 och Viafree.
https://twitter.com/fridaboisen/status/1107645671551787014

Fatta hur jävla vriden man är i skallen om man kan sitta och vara en "Frida Boisen" eller en "Robert Aschberg" på Trolljägarna och kalla andra för "hatkanaler".
Senast redigerad av baggebo1 2019-03-18 kl. 18:34.
Citera
2019-03-18, 18:31
Medlem
baggebo1s avatar
Jag beundrar de här människornas ihärdighet, mod och attityd. Nu blir det "Yttrandefrihetsjägarna" där de ska granska och konfrontera en "kvinna i 50-årsåldern" som arbetar för att krossa yttrandefriheten. Lycka till!

https://twitter.com/feminspe/status/1107694681880776705
Senast redigerad av baggebo1 2019-03-18 kl. 18:37.
Citera
2019-03-18, 20:50
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Hoppas verkligen Granskning Sverige kommer igång igen i samma tempo dom hade förr med massvis av samtal till olika tidningsredaktioner, politiker m.m. med svåra kritiska frågor. Finns väl inga som blivit så motarbetade på så kort tid som just GS, det bevisar att dom verkligen var ett reellt hot för etablissemanget, folk fick höra svart på vitt hur dom ljuger konstant, hycklar och bedrar.

Granskning Sveriges arbete är för viktigt och värdefullt för att bara läggas ner. Alla alternativmedier borde ovillkorligt stödja GS och få dom på fötter igen, hjälpa GS med vad som behöver hjälpas, nya medarbetare, ringare osv, och börja lägga upp alla nya samtala på alternativa plattformar, inklusive Youtube då och kämpa på där så gott det går.

Med Granskning Sveriges hjälp så får vi etablissemanget att åter igen gå in i totalt panik mode, och förhoppningsvis gör dom då något riktigt klantigt och tvingar igenom ännu hårdare censurlagstiftning. Folk måste inse hur långt etablissemanget är redo att gå för att tysta dom kritiska rösterna och frågorna.

Länge Leve Granskning Sverige!
Citera
2019-03-18, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin

Hela dokumentärern ligger på BitChute, som är P2P och aldrig kan censureras eller tystas. Bara att titta när ni har lust!
Citera
2019-03-18, 21:48
Medlem
Otroligt fegt att inte ställa upp på intervju från GS.
Medorgarjournalister som inte vet vad wallaraff innebär och inte förstår det när det förklaras.

Riktigt dåligt. Uselt.
Citera
2019-03-18, 23:40
Medlem
Allvar. Vem bryr sig? Hur många känner till GS? Kanske ngn promile o den promilen är på många andra liknande sidor mm. Allmänheten varken vet eller vill ej veta av typ GS.
Citera
2019-03-18, 23:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Otroligt fegt att inte ställa upp på intervju från GS.
Medorgarjournalister som inte vet vad wallaraff innebär och inte förstår det när det förklaras.

Riktigt dåligt. Uselt.
Alla som tagit del av Granskning Sveriges produktion, E-kurirens bluffgranskning och alla turer vet hur faktiska förhållanden ser ut. Alla som känner till fakta vet att Trolljägarna ger en helt förvanskad bild. Att inte ställa upp på en intervju under sådana förhållanden är ganska klokt tycker jag.

Förr eller senare kommer mediernas lögner om GS att avslöjas.

Citat:
Ursprungligen postat av dolkarna
Allvar. Vem bryr sig? Hur många känner till GS? Kanske ngn promile o den promilen är på många andra liknande sidor mm. Allmänheten varken vet eller vill ej veta av typ GS.
Ju värre det blir i Sverige desto viktigare blir aktörer som GS. Jag hoppas GS fortsätter, då kommer fler och fler att upptäcka dem.

Vilka liknande sidor tänker du på?
Citera
2019-03-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja, lurade. Aschberg hoppades på något annat. Det Johan lyckades med var att påpeka att när Aschberg, den dryge djäveln, får för sig att hänga ut någon, som dessutom ska vara så vänlig och visa Aschberg sina ID-handlingar, så umgås Aschberg själv med våldsbejakande typer med dolda privata uppgifter. Den regimlojale hycklaren Robert Aschberg förlorade.

Har dom träffats för intervju ännu?
Vad sitter Johan på efter som hand identitet inte blir avslöjad? Eller är den det?
Citera
2019-03-18, 23:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intressant dokumentär om den mycket obehaglige Robert Aschberg:

https://rosatraktor.com/2019/03/18/sanningen-om-aschberg/

Kan ingen kontakta ansvarig utgivare och be dem stava "swish" rätt? Att i 43 minuter läsa att jag ska "swischa" är oerhört irriterande.

När köpte Aschberg barnporr? Det sägs att han gjort det i radiodokumentären.
Citera
2019-03-19, 00:10
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan ingen kontakta ansvarig utgivare och be dem stava "swish" rätt? Att i 43 minuter läsa att jag ska "swischa" är oerhört irriterande.

När köpte Aschberg barnporr? Det sägs att han gjort det i radiodokumentären.

Jag gissar på att de refererar till det kända fallet av Huddingehärvan på 90-talet där barnporr kunde beställas ut via FUP pga offentlighetsprincipen. Flashback publicerade c:a 70 namn eller så namn av de som hade beställt ut denna FUP, många journalister vilket i sig är inte konstigt. Det slutade med att Strix Television/Aschberg fick tillgång till dessa filmer.

Jag gissar på att det inte beställdes ut av majoriteten av dessa pga intresset av barnporr, vilket rimligtvis är det GS försöker antyda.

Edit: O/T Det finns en P3 dokumentär summerar hela Huddingehärvan för den som vill veta mer:

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/280707?programid=2519
Senast redigerad av moralhora 2019-03-19 kl. 00:22.
Citera
2019-03-19, 00:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag gissar på att de refererar till det kända fallet av Huddingehärvan på 90-talet där barnporr kunde beställas ut via FUP pga offentlighetsprincipen. Flashback publicerade c:a 70 namn eller så namn av de som hade beställt ut denna FUP, många journalister vilket i sig är inte konstigt. Det slutade med att Strix Television/Aschberg fick tillgång till dessa filmer.

Jag gissar på att det inte beställdes ut av majoriteten av dessa pga intresset av barnporr, vilket rimligtvis är det GS försöker antyda.

Det är så pissig nivå på GS att jag blir deprimerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in